Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tak gebroken. Gespalkt, stamrot of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tak gebroken. Gespalkt, stamrot of niet?

    Korting op 420shop
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by kc33; 14 May 2021, 11:04.

    #2
    Plant ziet er verder goed uit (de rest van de bladeren staan normaal ook gewoon rechtop maar denk dat ze nou gewoon een beetje hangen door bewolkte weer) maar zou dit toch zonde vinden want ze is al behoorlijk groot (heb nog 2 andere plantjes maar andere soorten en kleiner want ook later begonnen met ontkiemen want had bij voorgroeien maar plaats voor 1 plant en deze staat sinds 17 april buiten) tis de tak links in het midden en ze staat nou in 90 liter speciekuip. Zet haar nou onder afdakje om haar droog te houden.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by kc33; 13 May 2021, 21:59.

    Comment


      #3
      Ik denk dat ik stam rot zie.

      Droog houden en hopen het nog goed komt.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


      • kc33
        kc33 commented
        Editing a comment
        En dan niet amputeren bedoel je? Want als er stamrot aan zit kan ze met die tak toch nooit gewoon verder groeien zonder de rest van de plant aan te steken?

      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Zolang de bladen niet gaan hangen, afblijven.

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Ja kan nog goedkomen, nice spalkwerk

      #4
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.
      Last edited by kc33; 14 May 2021, 11:03.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Vervangen voor touw met stuk handdoek om de stam.

      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Als ze zo dik worden als je grote tenen ben ik bang van wel. Ik zie ook voer voor QnQ 's tenen fetish topic.

      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Die tie rips kan je beter niet laten zitten tot september, Ik vind dat touw idee wel een goede.
        Maar pas op dat je plant niet omvalt als je die tie rips verwijderd.
        Ik zou zeggen wacht nog even een week of twee voor je iets doet. Plant gaat goed dus is aan het herstellen.
        Houd die plek wel droog.

      #5
      Ok bedankt. Ja ik was soieso van plan om de tyraps + cocktailprikkers te verwijderen op het moment dat ik kan zien dat ze volledig hersteld is (als dat nog gebeurd, ik zie nog niet echt verschil in die plek maar die tak is afgelopen 2 dagen wel zichtbaar weer iets gegroeid en de 2 hangende bladeren staan nou iets rechter dan eerst) ik laat die tyraps van de laatste keer ook gewoon nog minimaal een week zitten tot ik duidelijk kan zien dat ze op die plek dikker is en er een bult op zit voor ik er nieuw touw aan doe en haal die tyraps er dan pas af als ik het touw met de cocktailprikkers goed heb gezet. De volgende keer als zoiets gebeurd zet ik de tak gewoon in een keer vast met tyraps en cocktailprikkers en laat dat dan ook gewoon minimaal een week zitten tot ik een verdikking zie en zet de plant dan gelijk droog zonder de tak verder te behandelen. Het probleem is gewoon dat ik er achteraf teveel aan gedaan heb toen ik zag dat die tak gebroken was en ik had haar achteraf waarschijnlijk niet moeten behandelen met chloorwater en groene zeep en die tyraps ook niet gelijk zo snel weer moet verstellen want daardoor is ze ook weer 2 keer opnieuw gebogen, nou ja overal leer je van. Dit was de eerste keer dat ik een gebroken tak heb hersteld.
      Last edited by kc33; 15 May 2021, 13:23.

      Comment


      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Die fout maken we allemaal in het begin, te veel willen helpen / doen.

        Ik hier wel van plantjes de steel gebroken, omdat ik ze te geforceerd overeind wilde zetten, nadat ze omgewaaid waren.
    Bezig...
    X