Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tijdelijk kunstmatig licht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tijdelijk kunstmatig licht

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben bezig met mijn eerste wiet kweek. Nu gaat het al aardig goed alleen mijn zaailingen krijgen hele lange steeltjes en de blaadjes ontwikkelen nog niet. Nu las ik dat dit aan een licht tekort kan liggen. Ik had mijn zaailingen binnen staan. Nu word het niet geweldig weer en zet ik ze dus liever niet buiten neer de komende tijd. Mijn idee was dus om ze tijdelijk wat kunstmatig licht te geven tot ze weer naar buiten kunnen.

    Omdat dit maar tijdelijk is was ik niet van plan een hele mooie instalatie te maken. Ik heb een tl buisje hangen, ik las dat die in iedergeval kunnen werken. hier heb ik nog wat LED peertjes bij gehangen voor een totaal van 3120 Lumen. Die peertjes zijn rond de 4500K en die tl buis iets lager.

    Nu is mijn vraag of dit, met name die led peertjes, goed genoeg is voor nu?

    Het gaat dus niet zo zeer om dat het perfect verlicht is voor een goede opbrengst want als ze wat groter zijn gaan ze naar buiten. En ook als het weer in de komende tijd goed is zet ik ze weer buiten neer.

    Ik hoor graag wat jullie hier van vinden.



    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Ik denk dat het erg tegenvalt. Zullen waarschijnlijk bijven strekken. Tl buis mag op 5cm afstand van de plantjes. Anders heeft het sowieso geen zin.
    Die led's kun je er misschien nog naast hangen..
    Maar ook niet hoger als 10/15cm gok ik zo.

    Download op je telefoon ff een luxmeter app. Niet heel accuraat.. Maar als je in de buurt komt van 20000 lux bij je plantjes, dan zit je wel aardig.

    Ik zou ze persoonlijk gewoon buiten zetten. Desnoods in een kleine kas of onder een glazen plaat ofzo.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Die rechter valt bijna om. Even vastzetten.
      Gestrekt ook joh... Staat ie nog wel?

      Comment


        #4
        Ze zijn eigenlijk al te veel gestrekt, ze hadden al naar buiten gemoeten.

        Wel dieper ingraven, ander waaien ze om. Ik ben bang dat die lampen niet genoeg licht geven.

        Buiten ook met een bewolkte dag , krijgen ze meer licht gok ik, als met deze lampen.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          #5
          Licht dichter. Tl op 2 cm en de led op 5.

          Stammetjes wat ingraven. Als je ze gaat ondersteunen met stokjes en dergelijke dan kun je ze beter nu al uittrekken.

          Geef ze een briesje met een ventilator. Dan worden de stammetjes ook wat steviger. Geen wind. Dan vallen deze om.

          Enne. Het weer is helemaal top hoor. Licht op een bewolkte dag is 20x (erg ruwe schatting) beter als wat ze nu krijgen.

          Comment


            #6
            Bedankt voor de tips!
            ik heb nu een mini kas in elkaar geflanst met wat zijl wat ik had liggen. Ook heb ik de plantjes wat dieper in de aarde gezet (op de foto nog niet). Ik denk dat het wel moet lukken zo.

            _

            Hier een plantje wat dieper ingegraven
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 2 photos.
            Last edited by Nederhigh; 17 May 2021, 07:39.

            Comment


            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Leuk bomen in potten, een uitstekend goede grondlegging voor ev verder weedplant training.
          Bezig...
          X