Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ervaring gevraagd White widow x Big Bud buitenkweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ervaring gevraagd White widow x Big Bud buitenkweek

    Korting op 420shop
    Hoi,

    ik heb een vraagje, een halfjaar geleden had ik 3 zaadjes ww x bb gekocht en was binnenkweek. Het eindresultaat was 1 lange top van ruim 75 cm en een cm of 18 doorsnee. En lekker dat die was....

    ik heb nu 2 zaden reeds groot gebracht op een cm of 30 en ze kunnen dus naar buiten in de speciekuip maar nu vraag ik me af of ik hier wel verstandig aan doe ivm opbrengst.
    Heeft er iemand ervaring met deze soort als buitenwiet? Ik wil graag weten of het mooie volle planten worden met veel zijtakken.
    Ik heb wel gezocht op het forum maar vond enkel info over binnen kweek vandaar mijn vraag.

    alvast bedankt voor de hulp

    #2
    Veel zal van jou en het weer afhangen.

    En alle plantjes kunnen buiten.

    Binnen heb je meer kans op succes vanwege optimaal weer de hele tijd en bijna geen beestjes.
    Maar als het buiten goed gaat zul je ook erg blij worden.

    Comment


      #3
      Ik zal mijn kristallen bol er eens bij pakken...
      [BRB]
      Ja, ik zie hier dat het prima gaat lukken. Mits het geen autoflower is natuurlijk.
      Een autoflower zal wel zo'n beetje uitgegroeid zijn, die kun je beter niet zo lang binnen voorgroeien, buiten heb je beter licht en worden ze wat groter.
      Anyways...
      Heb je wel autoflowers...ja naar buiten dan he...zrm.
      Zo rap mogelijk, want nu de zon niet schijnt (hier niet) is het de ultieme tijd om je planten buiten te laten wennen.
      Bij zonnig weer moet je ze eerst een week afharden en opletten dat ze niet in de zon staan want ze kunnen die niet hebben als ze binnen gewend zijn.

      Enige waar je nu nog op moet letten is dat de grond niet zeiknat wordt.
      De planten vinden regen primagoed, de aarde kun je wel afdekken eventueel.



      Een fotoperiode-plant die nu naar buiten gaat heeft nog een groeitijd van zo'n krappe 4 maanden.
      In die tijd zullen ze zeker groot worden, met tientallen zijtakken van meer dan een meter als je ze in de volle grond zet.
      Een grote plant heeft veel grond nodig, 100L is niet zoveel voor een grote plant.

      De beperkende factor is het aantal liters grond dat ze hebben.
      Of ze nou 6 of 7 uur zon hebben is van minder invloed.

      Allright...de soort die je hebt....WWxBB
      Die geeft normaal nogal compacte toppen. Je hebt die al eerder gekweekt, dus of deze dikke toppen krijgt weet je al.
      Soorten met dikke compacte toppen zijn in beginsel al wat minder geschikt voor buiten.

      Je kunt dat wel enigszins beinvloeden door 2 of 3 keer te toppen. (fotoperiodeplanten!)
      Je krijgt dan meer en kleinere toppen waarmee je de invloed van toprot (wat je buiten altijd krijgt) op het eindresultaat minder groot is;
      - Mits je planten vrij staan, op een plaats waar ze wind vangen, dus niet ergens in een hoekje van de tuin onder een zeil, waar het altijd heet en bedompt is.
      Daar is de kans op schimmel vele malen groter, dus als je zo'n soort plek voor je plant hebt kun je beter niets knippen of snoeien aan de plant, en bidden om vrij te blijven van meeldauw.

      Maar beter verplaats je ze naar het midden van de tuin ofzo, dus want Ventilatie, wind is ook best belangrijk.
      Tegen de tijd dat je je dan druk moet gaan maken over de invloed van regen op je toppen is het september, en dan kun je er altijd nog een partytent overheen zetten als het moet.

      De ultieme buitenplant (ja daar zijn al topics over op JD) heeft geen compacte toppen, maar wat meer fluffy.
      Ze worden groot en gestrekt, hebben in praktijk een bloeitijd van maximaal 8 weken die al vroeg inzet, liefst ergens in augustus en ze stinken als een malle.

      Oke Q, zet er meteen ff bij welke soort dat is dan zijn we klaar

      Er zijn meer soorten wietplanten dan je in je hele leven nog kunt kweken. Als je jezelf tot 1 soort zou beperken mis je eigenlijk alles.
      Bovendien ben ik ook geen supergemotiveerd buitenkweker. Ik rommel altijd maar wat.
      Er zijn honderden leden van JD die hun ervaring hebben gedeeld afgelopen jaren, daar heb je meer aan dan dat ene verhaaltje van mij.
      Alles over buiten wiet kweken in Nederland, Belgie, Spanje, Turkije, Marokko, Caribisch gebied etc etc :

      Genoeg Q!
      Oke, sorry, ik draaf weer helemaal door.
      Mja...jij zei dat je niks kon vinden over buitenkweek
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Goedemorgen,
        eerst en vooral Q bedanken voor zijn uitleg. Ik ga proberen zo goed mogelijk te antwoorden, mijn hoofd lijkt wel een ouderwetse archiefkast waar een F5 tornado door heen is geraasd.

        Ik koop altijd feministisch zaad en slechts 1 x autoflowers omdat ik niet goed had opgelet bij uitkiezen van zaad.
        Ik heb van aftoppen al vaker gehoord maar zelf nog nooit gedaan.

        En ja, door een antwoord van jou hier ergens op het forum wilde ik ook eens wat andere soorten groot brengen. Dus de 1ste nieuwe soort was die x bb en wat was ik trots op mijn 1ste oogst onder led en die dikke lekkere vette toppen. Ik had zoiets nog nooit gezien.

        En nu heb ik 3 soorten die bijna klaar zijn: 1 ww x kush, 1 gorilla en 1 ww x bb. Helaas door corona alle winkels dicht en ook het tuincentrum waardoor ik genoodzaakt was potgrond bij Hoogvliet te kopen en na een paar weken kwamen er heel veel vliegjes uit de pot en op de onderkant van de bladeren. Tegen de tijd dat het middel om die beestjes te doden hier was aangekomen hadden de planten al een vette klap gekregen.

        Die ww x bb vind ik echt heerlijk om te roken en gebruik ik veel minder van dan van de gewone ww. Maar ik heb ook een paar x als buitenkweek Amnesia gehad en die is echt niks voor me, ik rook dan de ene na de andere de hele dag door.
        En omdat die ww x bb zo goed voor me is wilde ik die graag dit jaar als buitenkweek maar dan moet het wel de moeite zijn qua opbrengst. Binnen planten hebben staan daar ga ik geestelijk aan onderdoor, te bang dat ze er achter komen en ik op straat kom te staan dus het beste voor mij is een paar buiten waar ik een 8 a 900 gram vanaf kan halen. En nu heb ik een vermoeden dat het met die x bb niet gaat lukken en had al wel 2 ww-tjes ontkiemd maar die gaan erg moeizaam, denk geen goed zaad.

        En mijn manier van buitenkweek is anders dan de anderen hier op het forum. Ze gaan vanaf jonge zelf opgekweekt plantjes in een grote speciekuip en dan blijven ze 24 uur op 24 uur buiten staan tot ergens eind juli en dan gaan ze op 12 uur. Ja ook bij buitengroei word ik paranoia, is het niet uit angst dat er iemand uit de buurt gaat klagen dan is het wel de angst dat ze gestolen worden.
        Omdat ik dus zelf bepaal wanneer ze op 12 uur gaan en ze ook nog eens in speciekuipen staan is mijn opbrengst dus ook afwijkend, daarmee bedoel ik mindere opbrengst dan jullie. Maar ik heb de keuze moeten maken: veel hogere opbrengst en veel meer stress en paniekaanvallen of een lagere opbrengst en minder ellende voor mezelf. Ik hoef ook geen kilo's oogst te hebben...maar net genoeg tot de volgende oogst volgend jaar is toch wel heel erg fijn.
        En aangezien ik alleen maar redelijk goed functioneer op de ww ben ik huiverig om andere soorten uit te gaan testen. Zij geeft verlichting bij mijn pijn maar ze helpt me heel goed om rust te krijgen in mijn hoofd. Bij Amnesia gaat het helemaal de verkeerde kant op en het herstel is dan te lang.


        Ook een heel verhaal van mijn kant uit, sorry. En dat enkel bij de vraag of ze net dezelfde groei hebben buiten als binnen. Ik wil nml struiken in plaats van gladioolvorm. En terwijl ik dit type bedenk ik: wat een onzin zeg je nu? Van een dikke vette gladiool kan net zoveel af komen als van een struik met 100 kleine zijtopjes

        Comment


        • Italbri
          Italbri commented
          Editing a comment
          als je toch van bent om te gaan verduisteren, waarom dan gelijk zo een grote kuip? Liever klein beginnen, kan je altijd nog verpotten als ze er uit groeien.

        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Grote kuip en scrognet erboven en inderdaad eind juli verduisteren, zo heb ik het vorig jaar ook gedaan met mijn white widow en een grote opbrengst, meer dan 500 gram en blijft lekker laag.

        • Boomvalk
          Boomvalk commented
          Editing a comment
          Daar ben ik weer.
          Ik doe al jaren 2 in grote speciekuip van 60 liter en 1tje in 40 liter. En echt veel verschil is er nooit geweest in opbrengst. Het nadeel is dagelijks 2 maanden die kuipen binnen en weer buiten zetten dus bij deze heb ik besloten het volgend jaar toch maar anders te doen.

        #5
        En daar ben ik weer.

        Naar mijn mening een hele lekkere en sterke soort met een hele hoge opbrengst maar niet de makkelijkste voor de Nederlandse zomers.
        Die van 40 liter kuipen werden 2 meter hoog, die van 60 liter zijn 2 en halve meter hoog geworden waarvan de zijtakken ongeveer 160 cm lang zijn. Elke tak heb ik moeten vastbinden want door de wind waren er een paar afgeknapt
        Deze soort is heel erg gevoelig voor schimmel en toprot en om die reden heb ik er 4 een week te vroeg moeten snoeien. En omdat ik geen plaats had om alle 5 handmatig op 12 uur te zetten moest er 1 buiten blijven staan. En ik heb dit nog nooit gedaan want ik zorg dat in september alles geoogst is maar het kon dit jaar niet anders.
        Deze dame krijgt ook last van rot en moet ik oogsten want met deze vochtigheid in de lucht is het risico te groot dat ze helemaal besmet raakt.
        Ze had 2 kleine besmette toprot topjes en sinds een paar dagen heeft ze een soort witte waas op heel wat bladeren.

        Deze soort is op 8 weken klaar en ik weet dus niet hoeveel weken ze nu al in de bloei staat, wat denken jullie bij het zien van de foto's?
        Attached Files

        Comment


          #6
          Mooie grote dame, jammer v/d topjes waar rot in zit, maar het is niet anders onder deze weersomstandigheden, de slechte toppen(met rot) zou ik er wel uitknippen, goed het schaartje ontsmetten na iedere knip.

          Die witte waas op de bladeren zou weleens meeldauw kunnen wezen.
          Hoe staat het ervoor met de trichomen, deze week is het weer nog goed, misschien daar toch je voordeel mee doen om zoveel mogelijk toppen met potentie te oogsten.

          Ik zie dat ze onder een afdak staan, is daaronder wel genoeg luchtcirculatie, want als het vocht daaronder blijft hangen zonder luchtcirculatie dat is ook bevorderlijk voor schimmels, nou in ieder geval succes

          Comment


          • Boomvalk
            Boomvalk commented
            Editing a comment
            Ja het is meeldauw. Begin deze maand had ze er ook last van en toen heb ik haar bespoten met 40% melk gemixt met 60% water. En deze week zag ik weer hier en daar een aangetast blad.
            En ja onder het afdak staat ze lekker in de wind zonder het risico dat ze weer om donderd.

            Verder zijn de haartjes al donkerbruin en heeft ze heel veel kristalletjes maar ze heeft niet zo een harde toppen als haar zusjes hadden. Die zijn 2 maanden geleden geoogst en hadden dus te maken met betere temperaturen.

            Ik hou haar maar dagelijks in de gaten en hopelijk mag ze nog een dag of 4 a 5 staan.
            Volgend jaar maar weer mijn vertrouwde WW
        Bezig...
        X