Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Teveel of te weinig voeding?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Teveel of te weinig voeding?

    Korting op 420shop
    Hallo!

    Zie hier een foto van het nieuwe blad van mijn white widow auto.
    De punten zijn een beetje geel.

    Ik weet alleen niet of het te veel of te weinig voeding is waardoor het komt.
    Als ik het Google zeggen ze op de ene plek stikstof te kort, op de andere plek voeding overschot.

    De grond is 50/50 lightmix met batmix.

    Ik heb 3 dagen geleden voor het eerst een zeer lage hoeveelheid alga grow toegevoegd, dit is normaal toch nog niet zo snel zichtbaar als het daar aan ligt?

    Dus.. bij blijven voeden of juist even niks voeden?
    Attached Files

    #2
    Veel te veel voeding, verbrande bladpunten betekent te veel voeding, wordt je hele blad geel betekent het meestal stikstoftekort. Hoeveel liter is die pot?

    voorlopig ff geen voeding en bij laten komen.
    De Bloemen Van Bri

    Comment


    • Italbri
      Italbri commented
      Editing a comment
      en waarom 50/50 lightmix met batmix? vanaf wanneer staan ze daar in?

    #3
    pot van ongeveer 10 liter.
    Bovenlaag is lightmix om te ontkiemen en een tijdje te groeien en als de wortels wat groter worden bereikt hij de batmix voor de voeding.

    Comment


    • Italbri
      Italbri commented
      Editing a comment
      Ik denk dat die wortels al lang aan de onderkant zijn, Dat 50/50 werkt wel om de grond minder sterk bemest te maken maar het is niet zo dat die plant dan de ene helft van ze leven in de light en de andere helft van ze leven in de batmix doorbrengt. de ene grondsoort neemt ook weer voedingsstoffen op van de andere grondsoort natuurlijk. 10l is ook wel aan de kleine kant, zo te zien gaat die dan ook niet veel groter worden.

    #4
    Verbrande bladpunten kan ook komen door lichtstress. Maar te weinig voeding is het zeker niet.
    In een 10 liter potje zijn je wortels na 2 dagen al onderin je pot trouwens eh. Dat gaat harder dan je denkt. Wanneer zijn de bladpunten geel geworden?
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Italbri
      Italbri commented
      Editing a comment
      ik denk niet dat dit lichtstress is.

    • Italbri
      Italbri commented
      Editing a comment
      Wat denk jij? ik dacht om een 25 l pot ofzo te vullen met 50/50 light en bat en dan gewoon overpotten en hopen dat die snel bijtrekt. 5 liter batmix is toch gewoon een overkill in zo een klein bakje of niet?

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Heb zelf nooit batmix gebruikt, dus zou het niet weten. Maar denk dat het voor autoflowertjes wellicht wat te gek is inderdaad.. Zie eigenlijk alleen maar kweekjes die problemen hebben met batmix hiero. Zou dat spul niemand aanraden.
      Ik zou inderdaad overpotten naar 3 delen batmix, en 7 delen lightmix ofzo, en dan gewoon bijvoeder met alga grow wanneer nodig.

    #5
    Oke.. het is pas sinds een dag of 2 - 3 dat de bovenste bladeren het krijgen.. Wel na de alga grow.
    Daar zal ik dus sowieso mee stoppen voorlopig.

    Beste is dus volgende keer geen batmix meer of een stuk meer lightmix er in?

    Comment


    • Italbri
      Italbri commented
      Editing a comment
      exact! met afjes zou ik die batmix sws achterwege laten, voeding tekort is makkelijker te verhelpen dan een overschot.

    #6
    Belangrijk stukje info is ook wel hoeveel alga grow je geeft eh.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #7
      had 1 ml gegeven op 750ml ongeveer

      Comment


      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Nederhigh Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar dat kan komen doordat ik al een paar dagen nuchter ben. Wellicht als ik er ene rook, dat ik het wel snap... Maar goed, om terug te komen op het voedingsverhaal...
        Als dit werkelijk een autoflower betreft, dan is 1 ml voeding misschien wel iets teveel van het goede om mee te starten. Autoflowers hebben sowieso de helft minder nodig als fotoperiode planten. Ik zou beginnen met een kwart of zelfs achtste dosis, kijken hoe de plant erop reageert en dan elke week de dosis vermeerderen. Bij autoflowers geldt: Minder is meer. Liever te weinig dan teveel. De ruderalis die erin zit is tenslotte een taaie plant die gewend is om in ruige omstandigheden te overleven. There, I said it.

      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Brandnetel ik ben al een paar dagen veel te stoned, en snap mezelf eigenlijk ook niet meer. vgm slaat het gen helemaal nergens op

      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Nederhigh Zo'n idee had ik al...

      #8
      Hoe oud is het meisje?

      Comment


      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Ja, ook een goede vraag. Wanneer is meneer begonnen met alga grow?
        Toch niet na het zien van de eerste puberhaartjes? Autoflowers groeien door tot week 6-7. Als je dus grote autoflowers wilt, zal je ze moeten voeden met whatever grow tot aan de 6e-7e week.
        Last edited by Brandnetel; 9 June 2021, 22:32.
    Bezig...
    X