Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginende tuinman

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginende tuinman

    Korting op 420shop
    Mijn plantjes krijgen gele blaadjes heeft iemand een idee en oplossing. Ze staan nu 6 weken buiten. Ik woon in portugal. Ze krijgen elke ochtend water ongeveer 1 liter per plant. Ook 1x per week tomatenvoeding door het water. Ze staan in een pot met half potgrond en half grond vermengd met paardenmest.

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Heb je wel eens geprobeerd om te minderen met water? Zelf heb ik ook last van een paar jonge plantjes met gele bladeren, ze staan in kleine potjes maar gaf ze elke dag, en waarschijnlijk te veel wat water.
      De grond op 10-20cm diepte droogt waarschijnlijk niet binnen een dag of twee uit. Heb je een vochtmeter om dit te checken?

      Comment


      • Dutchie
        Dutchie commented
        Editing a comment
        Bedankt

      #4
      Als aarde opdroogt kan de ec oplopen, misschien effe 10 minuten in bak met water zetten, zodat de aarde zich vol zuigt, 1 keer per week.

      Misschien 2 keer per week tomatenvoeding.

      Comment


      • Dutchie
        Dutchie commented
        Editing a comment
        Bedankt

      #5
      Je kunt ook de potten optillen om te voelen hoe veel water ze hebben. Twijfel je of ze genoeg hebben? Dan hebben ze zeer waarschijnlijk nog genoeg. Succes!

      Comment


        #6
        Onderste en oudste bladeren die wat vergelen. Ach gene paniek.
        Geen foto van de hele plant, dus beetje lastig in te schatten. Maar het lijkt mij gewoon een stikstof tekortje? Indd, wat meer tomatenvoeding.
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


        • Dutchie
          Dutchie commented
          Editing a comment
          Bedankt ik zal het eens proberen

        • Sugar leaf
          Sugar leaf commented
          Editing a comment
          Lijkt me inderdaad stikstof tekort. Ik heb dit ik ook wel eens gehad, ik heb toen stikstof aan de voeding toegevoegd. Dat kan je bij elk tuincentrum kant-en-klaar in een flesje kopen.

        #7
        Grote plant dikke stam.... is het niet normaal dan dat de onderste bladeren geel worden en afvallen?
        De Bloemen Van Bri

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Ja helemaal niet gek indd. Maja, daarom is een goeie foto van de hele plant zo belangrijk.
          En wat extra infzo, zoals hoe oud ze is etc..

        • Italbri
          Italbri commented
          Editing a comment
          bij nader inzien denk ik dat deze gewoon uit zijn pot aan het groeien is. Lekker verhuizen naar een nieuw groter onderkomen, een horder zou geen horder zijn als die genoeg ruimte heeft om zijn spullen kwijt te kunnen.
      Bezig...
      X