Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bijna tijd om te oogsten , maaaaar wat zie ik nu ??????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bijna tijd om te oogsten , maaaaar wat zie ik nu ??????

    Korting op 420shop
    Mijn plant is denk ik over een week - misschien 2 - klaar om te oogsten , maar ze krijgt onderin allemaal nieuwe uitgroei ? Ik heb hier al wel wat ingelezen maar vraag het voor de zekerheid nog maar een keer ( s mijn tweede plantje ooit ) Als de boventoppen klaar zijn en ik knip ze af en zorg ervoor dat de takken waarvan geknipt is goed dichtgebonden worden en met vaseline dicht gemaakt , zou het dan mogelijk zijn dat deze nieuwe scheuten nog uitgroeien tot toppen ??
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Ja dat is mogelijk. Deze zien eruit of ze nog wel een maand mogen. Zeker weten dat die toppen bovenin al klaar zijn?
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Ben het niet met je eens Neder

      Nee dat kan niet. Het blijft een kruid he als de bloei in de plant zit dan kun je dat proces niet weer omkeren.
      Veel gestelde vragen over het forum
      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL
      "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Ik bedoel puur of het mogelijk is om in 2 fases te oogsten. Dus eerst de hoofdtoppen, en dan de wonden netjes afwerken mat vaseline, en dan een tijd later de onderste topjes.
        (Ja dat is mogelijk) Vgm bedoelt ts met "nieuwe scheuten" de onderste toppen. Maar misschien dat ik het verkeerd las indd

      • Mamasyl
        Mamasyl commented
        Editing a comment
        Ja ik bedoel de onderste toppen , die maken zelfs nog nieuwe witte ""haren"" aan .

      • Silas
        Silas commented
        Editing a comment
        ow zo Ja als een deel van de plant oogst klaar en andere topjes nog niet dan kun je daarmee wachten totdat ze oogst klaar zijn.

      #4
      Bovenste top is hard op weg ...nog eventjes ! Ik lees verschillende adviezen , van ertussenuit halen die kleine topjes onderin, tot laten zitten, de bovenste toppen die klaar zijn verwijderen en de kleine onderste toppen door laten groeien ?
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Mamasyl
        Mamasyl commented
        Editing a comment
        Het is een stuk onzekerheid, mijn tweede plant , en door omstandigheden heb ik e de eerste weken niet naar om gekeken, maar ze is zo gebloeid , mooie volle toppen, dat ik nu de laatste fase ook zo goed mogelijk wil doen , vooral ook omdat de tijd dringt - buren vinden de geur niet meer zo fijn . Dus steeds stap ik van mijn huidige plan af , maar dat komt niet ten goede voor de oogst , dus ik ben er zo de hele dag wel mee bezig ( vind het ook leuk hoor ) Dank je wel voor je antwoord .

      • GroteSmurf
        GroteSmurf commented
        Editing a comment
        Denk dat je buren op dit moment het belangrijkste zijn. Heb je toevallig een zolder waar je ‘m even neer kunt zetten met een lamp oid?

      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Prachtige vergelijking en heel herkenbaar GroteSmurf !!!
        Ik zou zeggen probeer het gewoon, ik ben heel benieuwd of je die onderste toppen nog kan laten doorontwikkelen tot mooie toppen.

      #5
      Oorspronkelijk geplaatst door Nederhigh View Post
      Ja dat is mogelijk. Deze zien eruit of ze nog wel een maand mogen. Zeker weten dat die toppen bovenin al klaar zijn?


      Een bloeiende plant kan zeker weer in de groei gaan. Een autoflower wordt vanaf dat moment alleen wel een fotoperiodieke plant. Dit kan ook bewust worden gedaan en wordt wel “reveggen” genoemd. Zie ook:

      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ighlight=reveg

      Comment


        #6
        Daar heb je een punt.

        Na een tijdje beginnen er nieuwe scheuten/bladsetjes uit de toppen te groeien.
        Ik heb het zelf geprobeerd, omdat ik de dezelfde denkwijze had.
        Het duurt zeker 6 weken voordat je groei ziet en dan heb je nog weken te gaan voor je een stek kunt knippen.
        Want dat is dan het doel van reveggen. Het was mij de moeite niet waard.
        Veel gestelde vragen over het forum
        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL
        "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

        Comment


        • GroteSmurf
          GroteSmurf commented
          Editing a comment
          Daar geef ik je gelijk in; zou er zelf in principe ook niet aan beginnen..

        #7
        Dit bedoelde ik, de onderste topjes die nog maar weinig zon hebben gehad, ik heb de hoofdstengels dicht gemaakt met vasaline en kijk gewoon wat die nog doet een weekje =
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Silas
          Silas commented
          Editing a comment
          Precies zo bedoelde ik het en over een week of naar eigen inzicht de rest laten rijpen.

        • Mamasyl
          Mamasyl commented
          Editing a comment
          Ik bern echt heel benieuwd want zijn gewoon echt kleine topjes , moeten alleen nog wat meer groeien en ik denk dat er dan nog een paar mooie topjes extra vanaf komen ! Het weer zit in ieder geval mee de aankomende dagen !!

        #8
        Zou je een update kunnen plaatsen ik ben erg benieuwd naar het eind resultaat!

        Comment


        • Mamasyl
          Mamasyl commented
          Editing a comment
          Excuus , ben met een binnen kweekje bezig en helemaal dit topic vergeten !! Ik heb de topjes laten zitten en alle uiteinde van de stengels een lik vaseline op gedaan zodat er geen vuil in de hoofdtak kan komen, daarna heb ik ze nog week of 2 door laten groeien en toch een paar grammetjes er nog afgehaald , dus het was de moeite waard !!
      Bezig...
      X