Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opvolging bladeren / bloeistop??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Opvolging bladeren / bloeistop??

    Korting op 420shop
    2 kwesties hier..

    De bladeren zien er steeds meer gespikkeld en aangetast uit. Dit is een week geleden met koperachtige vlekjes maar er worden meer en meer bladeren lichtgelichtgespikkeld. (Zie foto's)

    Ik had eerst dankzij tips op dit forum een handke fossiele zeewierkalk korrels toegevoegd omwille van vermoedelijk lichte calciumbehoefte.

    voor de rest geef ik ze de gewone alga plagron lijn.
    lijn zoals op schema maar iets milder..

    Ik Heb dus 2x auto royal haze. Eentje met het bladprobleem, de andere heeft dat niet.

    Ook is er een opmerkelijk verschil in bloei. Degene met de bladproblemen lijkt veel trager of amper dikker te worden. (Zie foto's) het is wel duidelijk hoe sterk ze verschillen ondanks dat ze op een dag na even oud zijn.

    Attached Files

    #2
    Kijk eens aan de onderkant van het blad, misschien beestjes.

    Comment


      #3
      Dat verscil in bloei heb ik ook, 2x Frisian dew uit hetzelfde doosje, op 1.5 meter afstand van elkaar, zit een verschil van ongeveer 2 weken tussen, ik weet het aan het feit dat de ene savonds meer licht van de huizen ontvangt, en de andere er achter staat.

      Comment


        #4
        1. Waarom ga je niet gewoon in het andere topic verder zodat iedereen kan zien wat eerder gezegd is ?
        2. De helpdesk is speciaal voor bladproblemen en ziektes.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        Bezig...
        X