Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

¿Zaadjes in buitenwiet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    ¿Zaadjes in buitenwiet?

    Korting op 420shop
    Ik blijk nu het spul geoogst is hier endaar zaadjes in mijn tuinwiet te hebben, voorgaande jaren ook incidenteel, maar nu wat meer. Ergens moet hier in de buurt waarschijnlijk een mannetje hebben staan bloeien, dit zou misschien iets te maken kunnen hebben met het snel verkleuren van de stampers, ik vraag me af of meer mensen zaadjes in hun buitenwiet vinden?

    #2
    Ik heb wel is gelezen dat een vrouwelijke plant een Herma kan worden door teveel stress.
    Dus misschien door het slechte weer of door het knakken van de top (dat was jij toch?)
    2 Planten toch? Hebben ze het beide?

    Comment


    • Cannone
      Cannone commented
      Editing a comment
      Heb 1 van beide planten geknipt en gedroogd, degene die geknakt was. werkelijk niks wat op een mannelijke bloem lijkt gevonden, en de andere controleer ik nu dagelijks op toprot, maar is ook gewoon straight vrouwelijk, Ik weet hoe mannelijke bloemen eruit zien, vorig jaar zag ik in de buurt een mannelijke plant bloeien temidden van een verzameling bloempotten met olijfboompjes en dergelijke.

      of nummer 2 ook zaadjes heeft weet ik nog niet, dan zou ik er toppen vanaf moeten halen en die uitelkaar plukken, aan de toppen peuteren terwijl ze nog aan de plant zitten lijkt me vragen om schimmel, ik vermoed dat er gewoon ergens in de buurt gewoon een hermafrodiet of een mannetje gestaan heeft, iemand die bij het draaien van een joint een zaadje aantreft en het tussen zijn balkongeraniums duwt kan voldoende zijn.

    #3
    Lees hun kweekverslagen maar.

    Comment


      #4
      Dat gebeurt ja Pollen kunnen kilometers afleggen.

      Comment


        #5
        Ik heb altijd wel een paar zaden in mijn buiten plant zitten. Ey en tis geen herma ze wil gewoon zorgen dat ze nooit uit sterf ik als vrouw zijnde snap dat wel.

        Tja de watjes zeggen dan tis en herma tsss
        Die weten niet beter
        God was never on your side..

        Comment


        • Cannone
          Cannone commented
          Editing a comment
          Geheime aanbidder aan de andere kant van de stad....

        #6
        Als ze zichzelf bestuift is het hermazaad ja.
        Meestal komt een verdwaald zaadje van de hennepvelden, of als je geluk (?) hebt ergens van het rif-gebergte ofzo.
        We hebben soms ook sahara-zand hier, en dat is zwaarder dan stuifmeel.

        Maar de kans dat het hennep-stuifmeel is, is wel een stuk groter.
        Hennep wordt inmiddels ook weer vrij veel geteeld, overal in het land.
        Dat is wel een reden om zaadjes in buitenwiet gewoon aan de vogels (of de vissen) te voeren.
        Je wil geen hele kweek doen en op het eind erachter komen dat die lange slappe wiet het gevolg is van een hennepbestuiving.

        Pistils worden bruin als ze nat geweest zijn, of als ze bevrucht zijn.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Cannone
          Cannone commented
          Editing a comment
          Ik ga die zaadjes volgend jaar maar lekker kiemen en ze ergens in de wildernis uitplanten, 2 grote planten is voor mij de max, en dan ga ik niet riskeren dat ik gewoon canvashennep ga lopen kweken. overigens heeft een vriend van me op zijn balkon prachtige wiet uit een zakje van de koffieshop op zijn balkon gekweekt.

        • belladonna
          belladonna commented
          Editing a comment
          Cannone echt snap je nu echt niet wat er staat. Door mensen zo als jou!!!! DIE menen dat ze die zaadjes gewoon in het wild gaan uit lopen planten word mijn plant bevrucht door dat soort kut planten snap het nu echt niet?????

        #7
        Tja Ik heb nu plant 1, die ik op derespectabele hoogte van 3 meter 12 bereikt had geknipt en gedroogd, zekerste weten dat daar geen mannelijke bloemen aanzaten, en de andere ook niet, ook de buren die op het balkon kweken war ik het van weet zullen de boel wel goed in de gaten houden.
        Voorgaande jaren had ik ook nu en dan een zaadje, vader onbekend. Dit jaar zijn het er echter beduidend meer, dus misschien volgend voorjaar maar een uitgebreide guerillakweek opzetten.
        Overigens zag ik vorig jaar ergens 2 straten vn mijn huis in een straattuintje met heel veel bloemen in potten ook een pot met een bloeiend mannetje, denk ook dat er nogal wat mensen die een zaadje in hun gekochte wiet vinden dit voor de lol tussen de balkongeraniums stoppen.
        Overigens heeft een vriend van mij nu redelijke mazzel, want zijn beste balkonplant van dit jaar was een Jacques Harrier ofzo uit een zakje wiet, terwijl zijn gekoesterde automaatjes weinig opgeleverd hadden.
        Enfin, ik heb dit jaar consemilla in plaats van sin semilla (wisten jullie overigens dat wat sensimilla genoemd wordt eigenlijk een verbastering is van sin semilla, wat spaans is voor zonder (sin) zaadje (semilla)
        Overigens moet ik niet zeuren hoor, want ondanks het feit dat er wat meer zaadjes in zitten dan voorgaande jaren heb ik nu prima te roken wiet, en ga ik volgend jaar zeker weer Fryske Dau in de grond douwen, als ik niet teveel aan de buren weggeef, moet ik voort kunnen tot volgend jaar het eerste automaatje geknipt en gedroogd is.

        Comment

      Bezig...
      X