Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanvullende info gezocht volle grond

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Aanvullende info gezocht volle grond

    Korting op 420shop
    hallo mede kwekers
    ik ben misschien wel vroeg maar beter op tijd voorbereid
    dan achteraf de koe in zijn kont kijken
    wat heb ik gedaan tot nu
    buiten de plantgaten van dit eerste jaar open gemaakt en gemengd met kippenmestkorrels
    Verrijkt 125 per 10 ltr gaten ca 125 ltr
    wat me opviel tegen vorig jaar dat er wormen aanwezig zijn
    nu de vraag wat kan ik nog meer doen
    om te verbeteren
    het liefst geen vloeistoffen gezien die toch gelijk wegspoelen
    een andere vraag is het zinvol om de planten feminizada bijvoorbeeld twee maande voor te groeien
    In bijvoorbeeld 11 ltr potten ik kan ze in mijn moestuin kweektunnel kwijt zo dat ze eerder klaar zijn of heeft dit geen invloed
    hoe te werken naar het ontkiemen daar na gelijk in de volle grond
    deze vragen om dat het moeilijk te vinden is voor buitenkweken om dat het dan voor haast 99% in potten gebeurt naar mijn idee
    misschien een idee om een apart stuk aan te maken bij buitenkweken op JD voor ge volle grondkwekers
    Ik kijk uit naar jullie ervaringen om met elkaar uit te wisselen
    en een Succes 2022 te gemoet te gaan



    #2
    Grond goed luchtig maken voor je er plantjes in zet. Beetje potgrond mengen voor het verplaatsen of zo.

    Wormen zijn helemaal top.

    Voorgroeien kan als je grote planten wenst.

    Comment


    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      Hoelang kunnen ze voorgroeien in 11 ltr potten
      En heb je nog iets over voeding

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment

    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      Van af wanneer voorgroeien
      In de kweektunnel spanje Granada wat mag de minimumtemperatuur zijn het wordt nu minimum ca 6 graden en overdag ca 25 in de tunnel
      En hoeveel licht uren buiten minimaal

    #3
    Zodra het snachts boven de 10 graden is kun je aan de slag lijkt me.

    Maar je hebt de oogst van een buurtbewoonster gezien. Waarom zo een haast om voor te groeien? Vooral zien dat ze voldoende water krijgen daar in de zomer.

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Met Autoflowers ben je eerder klaar. Standaard na een vast aantal weken.

      Fems beginnen te bloeien als de dagen korter worden, fotoperiode plantjes.
      Fems.kun je in principe een jaar lang voorgroeien onde 18 uur licht. En die breng je in bloei door de lichturen te korten.

      Je hebt serres die kunt verdonkeren om ze eerder te laten afbloeien.

    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      Ok dan heb ik het verkeert begrepen
      Want bijvoorbeeld een Green Poison is in september klaar om wat ik er van begrip heeft de aantal uren geen invoer dus dan is het toch een soort autofluwer
      Want andere staat bij oktober / november
      Wat is nu het verschil

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Je hebt nu eenmaal de seizoenen he , en de groeitijd en bloeitijd. Je hebt wiet die klaar is in 9 weken, en sommige maar in 14 weken . Dat is het verschil van oktober of november. Ze begint maar te bloeien als de dagen korter worden . Daar kan je niet van onder uit.

    #4
    Raad is altijd goed om proberen op te volgen, belangrijkste is uw eigen gevoel te volgen en hierdoor krijg je ervaring en leer je je eigen omgeving goed kennen.
    Het is niet voor de punten of voor een goed rapport, het is de fun die telt, de kick als het goed gaat en de ervaring die je opbouwt Veel succes.

    Comment


      #5
      Pietjewietje helemaal mee eens

      maar je hebt toch een beetje leidraad nodig van andere die ervaren zijn

      samen kom je er wel

      Comment


        #6
        Ja tuurlijk, awel bij dezer een effort:
        1. Sativa en/of indica of beide? Hoge THC of weinig? Hoge CBD of weinig? Wil je goed slapen? Heb je adhd, epilepsie, migraine, slechte ogen, verminderde eetlust door kanker... bekijk wat jezelf kan goed doen. Denk ook aan je partner of naasten die misschien deugd van een joint of olie kunnen hebben en die je zal kunnen helpen.

        2. Waar en waarin? Ik woon op de buiten en goede waterhoudende kleigrond met nog een vijver, dus uitstekend voor sexy groene dames. Andere streken zijn minder geschikt.
        Uw grond mengen met koelkorrels, lavameel en mesthoop (deze 3 gebruik ik ook, macht der gewoonte als moestuinier). In begin is de groei het belangrijkste, daarvoor gebruik ik zelfgemaakte netelgier.

        2 Bis Als je niet bang moet zijn van nieuwsgierige buren, gerust in de grond en het zonnetje haar werk laten doen.
        O ja, met een camouflage net uit de legerstock kan je ook veel doen.
        Verhoogde bakken met wortelen, sla en daar groen net over, verdoezelt ook al het 1 en ander. En daarrond zonnebloemen, zal 1 mooi geheel worden.
        P.S. alles wat u hierboven leest wordt allemaal biologisch gezaaid en onderhouden.
        Als het écht niet anders kan: in vierkante (geen ronde) potten: beter voor de wortelvorming. Goedkope potten best aanschaffen vanaf oktober, meestal hier en daar korting omdat ze plaats moeten maken voor kerstbomen.

        3. Autoflowers zijn ook wel tof maar niet echt m'n ding, ikzelf ben liever chill bezig, en liever niet teveel forceren, laat ze maar hun gang gaan
        4 Testen en dergelijke doe ik niet, als de aarde niet van de plant houdt, respecteer ik dat, gelukkig nog niet tegen gekomen.

        5 Mijn putjes voor volgend seizoen al gegraven 30 x 30 x 30 met een scheutje koelkorrels, en een week vóór de ijsheiligen gaan ze erin. Heb dan lang genoeg gevangen gezeten in hun pot.

        Ik zou geen kippenmest gebruiken omdat de vertering niet zo optimaal is, blijkbaar beter koemest en uit de literatuur zou ezelsmest nog beter zijn.

        Best ook altijd regenwater geven, geen kraantjes- of fleswater.

        6. Deze tijd is ook de beste tijd om een best-of van uw favoriete muziek te maken en die te beluisteren als je bezig bent. GRATIS tips: Hawkwind, Marley, Althea en Donna.

        7. Mijn vrouw zegt altijd als ik moestuinier dat ik dan niemand ambeteer of irriteer, dus dus dat is ook positief meegenomen 😁


        Comment


          #7
          Nog goeie en simpele tip voor goede grond: verzamel blaadjes (is het geschikte moment).
          Leg een flinke laag van 10 cm waar je iets wil telen. Plastiek zijl erover en tegen de lente heb je fantastische grond.
          Schimmels en wormen en wantsen zullen hun werk hier goed doen.
          Pure Death Metal in uw tuin

          Comment


          • Eurogro
            Eurogro commented
            Editing a comment
            pietjewietje
            bedankt voor de tips ik heb mijn gaten al klaar 50x50x50 
            in de klei de gaten zijn van dit jaar gevuld met steeneiken compost 
            ik heb ze verrijkt met lossen en brekerzand komt hier zo uit de bergen korrel groten 0/4 klei gedroogd en gezeefd dat er de steentjes er uit zijn zoon 10% en kippenmestkorrels ca 125 gram per ltr 
            pin de cementmolen gemengd dus het kan zijn werk doen 
            verbloemen van de planten is hier niet het probleem 
            zit tussen de olijven garden en de buren ca 7 km verder 
            water heb ik uit eigen bron zo uit de berg 
            zon is hier ook geen probleem gister nog 18 graden 
            bladeren op grond voor moestuin heb ik ook maak ze een keer per week nat gezien hier weinig 
            regen valt 
            ​​​​​​​alles groeit en bloet met water en zon en liefde

          #8
          Mengen met een betonmolen, had daar nog nooit gedacht, goede tip 👍
          Niks kan misgaan.
          Veel succes alvast.

          Comment


          • Eurogro
            Eurogro commented
            Editing a comment
            Zo wordt je toch elke dag weer wijzer
        Bezig...
        X