autoflower vraagjes

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • metatron
    Retired
    • Apr 2011
    • 13

    #1

    autoflower vraagjes

    Korting op 420shop
    Hey allemaal,

    Heb een aantal 'Fast One' autoflowers, die zo'n 8 cm hoog zijn, in kleine potjes binnen staan. Ik ben van plan ze op een bepaald moment (2 maanden na ontkiemen zijn ze al klaar voor oogst) in grotere potten buiten te zetten. Nu is de vraag: Wanneer doe ik dat het best? Ik dacht gewone potgrond te gebruiken, doe ik er best nog iets extra bij (roze/blauwe korrels?), of laat ik de natuur zijn gang gaan?

    Groetjes!
  • The Architect
    Senior Stoner
    Member
    • Aug 2010
    • 42

    #2
    Re: autoflower vraagjes

    Hoi,
    ik zou nix extra bij de grond doen hoor autoflowers hebben zowieso niet veel voeding nodig.
    Je kan ze gerust nu al verpotten en buiten zetten maar voorlopig zou ik ze snachts nog binnenhalen want
    het zou nog wel is een tikkeltje kunnen vriezen.

    succes

    Comment

    • fender
      Retired
      • Nov 2010
      • 375

      #3
      Re: autoflower vraagjes

      Of lekker tegen half mei de volle grond in, en laat maar bloeien die hap

      Comment

      • metatron
        Retired
        • Apr 2011
        • 13

        #4
        Re: autoflower vraagjes

        ja maar tegen half mei is de plant niet zo ver meer af van oogst
        Maar ik heb wel nog extra planten voor in mei te zetten, kwestie van de zomermaanden toch ook te gebruiken
        Ik ga ze denk ik over een weekje overpotten dan,

        bedankt!

        Comment

        • albes
          Wicked Stoner
          MemberLucky Member
          • Jul 2010
          • 208

          #5
          Re: autoflower vraagjes

          Autoflower gaan in bloei tussen dag 25 en 35 ongeveer, afhankelijk van de soort. Eigenlijk is het best ze nog over de planten voor de bloei begint, want overpotten kan stress veroorzaken. Na overpotten kan een dag wel een paar dagen stilstaan, heb ik soms de indruk. Zelf en zeker met autoflowers eigenlijk zo gauw mogelijk in zo groot mogelijke potten, dan kunnen die (al kleine) plantjes toch nog degelijk groeien.

          Belangrijk dan de hoogte van de plant is de leeftijd.
          Als je turfpotjes gebruikt, dan merk je vanzelf wanneer de wortels door de bodem heengroeien en het tijd is op te verpotten.

          Comment

          • metatron
            Retired
            • Apr 2011
            • 13

            #6
            Re: autoflower vraagjes

            bedankt Albes, ik ga ze binnen dit en 3 dagen overpotten, dan zit ik op schema voor de bloei!

            Comment

            Bezig...