Vraagje over zand

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • The Architect
    Senior Stoner
    Member
    • Aug 2010
    • 42

    #1

    Vraagje over zand

    Korting op 420shop
    Hoi,
    kan ik gewoon wit zand gebruiken voor een paar handjes onder mijn grond de gooien?

    thx!
  • Ventje
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Mar 2010
    • 960

    #2
    Re: Vraagje over zand

    Waar voor zou je dat doen ?

    Ajo
    Ventje
    Living in Second live for real

    Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

    Comment

    • ceBep
      Retired
      • Jun 2009
      • 4745

      #3
      Re: Vraagje over zand

      Als je je grondje wilt verarmen kun je dit doen.
      Of als je bovenkant van je grondje wilt bedekken met wit zand ten behoeve van insectenwering.
      Anders heeft het bij mijn weten geen nut of wel?

      Comment

      • The Architect
        Senior Stoner
        Member
        • Aug 2010
        • 42

        #4
        Re: Vraagje over zand

        Het is dus idd voor mijn grond te verarmen.
        Ik gebruik een mengeling van potgrond kleigrond en zand.
        Je grond wordt er ook wat luchtiger van.

        Comment

        • ceBep
          Retired
          • Jun 2009
          • 4745

          #5
          Re: Vraagje over zand

          Beetje turfmol erbij...

          Comment

          • The Architect
            Senior Stoner
            Member
            • Aug 2010
            • 42

            #6
            Re: Vraagje over zand

            Turfmol? ken ik niet waar kan je dat kopen ?

            Comment

            • ceBep
              Retired
              • Jun 2009
              • 4745

              #7
              Re: Vraagje over zand

              Turfmol(m) ook wel turf genoemd koop je bij de tuinzaken.

              Comment

              • Willempie
                Wicked Stoner
                • Dec 2009
                • 258

                #8
                Re: Vraagje over zand

                cocopeat mengen met rivierzand of zilverzand

                nog een bijkomende functie van zand is bodemdrainage (betere waterhuishouding)

                Comment

                • HJM
                  Wicked Grower
                  MemberLucky Member
                  • Mar 2010
                  • 3714

                  #9
                  Re: Vraagje over zand

                  Turf molm is geen tuinturf.
                  De eerste is fijne wit of bont veen, de laatste is zwartveen.

                  Stekgrond maak je met turfmolm en fijn (gewassen) zand. (2:1) Zie evt de steklijst van Rhizopon.
                  In potgrond word bijna geen zand meer gebruikt, het voegt niets toe.
                  Luchtige grond maak je beter met cocos, neemcoir, rijstkaf, grove witveen brokjes.
                  Klei brengt geen lucht, maar wel een goede buffer voor EC, pH en water. (klei/humus complex)

                  Grtz, HJM
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment

                  • The Architect
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Aug 2010
                    • 42

                    #10
                    Re: Vraagje over zand

                    Thx voor de reply HJM
                    Nuttige info.
                    Dan ga ik maar is op zoek naar coco's alternatieven bij de AVEVE.
                    oja hydrokorrels gooi ik ook altijd nog een paar handjes door de grond.

                    bye!

                    Comment

                    Bezig...