Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Greenhouse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Greenhouse

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Volgend jaar zou ik graag buiten wat plantjes zetten (mits ik hiervoor dit jaar al rijkelijk te laat ben). Hiervoor zou ik graag een greenhouse gebruiken zodat deze niet opvalt voor wie zicht heeft op mijn tuin. Ik neem aan dat je hierin kan kweken zonder lampen. Heeft er iemand ervaring mee waarop ik best let voor de aankoop hiervan? Of kan er mij iemand iets aanraden? (Graag niets duur of hightec)

    #2
    Nog niet te laat voor wat autoflowertjes dit jaar ook. Blijven klein, smaken lekker. Ofwel in volle grond worden ze wat groter mss.

    Is greenhouse een merk of type serre fzo?
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Zeker dat het nog niet telaat is? Inderdaad een serre, zodat het niet zichtbaar is voor mijn geburen. Ik zie in uw kweekverslag dat je ene gebruikt. Zooon plastieken ding zou dat werken?

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Tunnelserre met gewapend plastiek hier. Eerste keer ook. Wat strek maar dat kan van genetica of zo zijn ook , helaas heb ik er nog te weinig ervaring mee. Net 3 afjes in de grond gestopt. Hebben ze augustus en september nog met meestal veel zon. Tunnelserre is goedkoopste ongeveer die het zicht bedekt. Klimmende groentes verhullen het helemaal maar nemen dan ook weer wat zon weg. De afjes gaan afbloeien in de serre, andere binnen. Binnen een paar maand weet ik zelf ook meer

    #3
    Voor in de vollegrond doe je dan ook een aardemix of zo? Als het nog niet telaat is zou ik anders direct een kweekverslagje maken…

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Vole grond kan je wat losspitten en in het plantgat wat potgrond doen . Verder zou ik niets doen . Enkel in het begin wat water. Maar als je ze dagen tijd geeft zonder water trekken ze meer wortel en worden sterker. Direct een subke hier moest je verslagje maken

    #4
    • Zoiets zou dat werken?

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Valt van niet hoog , denk wel dat het moet lukken hierin .

    #5
    Mijn autoflower strains die ik nog heb zijn 12 en 14 weken volgens de website van de zaadbank. Het is een extra vraagje

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Haze ook dus? 12 is 3 maand. July om op te komen. Augustus september oktober hebben ze nodig. November oogsten, het is wat laat daarvoor, maar er kan best wel nog wat mmois uit voortkomen... stel je hebt 25 gr per plantje en het zaadje kost een paar euro. Doen !

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ofwel nog een paar nieuwtjes bestellen van 8 weken. Deze van 14 weken in de koelkast voor volgend jaar mss?

    #6
    Diesel en northern light auto en morgen heb ik Ice als freebie ook maar die laatste is niet auto maar zou dezelfde tijdslijn hebben als die northern light auto. Zaadjes genoeg alsinds voor een jaar😅.
    Amnezia haze ook maar wil ik voor binnen houden na mijn hulkberries auto’s. Maar als ik nog eens grote zou kunnen kweken in vollegrond in een serre dan zou ik dat ook wel eens willen proberen.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Jammer van de langere bloeitijd van haze, eerste keer nu omwille van dat. Buiten beginnen haze fems maar te bloeien in september, waarna je lang mag wachten in meestal hoge lv en meer kans op rot. Maar dan alleen zie je ook het volle potentieel he. Volle grond, zonlicht. Een plant is en blijft op haar mooist zo voor mij.

      Haze lijkt me ook geschikt voor het klieven dan, al is dat wat omstreden. Maar zo op 4 weken voor het einde met 3 dezelfde naast elkaar zou ik dat zeker nog es testen.

      Hier staan er 2 grote potten in de koelkast, 1 met femzaad en 1 voor afjeszaad, kun je jaren bewaren, soms wordt de collectie alleen maar groter en soms verkloot ik de ontkieming waardoor de potinhoud snel verminderd. Black friday bv, zaad aan halve prijzen!!

    #7
    Morgen heb ik tegen de 19 zaadjes. Het zal dan volgend jaar buiten kweken worden als ik te laat ben voor mijn auto’s.

    Maar de haze was ik niet direct van plan om buiten te plaatsen, of was ik aan het twijfelen.

    Ik ga ook bijna mijn bubleator binnen krijgen dus daarvan de ice en diesel en northern light (die laatste zouden geen grote yielders zijn vind ik wat jammer om het dan onder lampen te doen maar wegsmijten is ook zo jammer).

    Haze zal onder lampen worden over een paar weekjes.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Cool de bubbleator . Ice hash lekker ! Auto is dus bv. 9 weken van zaad tot oogst met een extra week of soms twee. Haze fem word al gauw 16 weken, enkel bloei met de voorbloei erbij te rekenen. Als ze dan een groeistop inlassen zoals mijn vorige ronde, durf ik niet te denken hoelang haze kweken duurt groei en bloei samen. Dat weerhoudt me wat om het nog meer te doen.

    #8
    Ik zie dat je ook northerlight auto van royal queen seeds. Daar is het 6 tot 8 weken. Diesel auto is 8-10 weken. Volgens kelderkastje mag je daar 2weken bijtellen. Dus voor de northernlight auto langste 10 weken en voor de diesel auto maakt dit het langste 12weken. Grote twijfel echt op het randje vermoed ik. De zon zal ook steeds wat minderen.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Toch denk ik nog mogelijk. Haze bloeit mooi af denk ik in november, een auto dus ook he. Als je afwacht heb je natuurlijk meer tijd om te plannen. En minder kans op rot. Twijfelgeval, eigen keuze. Je kan al veel leren van de eerste ronde ook dan weer op die plaats.

    #9
    Ge hebt mij overtuigd ik zal de zaadjes beginnen ontkiemen vandaag. Nu nog een antwoord vinden over mijn serre vraag. Ik zie dat het ook zoiets is in plastiek van u maar met wit. Wat zouden de versxhillen zijn?

    Comment


    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      Ik heb eerst een witten of wel transparant
      En nu een groenen ik vind de groenen beter minder sterk de zon op de Dammes dan bij de transparant
      Wel goed ventileren ik heb hem zelf 24 uur per dag open
      En een stuk kippen gaas voor de deur opening
      Dat er niets naar binnen kan glippen

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Zon ding is het verpesten van je planten, palmboom materiaal kriig je hiermee

    #10
    Heb er een gekocht. Nu nog beslissen hoe ik het aanpak met de grond. Die lijkt zeer hard te zijn😅. Nuja eerst wat zoeken op de website hier hoe dat doe of best voorbereid. En anders een nieuw topicje maken.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Eurogro heeft hier ook een paar topics over, die zeer interessant zijn. Je zou al kunnen die plek watergeven, om het zachter te maken. Kon er regenwater aan anders?

    #11
    Ja maar het was hier juist een extreme hitte golf. De grond is poeder droog. De grond omgooien met zooon machine en water op doen waren mijn eerste ideeen. Maar wat kwa grond ofzo, liefst zou ik er van eerste keer een moestuintje van maken. Ik heb ondertussen wel een ander topic hiervoor gemaakt

    Comment


      #12
      Kunichika al geprobeerd?

      Comment


        #13
        Ik zal mijn order annuleren of terug sturen😞

        Comment


        • Eurogro
          Eurogro commented
          Editing a comment
          Waarom dat

        #14
        Ik hoor en zie op kweekverslagen dat ze allemaal strek hebben omdat die kas te weinig licht doorgeeft. Wel juist 2 kweekverslagen gestart. Volgend jaar zal ik wel gewoon in vollegrond starten, ik zal dan een moestuin aanleggen waar ik er een paar tussen zal plaatsen.

        Comment


          #15
          Ik kan die ervaring niet dellen in tegendeel
          lik heb zelf een kweektunnel groen 3x8x2 M1

          Comment

          Bezig...
          X