Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volle grond voorbereiden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Volle grond voorbereiden

    Korting op 420shop
    Beste,

    Ik zou graag wat autoflowers in volle grond plaatsen dit jaar en had graag wat expertise gekregen. In het forum heb ik dit gelezen

    “Voor elke plant 50x50 (ongveer) omspitten, zo diep als je kan, minstens een halve meter, de wortels kunnen nog veel verder als ze de mogelijkheid hebben.
    Hoe dieper ze kunnen, des te minder je ze hoeft water te geven.
    Dan pak je een halve liter gedroogde kippenmest en dat spit je er doorheen.
    Desnoods even afdekken met takken of ander dood plantmateriaal en je bent klaar.
    Tussen half mei en eind juli kun je zaaien.”.

    met de laatste zin tussen half mei en eind juli kan je zaaien vraag ik me af of dat die mest een tijdje in de grond moet zitten.


    Ook zeggen sommige gewoon rechtstreeks en je ziet wel wat er van komt. Ik heb juist al het wild gras weg gedaan en ik moet zeggen mijn aarde is supper hard dus daar heb ik weinig vertrouwen in😅. Met een spade geraak ik maar 10cm diep. Ik heb wat aarde in een glas gedaan met water en wat in geschud en laten rusten voor 10 minuten om de samenstelling te proberen te onderzoeken om te kijken wat ik moet doen om die te verbeteren.
    Ben ik rijkelijk telaat om wat snelbloeiers te laten planten mits wat aanpassingen?

    Graag uw expertise graag🙏.



    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      Aanvullende info gezocht volle grond
      10 December 2021, 11:33
      Korting op 420shop
      hallo mede kwekers
      ik ben misschien wel vroeg maar beter op tijd voorbereid
      dan achteraf de koe in zijn kont kijken
      wat heb ik gedaan tot nu
      buiten de plantgaten van dit eerste jaar open gemaakt en gemengd met kippenmestkorrels
      Verrijkt 125 per 10 ltr gaten

    #3
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ht-volle-grond

    Comment


      #4
      Eurogro 125 hoeveel op 10 liter? Op het moment als dit gemengd is. Kan je daarin planten? Geld dit ook voor autoflowers?

      “Beter te vroeg dan achteraf de koe in zijn kont kijken?”
      Bedoel je voor autoflowers ik hiervoor te laat ben dit jaar?

      Comment


      • Eurogro
        Eurogro commented
        Editing a comment
        Nee om de gaten klaar te maken
        Kan alles goed inwerken heb nog 10% perliet door gemengd
        Mengen van alles gaat super met betonmolen of staafmixer groot boormachine

      #5
      125 gram per 10 liter ok thnx

      Comment


      • Eurogro
        Eurogro commented
        Editing a comment
        we hebben een speciaal kweekschema opgezet voor autoflowers. Kijk maar op onze site.
        Je mengt ongeveer 400 gram GK powder met de grond. Je begint pas weer bij te mengen zodra er planten instaan. Dan is 100 gram per maanden goed. Dit ligt echter ook aan de grootte van de plant.
        http://www.guanokalong.nl/

      #6
      Ik ben niet 100 zeker of ik je 100% versta😅.

      Dus 10l gaten en 125 gram kippemest korrels voor gewone planten.
      Die 10% perliet gaat toch niet meer weg eenmaal in de grond.

      Voor autoflower dus 10l gaten en je doet daar al 400 gram GK powder in, die moet je dan maanden laten staan ofzo? Als je uw plant in steekt(wanneer?) dan voeg je per maand 100 gram van dat poeder bij ( ik neem aan dat dit in de bovenste laag is)?

      Comment


      • Eurogro
        Eurogro commented
        Editing a comment
        Het is 125 gram per 10 ltr dus gat 50 ltr 125 gram x 5
        Kijk even naar de web site voor autoflower
        De 400 gram is op een gat van ca 40 ltr met hun product
        Neem het niet allemaal te letterlijk
        Dan wordt je gek
        Het is een leidraad om mee te werken
        Ik heb zelf mijn autoflowers 60 op 60 vm uit elkaar staan
        Bij elke plant 2 flessen van 1.5 ltr half in gegraven om water re geven gaatje paar mm in de bodem en twee gaatjes net boven de grond bespaart hoop water en gelijk wat controle met water geven

      #7
      Wie spit nou zo diep als die kan de grond om, alleen een eikel
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


        #8
        Eurogro kan je daar direct die planten dan inbrengen?
        Hoeveel L groot zijn uw gaten voor de auto’s?
        Die perliet achteraf terug uitgraven lijkt me toch niet gemakkelijk per kweek zit je met meer perliet in de grond dan.

        Comment


        • Eurogro
          Eurogro commented
          Editing a comment
          Ca 40 ltr
          De perliet meng je door de grond
          Waarom wil je die uitgraven
          Bij de volgende kweek doe je er weer voeding/mest door mengen
          En klaar ben je weer
          Bij de autoflower 1.5 ltr flessen en bij andere planten 1x 5 ltr fles

        #9
        Mijn persoonlijke voorkeur is potgrond door de grond mengen , om de PH wat omlaag te krijgen, de structuur te verbeteren en voeding toe te voegen(want die zit in potgrond )
        welke grondsoort heb je in jou regio ? of beter gezegd , jouw tuin?

        Dat is nogal van belang als je wil weten wat er moet gebeuren.

        Je kan nu nog best inzaaien , maar erg groot zullen ze niet meer worden.

        Comment


        • NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Ik vermoed zandleemgrond. Maar die is zeer hard nu.

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Hard omdat het helemaal droog is ? of dat niet ? als het vochtig is kun je het verkorrelen als het goed is.
          Gewoon de structuur verbeteren met cocosgrond , potgrond , perliet . Probeer het goed te mengen.

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Het zou mooi zijn als je de PH kan achterhalen, want als je toch gaat mengen kun je het wel enigszins beïnvloeden .

        #10
        atmosphere1 zojuist water op mijn grond gedaan. En ik kon gemakkelijk graven ook vond ik een mini regenworm en gangetjes in de omgegooide aarde🥳

        Comment


        #11
        Oorspronkelijk geplaatst door NewNoobie View Post
        atmosphere1 zojuist water op mijn grond gedaan. En ik kon gemakkelijk graven ook vond ik een mini regenworm en gangetjes in de omgegooide aarde🥳
        Dan kun je dus ook makkelijk gaan mengen.

        Comment


        • NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Maar is er geen manier om meer wormen in de grond te krijgen. De grond vruchtbaarder te maken. Als je pure voeding mengt en er zit er teveel in dan zit je met voedingsproblemen in uw plant. Momenteel heb ik dat met een huidige kweek en dan kan je het niet meer uithalen eenmaal dat de wortels daar zitten. Daarom ik ben geen fan van mengen…

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Viswinkel wormen kopen en ze uitstrooien. Of gewoon wormen mest kopen veel gemakkelijker

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Met mengen bedoelde ik ook niet meststoffen maar andere grond voor structuurverbetering ! Maar dit had inderdaad vooraf gemoeten .
          Dat is simpelweg wat veel kwekers doen , ook met het oog op te veel regen in een latere fase . Als de boel dan te nat staat kun je helemaal niets meer doen en ben je blij dat je in het begin aan structuurverbetering hebt gedaan. Voedingsstoffen doen er niets meer toe als ze te nat staan , dus waterhuishouding is het belangrijkst. Voor meer wormen , ook potgrond doormengen, dat is immers voedsel voor ze .
          Last edited by atmosphere1; 29 July 2022, 13:05.

        #12
        Kunichika bedankt

        Comment


        • Eurogro
          Eurogro commented
          Editing a comment
          Wormen mest moet je ook mengen en dat is wat je eigenlijk niet wil toch
          En wormen blijven niet waar je ze neer legt of met je grond mengt
          Het word wel moeilijk voor je

        #13
        Je kunt overigens de grond waar nog geen wortels zitten wel nog gaan mengen.

        Comment

        Bezig...
        X