Wanneer telaat auto zaaien?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Medgom
    Stoner
    Member
    • Jul 2022
    • 20

    #1

    Wanneer telaat auto zaaien?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Vanaf wanneer is het te laat om een autoflower buiten te kweken?
    Ben op vakantie dus zou ze 8 augutus laten ontkiemen. Betekend dat halverwege oktober geoogst kunnen worden of is de kans op slecht weer dan al groot?
    gaat om de zaadjes in de link hieronder.

    Met de Quick One Autoflower van Royal Queen Seeds kweek je zeer eenvoudig wiet in slechts 9 weken. Met 150 gram per plant ideaal voor beginners!
  • Gps
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • Apr 2014
    • 1988

    #2
    Je kan het altijd proberen.

    Heb je een schuur waar je de planten neer kan zetten bij heftige regen ? Zolang ze niet bloeien is regen overigens geen probleem.
    Lets not criticize but legalize

    Comment

    • atmosphere1
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • Jul 2022
      • 755

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Medgom
      Hallo,

      Vanaf wanneer is het te laat om een autoflower buiten te kweken?
      Ben op vakantie dus zou ze 8 augutus laten ontkiemen. Betekend dat halverwege oktober geoogst kunnen worden of is de kans op slecht weer dan al groot?
      gaat om de zaadjes in de link hieronder.

      https://www.dutch-headshop.nl/quick-...rd-5-zaden-rqs
      Het Nederlandse najaar is voor geen enkele soort het natuurlijke klimaat van de plant . Je kunt er wel in afbloeien , maar de buds blijven kleiner en er is meer klein blad.
      eind oktober of zelfs november zijn er nog erg weinig lichturen over , en als het dan licht is , is de lichtsterkte ook veel lager dan in de zomer ! en de temperatuur te laag voor goede ontwikkeling . Kortom veel nadelen wanneer je laat bloeit , maar het kan.

      Comment

      • atmosphere1
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • Jul 2022
        • 755

        #4
        Op den duur wordt het ook onzin om nog een autoflower te zetten , de bloei gaat toch al beginnen als je erg laat bent. kun je net zo goed een niet autoflower pakken.
        Die worden dan tenminste nog wat groter.

        Autoflowers zijn soorten waar ruderalis is ingekruist , welke kleinere planten zijn.

        Comment

        • Medgom
          Stoner
          Member
          • Jul 2022
          • 20

          #5
          Ja ik heb een schuur om ze in te kunnen zetten wanneer het hard regent of stormt.
          samengevat, het kan wel maar is niet ideaal. De plantjes zullen minder groot worden en minder opbrengst geven?

          augustus en september kunnen we wel nog mooi weer hebben zoals het eigenlijk al dit hele jaar is. Enkel de lichturen worden minder en lichtsterkte wordt minder zoals vermeld in de reacties.

          Comment

          • atmosphere1
            Senior Grower
            MemberLucky Member
            • Jul 2022
            • 755

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Medgom
            Ja ik heb een schuur om ze in te kunnen zetten wanneer het hard regent of stormt.
            samengevat, het kan wel maar is niet ideaal. De plantjes zullen minder groot worden en minder opbrengst geven?

            augustus en september kunnen we wel nog mooi weer hebben zoals het eigenlijk al dit hele jaar is. Enkel de lichturen worden minder en lichtsterkte wordt minder zoals vermeld in de reacties.
            Er is er hier eentje met specie kuipen op wieltjes die z'n planten (geen auto flowers) extra donkere uren geeft in een hok/schuur en dus nu al grote bloeiende planten heeft, misschien een idee voor volgend jaar, want je hebt een schuur. Dat is erg slim, omdat je dan simpelweg dikke oogsten binnenhaalt van hoge kwaliteit . Dat is mijn ervaring met die methode . Zie de buds op deze foto's, heel anders als die van wiet die t/m oktober staat gallery_4254_240_339090 (2).jpg gallery_4254_240_285644.jpg maar hier heb je nu weinig aan dat snap ik.

            Comment

            • Wesley pipes
              Elite Grower
              420 MemberMemberLucky Member
              • Mar 2020
              • 2506

              #7
              Gewoon doen. 3-5 euro kost een zaadje, wat je eraan hebt is niet betaalbaar
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ers-en-stekken

              Comment

              • Medgom
                Stoner
                Member
                • Jul 2022
                • 20

                #8
                Ja ik ga het ook proberen met een paar zaadjes en hopen dat het najaar net zulk mooi weer heeft als het voorjaar.
                ik ga skunk sweet autoflower nemen en kijken hoe ze het gaan doen.

                Comment

                Bezig...