Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Dieven" bij plantjes weghalen, of niet?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    "Dieven" bij plantjes weghalen, of niet?

    Korting op 420shop
    Ik ben net terug van 2 weken vakantie, en ik zie dat mijn plantjes goed zijn verzorgd door mijn opa ( ) maar ik zie ook dat er erg veel kleine blaadjes in de oksels zijn gaan groeien bij alle planten. Mijn vader noemt ze dieven en zei dat je ze normaal weg moet halen bij andere planten, en na wat Googlen heb ik nog niks over 'dieven' weghalen bij wietplanten gelezen.
    Wat is het advies hierover?
    De planten staan bij mijn opa, maar vanaf morgen kan ik weer veel foto's maken. Hier een stuk van een foto die ik toch nog even gemaakt heb:


    #2
    Re: "Dieven" bij plantjes weghalen, of niet?

    Dat zijn zijscheuten, die moet je zeker niet weg halen.

    Dieven= De onderste kleine topjes weg plukken zodat de energie van de plant naar de bovenste toppen gaat.

    Peace

    Comment


      #3
      Re: "Dieven" bij plantjes weghalen, of niet?

      Leg hem alvast ook maar uit, dat hij over 'n tijdje de bloemen ook moet laten zitten

      (Grapje natuurlijk, dat zal ie wel weten hoop ik).
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment


        #4
        Re: "Dieven" bij plantjes weghalen, of niet?

        Ik dacht inderdaad ook aan zijscheuten, maar aangezien mijn vader wat meer verstand heeft van tuinieren in het algemeen dacht ik dat hij wel gelijk kon hebben; blijkbaar niet .
        En ja, de bloemen weet ik wel te herkennen over een tijdje .

        Comment


          #5
          Re: "Dieven" bij plantjes weghalen, of niet?

          Oorspronkelijk geplaatst door Smokey
          Dat zijn zijscheuten, die moet je zeker niet weg halen.

          Dieven= De onderste kleine topjes weg plukken zodat de energie van de plant naar de bovenste toppen gaat.

          Peace
          als je die kleine zijtopjes verwijderd heb je dan dikkere toppen bovenaan?

          Comment


            #6
            Re: "Dieven" bij plantjes weghalen, of niet?

            Dan zou de energie naar de grotere toppen moeten gaan, maar of je hoofdtoppen daar veel groter van worden dat weet ik niet. Ze gaan er vanuit van wel, maar hoe test je zoiets.
            Elke plant is anders

            Peace

            Comment


              #7

              Comment

              Bezig...
              X