afdekken pot

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • inti
    Expert Grower
    MemberLucky Member
    • Jun 2009
    • 1259

    #1

    afdekken pot

    Korting op 420shop
    Heey,

    iedere keer komen de wortels boven de pot uit, dek het steeds af met aarde maar op een gegeven moment gaat dat niet meer ivm hoogte pot.

    Dekken jullie wel eens een pot af met iets, zoja waarmee kan je een pot afdekken zodat de wortels niet in het licht komen?

    thx
    sigpic
  • Eurogro
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Oct 2021
    • 842

    #2
    Ik zou zegen met zwarte folie en avons er af om te luchten scheelt ook een hoop water
    misschien te veel vocht boven in de pot
    dan gaan de wortels niet naar onder om te zoeken denk ik

    Comment


    • inti
      inti commented
      Editing a comment
      geen ruimte meer in de pot
  • Rreppellsteeltjam
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • May 2018
    • 1955

    #3
    Van onder water geven

    Comment


    • inti
      inti commented
      Editing a comment
      ik gebruik cones van blumath dus da ga nie

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Jawel inti, dat wil wel, dan komt er even wat minder van boven, maar heb je de onderkant wel effe zeiknat gehad.
  • Eurogro
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Oct 2021
    • 842

    #4
    En afdekken met folie dat lukt toch wel
    staan ze al in bloei

    Comment


    • inti
      inti commented
      Editing a comment
      Ja de bloei zit er al aardig in gelukkig, ik heb ze zo ver gekregen met alleen wormenpercolaat. Ze zien er niet slecht uit vind ik.

    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      inti bij mij lsd nog geen witte haartjes wel volgens mij voorbloei
  • parakweker
    Grower
    MemberLucky Member
    • Oct 2021
    • 663

    #5
    tijdens het verpotten de nieuwe aarde goed inwateren scheelt al de helft van gezeik met blootliggende wortels. Als er geen aarde meer bij kan kun je dr altijd wat stro of boomschors in leggen, maar ik ben geen fan van het bedekken van de bovenlaag aangezien dat ongedierte uitnodigt.

    Comment


    • inti
      inti commented
      Editing a comment
      ja daar zeg je wat, thx niet aan gedacht. Ik aat het maar zo het is elk jaar zo. En de beestjes zijn niet te onderschatten.
  • Wesley pipes
    Elite Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Mar 2020
    • 2506

    #6
    Zwart wit folie, of reflecterend wit erop, die je kan opheffen voor het water geven zie ik wel passeren.rijnzand houdt de beestjes tegen maar verstoort wat de watergeefcyclus vind ik...
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ers-en-stekken

    Comment

    • Hork
      Banned
      Lucky Member
      • Jul 2020
      • 4103

      #7
      Metselzand, dat blijft de bovenlaag ademen en voor beestjes is het net gemalen glas.

      Comment

      • inti
        Expert Grower
        MemberLucky Member
        • Jun 2009
        • 1259

        #8
        Oorspronkelijk geplaatst door Hork
        Metselzand, dat blijft de bovenlaag ademen en voor beestjes is het net gemalen glas.
        heey das een goed idee , heb nog een zak liggen
        sigpic

        Comment


        • Eurogro
          Eurogro commented
          Editing a comment
          Het metselzand wat zij gebruiken is vermoedelijk rivierzand
          Wat wij hier hebben is gebroken zand uit de bergen en heeft veel kalk
          Als je het nat maakt wordt het hard
          Weet niet of die kalk kwaad kan voor de planten

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Het is metselzand wat in de bouw wordt gebruikt.
      • Kunichika
        Super Grower
        MemberLucky Member
        • Apr 2019
        • 1890

        #9
        Mogen we een fotootje zien?

        Comment

        • atmosphere1
          Senior Grower
          MemberLucky Member
          • Jul 2022
          • 755

          #10
          Op zich is het niet echt een probleem dat er daar kleine wortels bovenkomen

          Comment


          • inti
            inti commented
            Editing a comment
            altijd goed om te horen, heb het eigenlijk elk jaar wel
        • inti
          Expert Grower
          MemberLucky Member
          • Jun 2009
          • 1259

          #11
          Oorspronkelijk geplaatst door Kunichika
          Mogen we een fotootje zien?
          zal morgen ff wat fotos maken
          sigpic

          Comment

          • Kunichika
            Super Grower
            MemberLucky Member
            • Apr 2019
            • 1890

            #12
            Oorspronkelijk geplaatst door inti

            zal morgen ff wat fotos maken
            Is goed!!

            Comment


            • Eurogro
              Eurogro commented
              Editing a comment
              Wil ze ook zien
          • Rietslang
            Ultra Grower
            MemberLucky Member
            • Jul 2015
            • 2171

            #13
            Nrml groeien de wortels toch maar tegen en boven de oppervlakte vh medium indien je (oa) een mulch strooit?
            Dat gebeurt hier altijd in buitenpotten met koolstofmulch, stikstof als gras en stro is eig beter voor de eenjarige dames maar dat trekt al sneller levende wezentjes aan dus met boomschors werkt het ook prima.
            Op binnenpotten gewoon safer spelen met zwart-witfolie tot het medium in de schaduw staat door de planten maar indien niets dan stoppen de roots nrml gezien met opwaarts groeien wnr ze enig licht ontvangen.
            ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

            Comment

            • atmosphere1
              Senior Grower
              MemberLucky Member
              • Jul 2022
              • 755

              #14
              of water geven via een pvc buizen systeem , kan ook met potten. small.gallery_4254_232_862831.jpg.6baf22f4dcf19f87162c38835d113d0a.jpg

              Comment


              • Eurogro
                Eurogro commented
                Editing a comment
                Hoe werkt dat
                Ook voor volle grond

              • Eurogro
                Eurogro commented
                Editing a comment
                Heb je er een foto of andere uitleg bij

              • Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Dan lijkt het me voordeliger als je 10pijpjes plaatst verdeelt over de opp. en dan bewatert.
            • atmosphere1
              Senior Grower
              MemberLucky Member
              • Jul 2022
              • 755

              #15
              Die buizen lopen onder de grond door en daar zitten er gaatjes in, zo verdeeld het zich door de bak . Er zat wel cocos grond door de grond heen , dat zorgt voor goede verdere verdeling van het water. Cocos grond heeft een enorme capillaire werking.

              Comment

              Bezig...