Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer planten droog zetten.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wanneer planten droog zetten.

    Korting op 420shop
    Goedemorgen,

    Momenteel heb ik 3x auto CBD medgom buiten staan.
    Dit is voor mij de eerste keer dat ik plantjes laat groeien dus alles is nieuw voor mij. Nu doen ze het redelijk en lijkt het erop dat ze beginnen met de voorbloei.

    Met de kans op regen/onweersbuien deze week heb ik hier een vraagje over. Is het al noodzakelijk als ze een regenbui opgeven om de planten droog te zetten en na de regenbui weer buiten te zetten? Hieronder een wat foto's, vanmorgen ook een klein buitje gehad vandaar dat ze nat zijn.
    Bedankt alvast.
    20220815_093059.jpg 20220815_093048.jpg 20220815_093016.jpg

    #2
    Nee maar als het te vaak regent spoelt de voeding uit je grond. Zodra de toppen groot genoeg zijn om te kunnen rotten, is zonneschijn na regen jouw grootste vijand. Voor meer controle zet je ze altijd binnen of je dekt de bovenlaag af tijdens een plensbui zolang de toppen nog te open zijn om te rotten.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      #3
      Dus voor nu nog niet binnen zetten tijdens de regenbuien?
      ze staan dan in de schuur.

      Comment


        #4
        Ik ben ook geen fan van naar binnen en buiten slepen (tenzij verduisteren). De meisjes kennen wel tegen een stootje en een buitje.

        Het kan wel, maar zorg dan iig voor een goede circulatie en/of luchtverversing. In schuurtjes is de lv vaak nog een stuk hoger, waardoor je juist rot krijgt.

        Comment


          #5
          Heb het anders opgelost. Ik had nog een houten plaat staan. Heb hiervan een afdakje gemaakt welke ik in 2 min op kan bouwen en afbreken. Dan blijven ze buiten maar staan ze toch droog en hebben genoeg verse lucht.
          beetje amateuristisch maar werkt wel.
          20220815_182553.jpg

          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Goeie oplossing, pas wel op als het beetje hard gaat waaien. Dan valt de opstelling wellicht op je plantje😉

          #6
          De plaat zit vast aan de schutting dus dat komt goed.

          Ik heb nog een vraag, dit is mijn eerste kweekje ooit dus heb er niet zoveel verstand van.
          de zaden heb ik 29-6 laten ontkiemen ( CBD medgom auto)
          Volgens de gegevens heeft deze een totoale looptijd van 10 weken. Wat uitkomt op 7 september. Maar ik denk dat ze dan nog lang niet uitgebloeid zijn.
          Of gaat het bloeien de laatste weken heel hard.
          Op internet lees ik ook dat je twee weken van te voren stopt met bijvoeden om de plant zo te spoelen. Denken jullie dat ik dat al moet gaan doen of heeft ze nog wel 4 weken te gaan?
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #7
            Deze moet zeker nog 4weken, vergeet je hem wel niet in de zon te zetten. Want aan de bloem te zien krijgt deze extreem weinig licht.

            Comment


              #8
              Ze staan in direct zonlicht van 10 tot 6 uur, de tuin is op het zuid oosten dus meer is niet mogelijk nu de zon wat lager begint te staan.

              Comment

              Bezig...
              X