Te snelle groei: risico's?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • sponge bob
    Advanced Stoner
    Member
    • Apr 2010
    • 60

    #1

    Te snelle groei: risico's?

    Korting op 420shop
    Ik heb een Black Jack ontkiemt de 24/02 en 10/04 heb ik ze in volle grond geplant. Daar tussen stond ze onder TL lampen. Ze is PRACHTIG. Ze is 80 cm groot ze heeft mooie zijtakken, ze is door geen enkel beest aangevallen en ze heeft veel zon. Met andere woorden alles verloopt perfect.

    Men vraag is de volgende: is er een risico?

    Is het mogelijk dat ze te veel energie heeft aan het groei proces waardoor ze op het moment dat ze in bloei moet schieten ze te weinig enegie heeft en dit niet lukt waardoor er geen oogst is? indien ja is er een oplossing?
  • nulvijfnul
    Expert Stoner
    Member
    • Apr 2010
    • 98

    #2
    Re: Te snelle groei: risico's?

    Ik heb nog nooit gehoord dat een plant te snel groeit
    dus gewoon lekker laten groeien komt het vanzelf goed!

    succces!

    Comment

    • sponge bob
      Advanced Stoner
      Member
      • Apr 2010
      • 60

      #3
      Re: Te snelle groei: risico's?

      Conclusies mijn plant was op het einde van het seizoen wel mooi maar ik heb toch het gevoel dt ze veel te veel energie gebruikt tijdens het groei en dat ze daarna moeite heeft om mooie toppen te maken. Ik baseer mij daarop op het feit dat ik een plant van weliswaar een ander soort halverwege in het seizoen heb geplaatst en de toppen van deze waren 3 keer zo dik.

      Comment

      • Cleargreen
        T.H.C. Master
        MemberLucky Member
        • Mar 2011
        • 528

        #4
        Re: Te snelle groei: risico's?

        In het stadium na het ontkiemen haalt de plant alle nodige energie uit het licht dat ze ontvangt, langer groeien betekent grotere plant maar ook meer blad oppervlakte. Dus jouw redenering gaat niet helemaal op. Wel zou het kunnen zijn dat de plant zo vol is geweest waardoor er weinig ventilatie heeft kunnen plaatsvinden, al acht ik deze kans bij een buiten plant zeer klein, zeker in ons klimaat.
        Heb je misschien wat foto's om een en ander te verduidelijken?
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

        Comment

        • monty
          Banned
          • May 2009
          • 11215

          #5
          Re: Te snelle groei: risico's?

          Ik heb een Black Jack ontkiemt de 24/02 en 10/04 heb ik ze in volle grond geplant.
          Ik baseer mij daarop op het feit dat ik een plant van weliswaar een ander soort halverwege in het seizoen heb geplaatst en de toppen van deze waren 3 keer zo dik.
          Das juist. Dus pas na half mij planten.

          Comment

          • sponge bob
            Advanced Stoner
            Member
            • Apr 2010
            • 60

            #6
            Re: Te snelle groei: risico's?

            Merci voor het advies. In ieder geval die black jack was wel deftig gerief hahahahha

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #7
              Re: Te snelle groei: risico's?

              Jammer dat je geen foto's geplaatst hebt.
              Je te vroeg geplante plant is waarschijnlijk gaan reveggen. Dat kost een paar weken.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • sponge bob
                Advanced Stoner
                Member
                • Apr 2010
                • 60

                #8
                Re: Te snelle groei: risico's?

                Nooit van reveggen gehoord. Is dit op het forum te vinden?

                Comment

                • monty
                  Banned
                  • May 2009
                  • 11215

                  #9
                  Re: Te snelle groei: risico's?

                  Revegitation. Dit wil zeggen dat de plant van de bloeifase terug in de groeifase gaat.

                  Informatie over Binnen wiet kweken. Dit board is enkel bedoeld om informatie uit te wisselen en te discussiëren over binnen wiet kweken. Stel je vragen over het kweken van wiet in het daarvoor bestemde forum!

                  Comment

                  • sponge bob
                    Advanced Stoner
                    Member
                    • Apr 2010
                    • 60

                    #10
                    Re: Te snelle groei: risico's?

                    Kdenk ni dat ik dat gehad heb.

                    Comment

                    • QnQ
                      Godlike Grower
                      Lucky Member
                      • Sep 2010
                      • 26093

                      #11
                      Re: Te snelle groei: risico's?

                      Van 18 uur licht (?) in de groei naar 13.5 uur licht in april, dan denk ik dat je het wel gehad hebt.
                      Ze heeft in ieder geval een aanzet gemaakt tot bloeien denk ik, maar het blijft speculeren.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      • monty
                        Banned
                        • May 2009
                        • 11215

                        #12
                        Re: Te snelle groei: risico's?

                        Dat te vroeg buien gezette plantjes worden ingehaald door de later gezaaide heeft vooral te maken met de bodemtemperatuur.

                        Comment

                        • sponge bob
                          Advanced Stoner
                          Member
                          • Apr 2010
                          • 60

                          #13
                          Re: Te snelle groei: risico's?

                          Aah zo bedoel je dan. In ieder geval heb ik niets gemerkt maar zal er volgende keer zeker rekening meehouden.

                          Comment

                          Bezig...