bloeien?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • okke
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • May 2008
    • 123

    #1

    bloeien?

    Korting op 420shop
    hej iedereen!

    is het normaal dat mijn planten(durban poison) nog steeds niet aan hun bloei begonnen zijn?
    ik dacht dat ze normaal gezien begin augustus begonnen te bloeien...
    ondertussen zijn mijn planten al bijna 2.5m maar er is nog niets aan te zien..
    tegenover mijn planten van vorig jaar die veel sneller zijn beginnen bloeien.

    grtz okke
  • Weedy
    Ultra Grower
    420 MemberLucky Member
    • Jul 2008
    • 2248

    #2
    Re: bloeien?

    Gewone wietplanten (dus geen lowryders) gaan bloeien als het 12 uur licht is, en 12 uur donker overdag. Dit is meestal vanaf midden/eind september, dan zullen ze dus in de bloei gaan.
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment

    • midnight fantasy
      Wicked Stoner
      • Jul 2008
      • 264

      #3
      Re: bloeien?

      als je wil kan je ze een handje helpen door ze te verduisteren zodat ze op 12/12 komen.
      maar laat ze gewoon hun ding doen kan geen kwaad zullen alleen nog groeien.

      Comment

      • Cannab0y

        #4
        Re: bloeien?

        Kan je eens een foto posten van je plant en van de oksels van je plant? Zijn er ergens witte haartjes te bespeuren, of "in't ergste geval" balletjes?

        Bij mij hebben al m'n plantjes drie à vier weken terug al geslacht getoond. Enkel m'n NLX heeft z'n mannelijke geslacht een viertal dagen geleden getoond. Ik had al een vermoeden omdat hij veel later bloeiverschijnselen kreeg dan de rest. Misschien is het een mannetje dat zichzelf laat toont?

        Je kan niet meer doen dan afwachten. Normaal gezien zouden ze half augustus (nu dus) hun geslacht moeten laten zien, want ze komen nu in de voorbloeifase. Begin september begint de uiteindelijke bloei.

        Een foto zou veel helpen op dit moment.

        Good luck!

        Greetz

        Comment

        • okke
          Ultra Stoner
          MemberLucky Member
          • May 2008
          • 123

          #5
          Re: bloeien?

          in de oksels van de planten is eigelijk niet veel te zien, gewoon hetzelfde zoals ervoor..
          er beginnen wel hier en daar gele bladeren te komen aan mijn plant, moet ik ze bijvoeden?
          ze staan wel in volle grond en ik heb is ergens gelezen dat ze dan al hun voedingstoffen zelf wel vinden...

          grtz okke!

          Comment

          • Smokey
            Ultra Grower
            MemberLucky Member
            • Oct 2007
            • 2488

            #6
            Re: bloeien?

            Geef je ze al voeding?
            Zonee kan het idd een tekort zijn. De plant zuigt dan zijn bladeren leeg voor voeding.

            Post anders eens een foto van je blad,

            Peace

            Comment

            • Nelis
              Retired
              • May 2008
              • 6

              #7
              Re: bloeien?

              Ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem. Mijn plantjes staan vanaf 25 juli in mijn tuin en zien er nu zo uit. Graag jullie mening. TIA
              Attached Files

              Comment

              • Cannab0y

                #8
                Re: bloeien?

                Zien er al mooi uit, maar kan je een foto posten van de bovenste vertakkingen (= "hoofdtoppen")? Liefst een close-up, zo kunnen we misschien een oordeel vellen over het geslacht...

                Greetz

                Comment

                • Nelis
                  Retired
                  • May 2008
                  • 6

                  #9
                  Re: bloeien?

                  Ik ben nog een beginner hoor!

                  Zoiets?
                  Attached Files

                  Comment

                  • Smokey
                    Ultra Grower
                    MemberLucky Member
                    • Oct 2007
                    • 2488

                    #10
                    Re: bloeien?

                    Ziet er mooi uit?
                    Plantje heeft veel vlekken op zijn bladeren ...

                    Geef je voeding? Heb je al gecheckt op ongedierte?
                    Zitten er gaten vanonder in de pot?

                    Peace

                    Comment

                    • Nelis
                      Retired
                      • May 2008
                      • 6

                      #11
                      Re: bloeien?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Smokey
                      Ziet er mooi uit?
                      Plantje heeft veel vlekken op zijn bladeren ...

                      Geef je voeding? Heb je al gecheckt op ongedierte?
                      Zitten er gaten vanonder in de pot?

                      Peace
                      Ik heb 2 planten buiten in potgrond staan. Niet in potten dus. Ik heb geen ongedierte kunnen ontdekken. Tips? Ik heb wel voeding bij het planten toegevoegd. Organische meststof voor siertuinen

                      Comment

                      • Nelis
                        Retired
                        • May 2008
                        • 6

                        #12
                        Re: bloeien?

                        Kan er iemand aan de hand van mij foto's een oordeel vellen?

                        Comment

                        • ashdra
                          Banned
                          • Aug 2008
                          • 326

                          #13
                          Re: bloeien?

                          Het lijken mij eerder beschadegingen door storm en wind...
                          met mest moet je wel erg uitkieken natuurlijk.

                          vloeibare eco mest is heel wat minder agrassief

                          Comment

                          • MarcoPM
                            Wicked Stoner
                            MemberLucky Member
                            • Jun 2008
                            • 220

                            #14
                            Re: bloeien?

                            Mest voor siertuinen moet je eigenlijk niet gebruiken, siertuin zegt het eigenlijk al, alleen voor de sier. Je hebt redelijk wat kans dat er meststoffen in zitten die goed voor de groei en bloei kunnen zijn, maar slecht als je het gaat roken, zoals Pokon bijvoorbeeld.

                            Comment

                            • laurens_enzu
                              T.H.C. Master
                              • May 2008
                              • 512

                              #15
                              Re: bloeien?

                              nog niets te zien van geslacht.
                              maar zal niet lang meer duren.
                              ga anders eens bij mijn topic zien in buitenkweekverslagen daar kan je wat foto's zien van hoe het geslacht eruit ziet.(p.6,7,8)

                              Comment

                              Bezig...