Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe kweker hulp gevraagd :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nieuwe kweker hulp gevraagd :)

    Korting op 420shop
    Hoi iedereen,
    Ik ben Ohk een 21 jarige jongeman uit Belgie en ben momenteel bezig met mijn eerste kweek.
    Ik heb geen ervaring met kweken noch binnen en buiten.
    Nu heb ik 2 super skunk planten en 1 onbekende soort elk geplant met twee weken verschil door onbeslissendheid.
    Ik heb me hier op ingeschreven omdat ik hulp nodig heb en bij jullie denk ik het beste te vinden.
    Als beginnend kweker heb ik nog een aantal vragen die jullie hopelijk kunnen beantwoorden :
    - super skunk zijn binnen soorten maar ik (probeer) ze buiten te kweken, heeft dit veel nadelen?
    - door hevige regenval en haaden ze teveel water gekregen , enkele bladeren zijn geel geworden en opgekruld. Ik heb deze eraf getrokken kan dit kwaad?
    - en is er een mogelijkheid om bladluis te bestrijden met huismiddelen?
    Alvast bedankt aan iedereen en aangename kennismaking.
    Alle tips zijn meer dan welkom

    onbekende soort.jpg(onbekende soort 25mei)
    skunk2.jpg(super skunk 8mei)
    super skunk.jpg(super skunk 15 april)
    super skunk1.jpg(super skunk 15 april)

    #2
    Re: Nieuwe kweker hulp gevraagd

    Goedendag

    - Superskunk kan opzich best buiten. Een vriend van mij heeft dit ook al een keer gekweekt en hij had mega bomen! Het ligt er vooral aan hoe het najaar is. Als het najaar niet te vochtig maar ook niet te warm dan zijn de planten eind september half oktober klaar om te oogsten. Risico met binnensoort is dat ze gewoon wat meer schimmelgevoelig zijn. Dit wil trouwens niks zeggen want ik had vorig jaar Swiss Miss buiten staan (buitensoort) en deze is ook helemaal afgeschreven door schimmel terwijl volgens de info de plant schimmel en vorst bestendig zou zijn!

    - De gele bladeren kan je gewoon van de plant verwijderen dit kan geen kwaad. Hou wel in de gaten dat de planten niet verzuipen in de potten als het hard regent of zorg er in iedergeval voor dat het water uit de potten kan lopen. Ik neem aan dat er gaten onderin de potten zitten?

    - Bladluis kan je gewoon bestrijden door even naar het tuincentrum te gaan en een spray te kopen. Hier hebben ze ook biologischie shit etc. Een huismiddel tja.... Bella Donna heeft zojuist een stukje geschreven om luizen te bestrijden met wat alternatieve middelen. Kijk hier http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...izen-en-Mieren Misschien dat iemand anders nog tips heeft. Maar ik zou zeggen rijd ff naar het tuincentrum kost een paar euro. Niet op besparen voordat straks heel je plant vol zit met luis!
    Last edited by Wierie Wierie; 14 June 2011, 19:28.
    NLX outdoor kweek 2011
    Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
    De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

    Comment


      #3
      Re: Nieuwe kweker hulp gevraagd

      Dank u wirrie wirrie voor de nuttige info!
      Er zitten gaten onderaan de pot dus het overtollige water kan eruit.
      Ben gisteren naar de growshop geweest en deze hebben mij een soort van bijenhoning meegegeven.
      Ik moest mijn plantyen besproeien met deze honing verdund met water,dit voor vijf dagen lang. Ook zei hij iets van goed af te spoelen maar
      moet ik elke dag goed afspoelen met water of enkel na de vijfde dag?
      Nieuwe fotos komen over twee dagen

      Met vriendelijke groeten Ohk

      Comment


        #4
        Re: Nieuwe kweker hulp gevraagd

        Ik ben ze nu al 3 dagen aan het bespuiten met een mengsel van honing of bijenwas en daarna gode afgespoeld met water.
        ik heb gemerkt dat de planten dan slap beginnen te hangen dit komt misschien door het tveel aan water?
        In de growshop hebben ze mij gezegd om goed te spoelen zodat eventuele resten ook weg gaan maar kan de plant niet afsterven door teveel aan water misschien?
        Ik neem er morgen fotos van voor de geintereseerden en ik hoop op het beste!
        een kweekverslag maken is misschien al iets te laat maar we zien nog

        Comment


          #5
          Re: Nieuwe kweker hulp gevraagd

          een updateje : de laatste aantal dagen was het SUPErslecht weer weinig zon en veel regen heb hierdoor de planten moeten binnenzetten in de veranda. Veel zijn ze niet gegroeid vind ik.

          DSC02611.jpg DSC02612.jpg SS 8 mei (nog niet veel veranderd :s iemand tips? ik geef ze nog geen voeding en npj en ph waardes ken ik niet ...)



          DSC02613.jpg DSC02614.jpg SS 25 April



          DSC02615.jpg



          DSC02616.jpg DSC02617.jpg onbekende soort ( ik heb gezien dat hij misvormde bladeren heeft onderaan (2) duidt dit op iets?)

          De honing of was heeft goed gewerkt de plantjes hingen slap gisteren maar vandaag staan ze er weer goed bij vind ik zelf.
          Ook de bladluispagina van Bella Donna is heel nuttig!

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: Nieuwe kweker hulp gevraagd

              sinds kort krijgt mijn plant bruine bladeren die precies helemaal afrotten. Het lijkt zich te verspreide maar ik heb hier geen weet van. Mijn vraag naar jullie is of ik ze het beste aftrek of gewoon door laten gaan tot ze er vanzelf afvallen?


              dit is de plant in zijn geheel


              Ik heb enkele maanden ook al gepost en voor degenen die het hebben gezien zo ver staan ze nu


              bij deze heb ik nog geen haartjes gezien, kan ik al bevestigen dat dit een amnnetje word?

              Dank voor al degenen die lezen en de tijd nemen om een reactie te plaatsen.
              Groeten!

              Comment


                #8
                Re: Nieuwe kweker hulp gevraagd

                je foto`s doen het niet

                Comment


                  #9
                  Re: Nieuwe kweker hulp gevraagd

                  Hierbij de fotos die bedoelt waren voor de topic hierboven


                  IMG_0028.jpgIMG_0030.jpgIMG_0031.jpg
                  IMG_0033.jpg plantje met bladproblemen (buiten sinds 8 mei)
                  IMG_0032.jpgsuperskunk ( 15 april )
                  IMG_0034.jpg onbekende soort mannetje of vrouwtje?

                  Comment


                    #10
                    Re: Nieuwe kweker hulp gevraagd

                    als je ff een close up van je planten doet, kunnen we het zien of het een mannetje of vrouwtje is.

                    grtz
                    Is het glas halfleeg of halfvol?

                    Comment

                    Bezig...
                    X