Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflower

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Autoflower

    Korting op 420shop
    Mijn autoflower van rq seeds zit nu in week 8 en wil nog niet in bloei.
    Iemand een idee of hier ook ervaring mee gehad ?
    kan niet veel doen bij een autoflower maar toch benieuwd naar meningen

    staat buiten op balkon op het zuiden dus lekker in de zon. Bak van ruim 40 liter met potgrond.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Outdoorgrow; 8 June 2023, 13:56.

    #2
    Hoelanger de autoflower doet hoe beter zou ik zeggen. Heb je een grotere plant met meer opbrengst.

    Plagron heeft een nieuw product in hun asortiment die de opbrengst en de bloei zou moeten versnellen (al zie ik het nut niet in om de bloei te versnellen van een autoflower tenzij dat je een tweede run in de zomer klaar wilt voor het weer van de zomer naar de kloten is).

    Power buds, ik denk dat Wesley pipes dit nu gebruikt. Is maar juist uit en zullen wss weinig recenties van zijn maar ik geef het maar mee.

    Comment


    • Outdoorgrow
      Outdoorgrow commented
      Editing a comment
      Ik hoop dat je gelijk hebt.
      Het rare is dat het lijkt alsof een van de waaierbladeren die ik heb laten zitten aan het verkleuren zijn wat dus meestal gebeurd in een bloeifase om voeding te onttrekken dacht ik.
      Heb toevallig ook voeding van plagron maar geen power buds zit natuurlijk ook nog op groeivoeding.

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Ontrekken? Dat is meestal omdat je dan imschakeld naar bloeivoeding en daan minder stikstof inzit geloof ik en meer P K

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Was iemand anders die dat gebruikt weet wel niet meer wie...

    #3
    Waar ontkleuren ze?
    Uw doosje was toch met groen waar uw zaadjes in zaten en niet rolze?

    Comment


    • Outdoorgrow
      Outdoorgrow commented
      Editing a comment
      Volgens mij wel, had deze bewaard van 2 jaar terug dus zat niet meer in originele verpakking.

      Een blad onder een zijtak (waaierblad) wordt lichtergroen maar nog niet heel erg

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Onderaan?

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Die in in de doosjes met groen zijn autoflowers anders zal het buiten niets worden met een sativaā€¦ tenzij je verduisterd natuurlijk maar dat is arbeidsintensief.

    #4
    Ja onderaan, en weet zeker dat het een autoflower is en dat kan ook niet anders gezien hoe hard ie groeide binnen een maand

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Mss heeft hij wat meer voeding nodig zodat die niet moet ontrekken vanuit de ondersta blaadjes danšŸ˜‰

    #5
    Nu je dit zegt maak ik me meer zorgen of er geen probleem is waardoor opname van voeding beperkt is.

    Ben er niet gerust op.

    Comment


      #6
      Thoja je hebt veel blaadjes hƩ. Overvoeden worden de bladpunten van de nieuwe blaadjes geel, ondervoeden zullen ze de mobiele voeding van de oude bladen nemen(onderaan).

      Op het einde van de kweek als je spoelt is het normaal want dan nemen ze alles wat nog in de grond zit of in de onderste blaadjes.
       

      Comment


        #7
        O ja en maken dat uw ph mooi ligt voor je met voeding begint te spelen. Hier een grafiekje aan welke ph een wietplant in aarde welke voedingsstoof goed opneemt afhankelijk van de pH waarde van het voedingswater.

        image.jpgā€‹

        Comment


          #8
          Denk ook maar eens de grond meten
          want grond verzuurd automatisch en kraanwater is eerder basisch. Lekker tegenstrijdig wat denk ik niet bevorderlijk is.
          dadelijk is de grond zuur en is de pH waarde te hoog van het water en dan is het helemaal overkill als ik de pH van water omlaagbreng

          Comment


          • NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Thoja als het N te kort is heb je een groot ph bereik zoals de grafiek aanduid

          • NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Ik zou niet teveel flippen rond de ph van de aarde. Je hebt wss een gemaakte mix gekocht vn plagron lightmix, die zal wel inorde zijn van pH.

            Verder gele bladen blijven geel, mss had je een probleem en is dit al opgelost, als je die ervan af trekt en niet wijzigd wat je doet. Komen er andere onderaan geel?

            Leiding water zal max ph8 hebben ligt nog mooi in het pH gebied en ook voor N tenzij je water met zeep geeft of citroenwater.

          #9
          Ben ergens anders achtergekomen,
          heb wat gaten geprikt in de grond omdat er bij de vorige keer al na 2 liter het water al onder uit de bak kwam gelopen.
          Nu na 4 liter nog steeds geen water onder de bak
          En zie al meteen reactie bij de plant.
          Een van de bovenste vertakkingen bij de hoofdtop staan meteen weer rechtop en hingen er vanmiddag maar slap bij.

          Ben denk ik net op tijd en ga dus verder niks veranderen voor nu
          Last edited by Outdoorgrow; 8 June 2023, 21:36.

          Comment


            #10
            Uw afwatering was niet goed ofzo? Wat bedoel je met gaten? In je bak zitten toch gaten onderaan voor een goede afwatering (en iets met de aarde zoals perliet of leca)?

            Wietplanten houden niet van natte voeten

            Comment


              #11
              Heb gaten in de potgrond zelf geprikt, was denk ik te compact en hield geen water vast.
              helaas geen perliet gebruikt en ja er zitten gaten onderin de pot anders kan het er ook niet onder uitlopen.

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Effe drupje vloeibare groene zeep bij het water doen.

              #12
              Simpele oplossing dus, maar wel effectief

              Comment


                #13
                Mja maar je in uw wortels prikken altijd de grond aflengen met iets, leca, perliet, coco.

                Nuja goed dat het ook helptšŸ„³

                Comment


                  #14
                  Zet een schaal onder de pot en geef de aarde tijd om het water te absorberen op laten zuigen tot het voldaan is. Ga nou niet in je wortels liggen prikken zo beschadig je jou plant
                  God was never on your side..

                  Comment

                  Bezig...
                  X