Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grotere potten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Grotere potten?

    Korting op 420shop
    Vraagje..

    Heb 2 autoflowers staan van 3-4 weken. Ze zijn rond de 20-25 cm en staan in 10L potten. De wortel​s komen echter al ruimschoots onder de pot vandaan. Ze groeien nog zeker 2 weken voordat ze gaan bloeien. Doe ik er goed aan om ze te verpotten? Of beter zo laten. Heb vorig jaar btw in dezelfde pot een plant gehad die 60-70cm is geworden, maar voor mijn gevoel duurde het toen langer totdat het wortelstelsel er aan de onderkant uitkwam.

    #2
    Verpotten zeker als ze nog in de groeifaze zijn. How bigger the roots how better the fruits😉.
    Sommige plaatsen autoflowers direct in de eindpotten om geen stress te laten ondervinden want je hebt een beperkte groeiperiode. Ik zou voor een pot gaan van 20liter persoonlijk.

    Comment


      #3
      Tien liter is aan de kleine kant.

      Ik gebruik 25 liter potten voor autoflowers.

      En speciekuipen van 40 liter voor geferminiseerde zaden.

      Je moet wel afwater gaten boren in een speciekuip, als je die als plantenplot gaat gebruiken. Een aantal in de bodem en een aantal rond de omtrek.
      Ik heb daarvoor een 10 mm boor gebruikt.

      In de omtrek twee rijen. Eerste rij een centimeter of 5 boven de grond, en dan een tweede rij 10- 15 cm boven de grond.

      Voor Autoflowers is 25 liter ook wel genoeg, maar vul de potten wel tot de rand toe met aarde.

      Verpotten kan, maar dan moet je wel zorgen de wortels niet te beschadigen.

      Als je weinig ervaring hebt, is het misschien beter dat je dan volgend jaar grotere potten gebruikt.
      Last edited by Gps; 18 July 2023, 17:00.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #4
        ik ben telemetrie exper op dit forum.dus weet wel wat van verpotten.gewoon met kleine slijptol.diagon drisch lee lijnen aan brengen.20% daar gaat het om 1/5 de dus .peur eerst in je nieuwe pot.C nieuwe dijken zocht ik een keer op op google kam ik echt mooie vrouw vrouw film tegen.pleure scheelt weer omwoelen.Zo,n hekel aan die gemeene aarde rond om me nagels eronder valt nog mee.simpel wegwerphandschoen kan ook.nooit,nooi gross bestellen,valt echt op.medisch pond is 350 dus echt nooit doen,nat en droog doen ze niet aan.bio rooster in je pot en de plant staat vanzelf stabiel.brei naald voor de gaatjes.En god speed
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #5
          Beste is 20liter rechtstreeks potten,xl varianten 30liter zelfs.

          Nadeel Is je geeft al aan dat 3/4weken opzitten dus de bloei is gestart al,niet beste moment om ze te verpotten meer nu,dat terzijde even.

          Snijd je pot kapot van de zijkant om stress te voorkomen,als je gaat trekken etc komen er wortels gebroken los,resulteerd in stress en dat wil je nu juist niet met autoflowers.kost je een deel van de potentie en oost.
          en je verliest tijd ivm herstel.

          Dus voorzichtig te werk gaan en van binnen na buiten de pot losnijden en dan gelijk in de niewe zetten.

          Comment

          Bezig...
          X