De zon

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • easysativa
    Retired
    • May 2011
    • 148

    #1

    De zon

    Korting op 420shop
    Hey , ik zit met een raar vraagje :p
    Met hoeveel watt kan je de zon vergelijken op een zomerse 32 graden dag? Heeft een kas invloed ?
  • misto
    Advanced Grower
    MemberLucky Member
    • Mar 2010
    • 1011

    #2
    Re: De zon

    600 / 1000 watt per vierkante meter op een zonnige dag
    zonder glas ertussen dan
    In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

    Comment

    • lordovick
      Senior Stoner
      Member
      • Dec 2010
      • 45

      #3
      Re: De zon



      Dit weerstation hier in gent geeft ook live het vermogen van de zon.

      Deze waarde is wel niet te vergelijken met het vermogen van een lamp!
      Daarvoor moeten we lumen/m²=lux vergelijken. Een schatting kan gemaakt worden door Watt/m²(zon)*126=lux(zon)

      Bij de zon zit dan wel een deel van het spectrum die niet zo bruikbaar is voor onze plantjes waardoor de vergelijking weer minder klopt.

      Comment

      • misto
        Advanced Grower
        MemberLucky Member
        • Mar 2010
        • 1011

        #4
        Re: De zon

        leuke link lord, topppie

        In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

        Comment

        • easysativa
          Retired
          • May 2011
          • 148

          #5
          Re: De zon

          holy fuck , die link is the shit right there.
          THAAAAAAAAAAAAAAAANKS!!!
          vandaag maar 37 watt hehe.
          Last edited by easysativa; 25 June 2011, 20:03.

          Comment

          • lordovick
            Senior Stoner
            Member
            • Dec 2010
            • 45

            #6
            Re: De zon

            Echt veel te weinig zon vandaag(en voorbije dagen)!

            Morgen gaan we over de duizend! Ik voel het!
            Them plants need some sunshineee!!

            grtz

            Comment

            • easysativa
              Retired
              • May 2011
              • 148

              #7
              Re: De zon

              jaja , en maandag 32 graden jippie!!

              Comment

              • Abel
                Senior Grower
                MemberLucky Member
                • Apr 2010
                • 834

                #8
                Re: De zon

                en woensdag en de rest van de week 18 graden en weer regen
                leuk he nederland ,kikkerland

                Comment

                • easysativa
                  Retired
                  • May 2011
                  • 148

                  #9
                  Re: De zon

                  haha hier in belgië is het deze week ideaal weer , zeker voor me kas want hij mag ook niet TE warm worden hehe.

                  Comment

                  Bezig...