Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan een regenbui wortelrot veroorzaken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kan een regenbui wortelrot veroorzaken?

    Korting op 420shop
    Ik heb mijn Super Skunk dametjes eerder een keer teveel water gegeven, toen vertelde de man van de smartshop dat me dames last hadden van wortelrot, en hij vroeg ook waar ik ze heb staan, het zijn in en outdoor planten dus ik heb ze het meest buiten staan maar als het regent of hard waait binnen, toen zei hij dat ik ze alleen maar buiten moet laten staan omdat ze anders zwak blijven, dus dat deed ik.<br>Nu vraag ik mij af: als er een hele grote regenbui komt en de aarde van me plantjes is helemaal zeiknat, waarom krijgen ze dan geen wortelrot?<br>Want ik vertrouw het niet helemaal ik ben echt bang dat als ik ze buiten laat staan met regen dat ze weer teveel water krijgen en ze hangen er al een beetje slapjes bij...
    foto waarop je kunt zien dat de onderste blaadjes helemaal slap hangen van de vorige keer dat ik ze te veel water had gegeven.

    IMG00818-20110628-1542.jpg

    #2
    Re: Kan een regenbui wortelrot veroorzaken?

    Kan het overtollige water weglopen via gaatjes aan de onderkant van de pot?
    Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

    The plant of today, makes the planet of tomorrow.

    Comment


      #3
      Re: Kan een regenbui wortelrot veroorzaken?

      Als het water kan weglopen is het geen probleem. Wortelrot krijg je als de wortels niet in de juiste grond staan. Dit hoeft overigens niks te maken te hebben met de grond die je in je potjes hebt zitten. Als je grond in een pot doet, en veel water toevoegd zonder dat het overtollig water kan aflopen, wordt de grond drassig zacht en sompig. Dit is al ongeschikte grond. Als het dan ook nog warm er broeierig ergens is, helpt dit extra mee aan het rottings proces.
      Dit kan je simpelweg voorkomen door gaten onderin de pot te maken (als je die nog niet hebt).

      Gr Fender

      Comment

      Bezig...
      X