Lampen op me buitenplantje

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • omoordskunk
    Expert Stoner
    Member
    • Aug 2009
    • 93

    #1

    Lampen op me buitenplantje

    Korting op 420shop
    Ik heb dus een paar kleintjes buitenstaan maar ik heb weinig licht omdat me tuin een beetje verkeerd ligt
    heb ongeveer tot kwart voor 8 echt zon zou ik ze nou gewoon verder onder 2 tl buizen kennen zetten binnen zo ja.
    ik heb het een keer gedaan voor een dag maar de bladeren gaan niet echt rechtopstaan zoals ze doen bij een zon buiten. wat gaat er dan niet goed ? werkt een tl buis niet
  • boogaloo
    Senior Stoner
    Member
    • Jun 2011
    • 36

    #2
    Re: Lampen op me buitenplantje

    het heet niet voor niets een buitenplantje vriendelijke vriend, het beste wat je kan doen is ze inderdaad de hele dag in de zon houden en daarna toch proberen ze op een lichte plek te zetten, ik denk niet dat als je je planten buiten hebt staan en er 2 tl boven hangt dat het veel effect zal hebben, succes

    Comment

    • misto
      Advanced Grower
      MemberLucky Member
      • Mar 2010
      • 1011

      #3
      Re: Lampen op me buitenplantje

      ik zou wel raar staan te kijken als mijn buurman TL lampen in de tuin zet om zijn planten te belichten haha
      In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

      Comment

      • omoordskunk
        Expert Stoner
        Member
        • Aug 2009
        • 93

        #4
        Re: Lampen op me buitenplantje

        ? jullie zijn wel echt slim zeg hahaha tl buizen buiten mischien dat ik ze dan binnen zet ?

        Comment

        • misto
          Advanced Grower
          MemberLucky Member
          • Mar 2010
          • 1011

          #5
          Re: Lampen op me buitenplantje

          je zou niet de eerste zijn die zijn buitenplanten extra belicht -,- ...
          ook al staan je planten niet in direct zonlicht dan krijgen ze nog meer licht dan onder 2 TL lampjes -,-
          Last edited by misto; 29 June 2011, 10:41.
          In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

          Comment

          • fender
            Retired
            • Nov 2010
            • 375

            #6
            Re: Lampen op me buitenplantje

            Ik weet wel zeker dat ze meer licht krijgen buiten dan onder tl. Misschien krijgen ze minder direct licht, maar dat neemt niet weg dat indirect zonlicht altijd nog sterker is dan TL. De kleur van het licht is overigens ook van belang en moeder natuur doet dit naar mijn idee nog het beste. Ik zou ze gewoon buiten laten staan en op de meeste lichte plek in de tuin zetten.
            Een combinatie van buiten en binnen, kan stress opleveren voor de plant.

            Gr Fender

            Comment

            • ceBep
              Retired
              • Jun 2009
              • 4745

              #7
              Re: Lampen op me buitenplantje

              Binnen of buiten... beide werkt niet.

              Comment

              Bezig...