Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

70 procent onbenut !!!!!!!!!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    70 procent onbenut !!!!!!!!!!!!

    Korting op 420shop
    Hallo beste tuinders ,

    Ik ben hier in de bergen van Marokko (tidighine - Ktama ) en elke dag word ik geconfronteerd met een mislukte variant van Outdoor kweken . Wat ik niet begrijpen kan is waarom de groene velden voor bijna 70 procent uit mannelijke planten bestaat .

    Ik heb wat navraag gedaan en overal word me gezegd dat dit komt door de slechte grond , weinig water en bemesten is een zeldzame woord terwijl in sommige vruchtbare gebieden (erg schaars ) de verhouding ergens tussen 40 tot 50 procent ligt .

    Nu vraag ik me af of het mogelijk is om elk jaar hier ter plekke vrouwlijke zaden te produceren met de al weinig vrouwtjes die er staan door bijvoorbeeld :

    glibberic Acid ( http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/10400-Vrouwelijke-zaden-kweken )

    Colloidal silver
    ( http://growweedeasy.com/how-to-make-your-own-feminized-marijuana seeds )


    of zou het met stekken (moederplant of zaden ontkiemen en sorteren op vrouwtjes ) ook kunnen.
    bedankt.
    Last edited by KIFKIF; 28 June 2011, 21:25.

    #2
    Re: 70 procent onbenut !!!!!!!!!!!!

    Onder stress krijg je meer kerels.
    Dit houdt direct de oplossing in.

    Moderne methoden hebben vaak geen zin als de lokale boeren de basis al niet begrijpen, of domweg niet willen veranderen.
    Maar omdat hennep een wind bestuiver is, heeft het ook geen zin als de buren niet mee doen.

    Als je toch iets wil doen, zou ik voor stekken gaan van de beste moeders.
    Die jij dan lokaal gaat verkopen natuurlijk
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment


      #3
      Re: 70 procent onbenut !!!!!!!!!!!!

      Stekken is dan naar mijn idee ook inderdaad de beste oplossing.
      Verder zou ik als boer kijken wat ik verder aan de problemen met mest en water kan doen.
      Desnoods gooi ik mijn eigen kaka erbij voor wat extra voeding
      Maar dan blijf ik toch bang dat de boeren daar, niet het vermogen en de middelen hebben, om enkel vrouwen te kweken.
      Het zorgt overigens ook voor veel meer werk als je moet zorgen dat alles vrouwlijk is. En ik weet niet of de opbrengst daar tegenop weegt, zeker niet met de andere factoren zoals windbestuiving meegenomen.
      Als de boeren daar op agrarisch gebied even ver zouden zijn als wij hier in nederland, met onze kassen voedings en bewateringstechnieken, dan zou het wel mogelijk zijn om een hoge kwaliteit kweek met enkel vrouwlijke planten op te zetten.

      Gr Fender

      Comment


        #4
        Re: 70 procent onbenut !!!!!!!!!!!!

        als bemesten al een punt is hoef je denk ik idd niet met andere fancy methoden aan te komen om de m-f ratio op te krikken. Arbeidskracht is wel voorhanden, als water ook in grote hoeveelheden aanwezig is is stekken misschien wel een idee. Ongeacht of ze bevrucht worden, ze doen dan tenminste mee in de productie.
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: 70 procent onbenut !!!!!!!!!!!!

          Probeer in die streek in het achtertuin maar eens een sensimillia te oogsten met dat naast je deur.

          Comment


            #6
            Re: 70 procent onbenut !!!!!!!!!!!!

            Yep, stekken natuurlijk.
            En dan een stekkenhandel beginnen daar.
            Iedereen blij.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: 70 procent onbenut !!!!!!!!!!!!

              zie je jezelf al lopen met twee ezeltjes QnQ ? lol

              ik zou er trouwens best een tijdje willen wonen (zeg 3mnd per jaar ofzo..)
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #8
                Re: 70 procent onbenut !!!!!!!!!!!!

                Maar moreweed toch... wat moet je nou 3 maanden per jaar daar doen?

                Ik zou het niet weten

                Comment


                  #9
                  Re: 70 procent onbenut !!!!!!!!!!!!

                  Windbestuiving Ben nogal een leek wat betreft kweken . Afijn , dus om daar een eigen veld te kweken en voltezetten met vrouwtjes is onmogelijk en de aanrader is dus stekken van een moederplant .
                  ik heb een stuk grond ter beschikking van 50mx90m ( 4500m2 ) en om deze vol te krijgen met stekken zou ik dan 45.000 stekken moeten planten........

                  stel: dat ik stekken ga maken en ik zou er dus 45.000 nodig hebben , kan ik de overgebleven vrouwelijke planten die nu al bijna 4 maanden oud zijn gebruiken als moederplanten en daar de stekken van knippen. En deze stekken zouden die meteen de grond in kunnen of moet ik ze eerst laten doorgroeien met stekmateriaal binnenshuis .

                  even ter informatie : men begint hier rond februarie / maart met zaaien, en oogst rond Augustus/september. de cyclus duurt ongeveer 7 maanden .

                  cheers.......
                  Last edited by KIFKIF; 29 June 2011, 23:18.

                  Comment


                    #10
                    Re: 70 procent onbenut !!!!!!!!!!!!

                    Sensimillia................word het dan niet een kruising tussen Kif en Sensimillia !! , ben er nu pas (maand later) achter wat sensimillia inhoud .
                    Last edited by KIFKIF; 15 July 2011, 20:04.

                    Comment


                      #11
                      Re: 70 procent onbenut !!!!!!!!!!!!

                      lees je in over verduisteren,en bemeste van arme grond,nog beter is om een grondmonster proffecioneel te laten onderzoeken in nederland,aan de hand van de uitkomst kan je een bemestingsplan opstellen.ook investeren in een eigen waterput en bevloeingssysteem zou geen slecht idee zijn.en als je van je oogst ijshars maakt ben je binnen

                      Comment


                        #12
                        Re: 70 procent onbenut !!!!!!!!!!!!

                        leuk hobbykweekje, die 45.000stuks ...

                        je zal daar wel moeten roeien met die riemen die voorhanden zijn, en investeringen op dit gebied zijn wat riskant kan ik me voorstellen. Je zou eerst eens 'n ronde kunnen doen en gewoon de kerels er tussen uit halen. Stekjes kosten veel water en tijd of je moet aan weefselkweek willen beginnen. Ben het met tumble hierboven eens dat veel info en goeie grond basisvoorwaarden zijn, daarna kan je optimaliseren.

                        de situatie hier en daar is ook niet vergelijkbaar, en de kwekers daar zijn vast ook niet op hun achterhoofd gevallen gezien de tijd dat ze al kweken. Een interessante uitdaging !
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                        Comment


                          #13
                          Re: 70 procent onbenut !!!!!!!!!!!!

                          Ik zou eerst maar goede vrienden met de plaatselijke politie worden. De regionale politie kijkt de andere kant op, mits je af en toe "schuift". Overigens ben ik wel eens in het Rif-gebergte geweest. Ze zetten daar echt geen 10 planten op een vierkante meter: hooguit 1. Althans bij de akkers die ik heb gezien. Bovendien werden de mannelijke planten -door schoolkinderen en vrouwen- gerooid voor de vruchtzetting. Erg droog was de regio waar ik verbleef echter niet: er waren vrij veel bossen afgewisseld met kale rotsvlakten. Door hoogte verschillen met de daarmee samenhangende verschillen in de temperatuur viel er behoorlijk wat regen, vooral 's-nachts.
                          Last edited by Xtreme; 30 June 2011, 08:45.

                          Comment


                            #14
                            Re: 70 procent onbenut !!!!!!!!!!!!

                            Politie!!!!! daar wil ik echt geen vriend van worden , De gebied waar ik zit valt onder Assilal ( lucky me ) , deze gebied heeft sinds 1958 toestemming en geniet bescherming van de staat om cannabis te verbouwen , sinds 1958 is er geen enkele arrestatie vericht in deze gebied en geen vierkante centimeter die verbrand is........... het is echter verboden Kif te verhandelen en het produceren van Hasj .


                            Trouwens leuk dat je in de Rif gebergte was Xtreme , we verschillen van mening over de 10 of 1 plant per m2 , elk gebied heeft zijn eigen manier van kweken , waar ik zit bijvoorbeeld nadat de mannetjes zijn geplukt blijven er rond de 2 tot 3 planten over per m2 , daarover was ik deze topic eigenlijk begonnen want het is een bloed zonde om mooie wietvelden van pakweg enkele 10.000 hectares te zien veranderen in een kaal geplukte kale Harie .

                            En de plaatselijke bevolking die is niet zo snugger als bijvoorbeeld Bab taza en Bab-bered gebieden ( deze gebieden vallen niet onder toegestane gebieden maar de wout laat iedereen met rust zolang je maar niet over kilos hasj gaat praten )

                            in deze omgevingen maken ze gebruik van technieken , bemestingen , voedingen en vooral veel vrouwtjes , en zijn ze trouwens overgestapt van traditionele Kif naar de zogehete Pakistana (een marihuana ruikend soort ) en tegenwoordig is er Mexicaanse feminized zaad te koop zijn voor pak weg 100 euro per kilo , alleen is deze gekruisd met Kif niet zo erg lekker om er lekkere Polm mee te halen , dat geld ook voor de Pakistana trouwens .

                            Een Bemesting plan is zeker wel nodig want de grond is zwaar verontreinigd door overmatige gebruik van kunstmest , hierop heb ik een oplossing gevonden door een paar vrachtwagens koeien vlaaien en geiten keutels te bestellen. deze ligt nu op een hoop en af toe kuil ik er wat etensresten bij en soms mijn eigen kaka .............. nee die laatste doe ik boven de pot .

                            wou ergens februarie starten met mijn eerste kweek............



                            cheers.................
                            Last edited by ceBep; 30 June 2011, 21:13. Reden: verkeerd quoten, lees de regels

                            Comment


                              #15
                              Re: 70 procent onbenut !!!!!!!!!!!!

                              echt tof dat je daar vrij je gang kan gaan.zou zoveel mogelijk soorten uitproberen.een pp in een kas kan in nederland al 2 kilo opbrengen,alleen als het super gaat natuurlijk.heb je daar veel regen,dan soorten die goed tegen schimmel kunnen zetten.en als je echt goed advies wil moet je in nederland bij speeskees op de koffie gaan,die man heeft een growshop in dronten geloof ik,en hij is al vaker in dat gebied geweest,en heeft daar ook grondmonsters genomen.

                              Comment

                              Bezig...
                              X