Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat gebeurt er met m'n plant?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat gebeurt er met m'n plant?

    Korting op 420shop
    Help!

    Ik denk dat m'n plantje dood gaat. Ik wil 'm zo natuurlijk mogelijk laten groeien, maar er moet nu denk ik iets gebeuren.

    Mijn bladeren worden geel, hangen slap en de stengels zijn gedeeltelijk paars (zie foto's)

    Graag ontvang ik hier wat tips om dit probleem op te lossen, zodat ik straks lekker van m'n oogst kan genieten.

    Groetjes

    image.jpgfoto.jpg

    #2
    Re: Wat gebeurt er met m'n plant?

    Hij staat in een emmer, lijkt het. Verzuipt hij?
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment


      #3
      Re: Wat gebeurt er met m'n plant?

      Te kleine emmer?
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: Wat gebeurt er met m'n plant?

        Die paarse stengels kan bij de plant horen, maar daar weet ik verder niet veel van af.
        Dat de bladeren geel worden, gebeurd bij mij als de planten alle voedingstoffen uit de grond waar deze instaat verbruikt hebben. Je kan voeding bijgeven, maar wat ik eerst zou doen is een hoop grond in de pot erbij doen.

        Ik hoop dat je ook rekening hebt gehouden met de afvoer van overtollig water, anders kan dat ook nog een oorzaak zijn. Dat ze te nat staan.
        Als je geen gaten in de bodem van je "pot" hebt zitten, moet je deze er een paar in maken. anders verzuipt ze.

        Gr Fender

        Comment


          #5
          Re: Wat gebeurt er met m'n plant?

          Bedankt voor de tips tot dusver.
          De plant staat inderdaad in een emmer, In de emmer zitten 3 gaten in de onderkant en 3 in de zijkant (onderaan). Dit moet genoeg zijn voor de afvoer denk ik.

          Ik ga de plant ompotten in een grotere (buiten)pot en gooi er extra grond bij

          Ik geef m wel ieder dag water, dit moet ook toch? Ik heb 'm door afwezigheid wel 3 dagen achtereen geen water kunnen geven, vanaf dit punt is het alleen maar slechter gegaan.

          Ik ben een beginner, dus alle tips zijn welkom. Ik hou jullie op de hoogte.

          Dank

          Comment


            #6
            Re: Wat gebeurt er met m'n plant?

            Ik zou bij het overpotten proberen zoveel mogelijk, zoniet alle, oude aarde rond de wortels weghalen.
            Als het gedrochtelijke uitzicht van je plantje iets met de bodem te maken heeft (voedingstekort/teveel, pH, of te nat) dan is da het beste om dus die slechte aarde zveel mgelijk weg te halen.

            Comment


              #7
              Re: Wat gebeurt er met m'n plant?

              Ik heb het overpotten net gedaan zonder je bericht te lezen... Nu moet ik ook zeggen dat dit niet te doen zou zijn geweest, omdat hetgeen wat in de pot(emmer) zat een en al wortel was, de aarde zat hier heel erg vast omheen.

              Ik hoop dat het probleem aan de voeding lag en het hiermee opgelost is. Hopen dat ze weer een beetje bij komt.

              Groet
              Last edited by ceBep; 10 July 2011, 21:30. Reden: verkeerd quoten, lees de regels!

              Comment


                #8
                Re: Wat gebeurt er met m'n plant?

                Het kan inderdaad wat helpen als je de oude aarde een beetje had afgeschud, maar het is echt geen ramp De wortels zullen zich toch binnen een korte tijd richting de nieuwe grond werken

                Comment


                  #9
                  Re: Wat gebeurt er met m'n plant?

                  Mensen,

                  Hartstikke bedankt voor advies en tips... Ze staat er weer erg mooi bij... blaadjes groeien weer mooi door en ze wordt weer diep groen
                  Ik zal vanavond een fotootje posten, zodat jullie het ook kunnen zien...

                  Thnx....!

                  Groet

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Re: Wat gebeurt er met m'n plant?

                      Nee, zuur niks aan... Maar ze groeit weer als een gek nu de nieuwe aarde erin zit... en heeft haar mooie diepgroene kleur weer terug.
                      Het paarse in de stengels trekt ook weer weg.

                      Wederom, ik ben blij!!

                      Comment


                        #12
                        Re: Wat gebeurt er met m'n plant?

                        Mensen,

                        Allemaal bedankt voor jullie hulp!

                        Bijgevoegd een nieuwe foto. En je ziet het, ze gaat weer goed!

                        Het bleek dus een voedingsprobleem te zijn.

                        Groet

                        foto (1).jpg

                        Comment


                          #13
                          Re: Wat gebeurt er met m'n plant?

                          ik zou ook ni elke dag water geven te veel water is niet goed alle valt te zien hoeveel water je geeft.
                          bij mij soms geef ik een dag of drie geen water aan mijn planten kan echt geen kwaat.
                          hij ziet er echt schoon uit u plant no veel succes

                          Comment

                          Bezig...
                          X