de nachtlamp

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • zyl
    Retired
    • Aug 2008
    • 2

    #1

    de nachtlamp

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal!

    Mijn eerste post op dit forum. Ik zie dat veel mensen hier hun wietplanten 's nachts afdekken om ze zo echt in het donker te laten staan. Dat gaat een beetje moeilijk bij mij. M'n planten staan wel een paar meter van een nachtlamp af. Zullen ze dan überhaupt toppen produceren over een maandje? Is het dus de moeite waard om een hele constructie te gaan bouwen om dit licht te mijden?

    Groeten
  • Smokey
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • Oct 2007
    • 2488

    #2
    Re: de nachtlamp

    Hmm, volgens mij zal je plant wel in bloei gaan maar kan ze stress krijgen waardoor ze hermafrodiet kan worden...

    In een lantaarns zitten meestal lage druk natrium lampen, deze geven een geel spectrum af wat onze plant dus wel kan zien spijtig genoeg.





    Peace

    Comment

    • simon
      Retired
      • Aug 2008
      • 6

      #3
      Re: de nachtlamp

      alleen hoe zit het dan met tl dat is toch wit licht waar ligt dat op deze schaal?
      want ik heb tl boven mijn plant hangen zie mijn topic Hulp nodig beginnen of zo iets

      Comment

      • Smokey
        Ultra Grower
        MemberLucky Member
        • Oct 2007
        • 2488

        #4
        Re: de nachtlamp

        TL lampen heb je in verschillende kleurcodes.
        Die voor groei (33,840...) stralen een meer blauw spectrum uit en die voor bloei (Bv 827) stralen een meer oranje rood spectrum uit.

        Peace

        Comment

        • ashdra
          Banned
          • Aug 2008
          • 326

          #5
          Re: de nachtlamp

          tl's moet je ook dichtbij je planten houden, 25 cm of zo, naarmate een lamp ver weg is verliest ie zijn kracht ook.

          Comment

          • Smokey
            Ultra Grower
            MemberLucky Member
            • Oct 2007
            • 2488

            #6
            Re: de nachtlamp

            25cm is veel te ver.

            Hou je tl lamp +- 5 cm van je plant, zorg ervoor dat je plant er de volgende dag niet tegen groeit

            Comment

            • ashdra
              Banned
              • Aug 2008
              • 326

              #7
              Re: de nachtlamp

              dat ligt deels aan watt die je gebruikt, antal lampen e.d. hé...

              ik zei het trouwens maar als voorbeeld.

              Comment

              • Smokey
                Ultra Grower
                MemberLucky Member
                • Oct 2007
                • 2488

                #8
                Re: de nachtlamp

                Maakt niet uit hoeveel wat je tl buis is, zo dicht mogelijk op je plant.
                Een voorbeeld voor wat?

                Peace

                Comment

                • ashdra
                  Banned
                  • Aug 2008
                  • 326

                  #9
                  Re: de nachtlamp

                  heb wel eens een gebrand-blad gehad door een tl buis, dus niet te dichtbij!!

                  voorbeeld van dat afstand verschil uitmaakt, en dat als je een straatlantaarn of nachtlamp ofwhetever je hebt, de lamp/licht op een bepaalde afstand moet zijn als het al verschil moet gaan uitmaken voor je oogst. dus al is de nachtlamp een voor planten goeie lichtspectrum of strekte, dan nog heeft zo een lamp weinig invloed als die niet binnen bepaalde straal afstand van de plant verwijderd is.

                  Comment

                  • Smokey
                    Ultra Grower
                    MemberLucky Member
                    • Oct 2007
                    • 2488

                    #10
                    Re: de nachtlamp

                    ...

                    Je bladeren zullen niet verbranden zolang je blad er niet tegen komt...

                    FFS

                    Oorspronkelijk geplaatst door Smokey
                    25cm is veel te ver.

                    Hou je tl lamp +- 5 cm van je plant, zorg ervoor dat je plant er de volgende dag niet tegen groeit

                    Comment

                    • zyl
                      Retired
                      • Aug 2008
                      • 2

                      #11
                      Re: de nachtlamp

                      Bedankt voor de reacties.
                      Deze lamp is zo'n 4 tot 5 meter van de planten vandaan. Ik zal vanavond nog 'ns kijken wat voor kleur het licht is. Het is geen fel licht, meer tegen schemerig aan.

                      Comment

                      • ashdra
                        Banned
                        • Aug 2008
                        • 326

                        #12
                        Re: de nachtlamp

                        FFS?

                        nee m'n zaailingen stonden er niet tegenaan

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          #13
                          Re: de nachtlamp

                          Zyl, meter of centimeter man? lol
                          Het mag zelfs een paar mm zijn he!
                          Ik zet de TL altijd vlak boven de plantjes, zover ik kan. En als het nodig is verhang doe ik een sjakkel van mijn ketting extra op de haak.

                          Comment

                          • Smokey
                            Ultra Grower
                            MemberLucky Member
                            • Oct 2007
                            • 2488

                            #14
                            Re: de nachtlamp

                            ffs= For fuck sake.

                            En laat maar zijn, ik ga er niet meer op reageren

                            Comment

                            • ashdra
                              Banned
                              • Aug 2008
                              • 326

                              #15
                              Re: de nachtlamp

                              ligt aan de luchtvochtigheid smokey, relax!

                              Comment

                              Bezig...