Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

to be continued...?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    to be continued...?

    Korting op 420shop
    hoe kan ik er juist voor zorgen dat ik volgend jaar van mijn huidige plantje er nog meer van kan kweken ?
    zaadjes of stekjes ofzo ? ( ben een leek hoor op kweek gebied) Hoe bewaar ik die dan juist ?

    greets

    #2
    Re: to be continued...?

    bedoel je dan zaadjes van hetzelfde soortje (wat dan enkel een verbetering van alles wat je gedaan hebt zou inhouden)
    of het klonen van jou huidige plantje (wat net weer iets ingewikkelder ligt)?
    Je zegt "nog MEER van kan kweken" -> Als je wil oogsten van je plantje zal je eerst eventueel een stekkie moeten nemen ervan. Want erna zal dat maar moeilijk gaan . Dus wacht nog niet direct oogsten en je overschot wegsmijten enzo

    Greetzzz

    Comment


      #3
      Re: to be continued...?

      Wat ik me afvraag is of ik deze plant kan gebruiken om mijn nieuwe hobby volgend jaar voort te zetten ? Of ik nieuwe zaadjes moet kopen volgend jaar .
      Laten we beginnen met gewoon zaadjes dan als dat gemakkelijker is ...
      En hoe overwintert zo een stekje dan ? En wat is dat juist ?(slaagkans etc...)
      En met er MEER van kweken bedoelde ik gewoon volgend jaar opnieuw .

      groete

      EDIT: GELIEVE NIET TE DUBBELPOSTEN -S-

      En wat is juist het uiteindelijke verschil in resultaat tussen zaadjes en klonen ?

      alvast merci

      Comment


        #4
        Re: to be continued...?

        En wat is juist het uiteindelijke verschil in resultaat tussen zaadjes en klonen ?

        alvast merci

        Comment


          #5
          Re: to be continued...?

          Klonen zijn, zoals je wel weet 100% vrouwelijk (als je van een vrouwelijke plant gekloond hebt tenminste. Tenzij je ze niet gaat laten stressen (onregelmatig belichting, voeding etc) blijven ze zo. Indien ze toch gaan stressen dan kan je wel eens hermafrodieten krijgen (zal ik maar 'Shemales' noemen ). Die bestuiven zichzelf (zowel een penis (= zaaddoosjes) als een vrouwelijk geslachtsdeel (= witte haartjes). Klonen zou ik je niet zozeer aanraden. Ga gewoon om zaadjes ( feminised als je het echt gemakkelijk wil, dat zijn zaadjes die - als ze uitkomen- 100% vrouwelijke planten inhouden). Das gewoon ontkiemen en planten (mits de nodig zorg uiteraard).

          De klonen vertonen de eigenschappen van de moederplant. Zaadjes kunne wat andere eigenschappen inhouden. Klonen vind ik persoonlijk iets teveel gesleur dus ik hou het op zaadjes

          Voor de rest, mocht je nog vragen hebben dan schiet je maar

          Kweek je voor eigen gebruik trouwens? Mocht dat zo niet zijn dan zitten we in dezelfde boot . Ik ga ook kweken puur uit interesse namelijk. Ben al sinds mijn geboorte clean .

          Greetzzz

          Comment


            #6
            Re: to be continued...?

            Je kan stekken, is niet ZO moeilijk.
            Check de search functie eens, er staat hier ergens een goed topic over stekken.

            Je kan van deze stek dan een moederplant maken (je kan die zo groot of zo klein houden als je zelf wilt)

            Klonen zijn exact hetzelfde als de plant waarvan deze genomen zijn, dus het eindproduct (als beide goed gekweekt is) zal ongeveer hetzelfde zijn.

            Peace

            Comment


              #7
              Re: to be continued...?

              Hier heb je effe een goeie topic over klonen waar Smokey het over heeft, veel betere beschrijving van hoe je het moet doen zal je niet gauw vinden denk ik:
              Klonen stekken maken

              Ik zei niet dat het 'ZO' moeilijk was. Ik zeg dat het gewoon moeilijker is dan zaadjes en dat er wel wat gesleur met spullen (zie maar die topic) bijkomt... Mocht je het willen proberen en je hebt vragen dan staat het JD-Leger voor je klaar he
              Heel veel succes toegewenst met wat het ook moge worden!

              Greetzzz
              Last edited by Jointjedraaien; 15 May 2011, 05:14.

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: to be continued...?

                  De trichomes/kristallen bevatten THC,CBN en nog veel andere dingen.
                  De kristallen zorgen dus eigenlijk voor het effect dat je krijgt als je weed of hasj rookt (Hasj = Kristallen samen geperst)



                  Als je plant in bloei gaat, gaat deze kristallen aanmaken.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Smokey
                  Eigenlijk niet Okiwiet, als je te lang wacht word de kwaliteit van je weed slechter.


                  Als je de mogelijkheid hebt oogst dan op basis van de trichomes.(Vergroot glas?)

                  Als je een meer High effect wilt oogst je wanneer de trichomes er "Milky" uitzien.
                  Dan hebben ze zo een glansje over hun en zijn ze niet meer zo doorzichtbaar.

                  Als je meer stoned wilt zijn oogst je wanneer je trichomes Amber kleurig zijn.




                  Clear Trichome: Nog niet potent genoeg, nu oogsten zal de opbrengst hard verminderen.

                  Cloudy Trichome : Oogsten wanneer de meeste trichomes er cloudy of milky uitzien zal je een up/head/energetic/rushy High effect geven.

                  Amber Trichome: Oogsten wanneer de meeste trichomes er amber kleurig uitzien zal je een Couchlock/Narcotig high geven. Stoned dus.

                  Half Amber/Half Cloudy: Oogsten wanneer het ongeveer 50/50 is zal je een mix geven van High en Stoned.



                  Maar wacht niet TE lang wanneer de trichomes amber zijn want dan is je plant over haar toppunt en is ze niet meer zo potent.(Kwaliteit)



                  After the trichome is fully amber in color, the THC starts to degrade. This makes it very important to harvest marijuana at the time before the trichomes have attained a total amber color. If not, the marijuana will not be as potent as it could have been.



                  Peace
                  Last edited by Jointjedraaien; 15 May 2011, 05:15.

                  Comment

                  Bezig...
                  X