Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

veel vragen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    veel vragen

    Korting op 420shop
    ik ben nieuw hier, en ook in het wereldje, daarom wat vraagjes

    1. Ik heb hier 1 plant staan, nu 20 cm hoog, midden juli gezaaid, zou ik daar nog stekjes van kunnen krijgen?
    2. Als ik die stekjes heb hoe moeten die vrouwkes de winter dan door? daarover lijk ik niets te vinden.
    3. Hoe ver zou ik de plantjes volgend jaar van elkaar zetten( buiten in volle grond ), als de stekjes het overleven natuurlijk



    mvg Yipz

    #2
    Re: veel vragen

    Welkom op het forum!
    Zou je jezelf ff willen voorstellen in de member introduction sectie?

    1- Als je dat wilt doen dan doe je dat nu direct of het is te laat.
    Als je plant al begonnen is met bloeien is het eigenlijk te laat. Maar je zou wel een stekje kunnen nemen, deze proberen te wortelen en terug in de groeifase pushen.

    2- Binnen houden he, onder 1-2 tl lampen in leven houden tot de volgende zomer.
    Je houd dus eigenlijk een moederplant, deze kan je zo klein houden als je zelf wilt!

    3- op ze minst 1m2 denk ik , hoe meer hoe beter. Dan gaan ze zeker niet in de weg van elkaar groeien

    Nou zoveel vragen waren dat toch niet


    Peace

    Comment


      #3
      Re: veel vragen

      Oorspronkelijk geplaatst door Smokey
      1- Als je dat wilt doen dan doe je dat nu direct of het is te laat.
      Als je plant al begonnen is met bloeien is het eigenlijk te laat. Maar je zou wel een stekje kunnen nemen, deze proberen te wortelen en terug in de groeifase pushen.
      2- Binnen houden he, onder 1-2 tl lampen in leven houden tot de volgende zomer.
      Je houd dus eigenlijk een moederplant, deze kan je zo klein houden als je zelf wilt!
      oei, m'n broer zal nog es moeten zoeken om wat zaadjes, ze zijn nog niet beginne bloeien, misschien dat ik ze onder tl-buizen kan steken, maar hoe doe ik dat dan met de temperatuur?
      en hoe doe je dat dan met 'klein houden'?

      Oorspronkelijk geplaatst door Smokey


      3- op ze minst 1m2 denk ik , hoe meer hoe beter. Dan gaan ze zeker niet in de weg van elkaar groeien
      ok, zal geen probleem zijn, 2 plantjes is max, gewoon voor hobby, niet om te gebruiken, schijnt trouwens schitterend anti-onkruid te zijn.



      ps, als ik de beestjes nu in een bak steek, er warmte en een lamp opzet om ze snel te laten verdergroeien, is de manier om stekjes te nemen dan nog altijd bruikbaar?

      Comment


        #4
        Re: veel vragen

        Nou elke keer dat ze te groot wordt snoei je haar wat bij.

        Je bedoelt je plant binnen zetten en deze terug op de groei cyclus zetten? 18/6 of 24 uur licht.
        Als je dit doet kan dat zekker, dan zal ze wel een weekje of meer stres hebben maar daarna kan je stekken nemen en deze bijhouden.

        De temp. hoog genoeg houden met een kacheltje ofzo, als de ruimte zelf een goede temp heeft zal het in het kastje of waar je ook gaat kweken in orde zijn

        Peace

        Comment


          #5
          Re: veel vragen

          Oorspronkelijk geplaatst door Smokey
          Nou elke keer dat ze te groot wordt snoei je haar wat bij.

          Je bedoelt je plant binnen zetten en deze terug op de groei cyclus zetten? 18/6 of 24 uur licht.
          Als je dit doet kan dat zekker, dan zal ze wel een weekje of meer stres hebben maar daarna kan je stekken nemen en deze bijhouden.

          De temp. hoog genoeg houden met een kacheltje ofzo, als de ruimte zelf een goede temp heeft zal het in het kastje of waar je ook gaat kweken in orde zijn

          Peace
          heb geen kast, maar kan er wel eentje knutselen zeker,

          welke temp is ongeveer goed?, ik veronderstel dat de plantjes het sap niet door hun aderen willen horen koken..

          Comment


            #6
            Re: veel vragen

            ik dacht rond de 24/25graden ideaal
            ook luchtvochtigheid eens voor kijken best

            greetzzz

            Comment


              #7

              Comment

              Bezig...
              X