Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plant is lichtgroen/geel >> voedingprobleem???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plant is lichtgroen/geel >> voedingprobleem???

    Korting op 420shop
    Ik heb een paar plantjes buiten gezet. Het zijn zaailingen, Northern Lights. Nu zijn een aantal planten lichtgroen/geel van kleur geworden. Dit in tegenstelling tot een andere van dezelfde soort, die wel mooi donkergroen is.
    Iemand enig idee waar dit aan kan liggen???

    Zie de foto's. Je ziet zelf wel de 'goede' en de 'slechte plant'.

    PS. De gele plant staat al wat langer in een 40 liter pot. De groene plant stond tot voor kort in een kleine pot, maar heb ik sinds kort overgepot naar een grotere. Ik vermoed dus zelf dat de voeding van de grotere pot langzaam op is. De plant uit de kleine pot staat er pas 2 weken in, dus zou nog genoeg voeding moeten bevatten.

    Please help...
    Attached Files

    #2
    Re: Plant is lichtgroen/geel >> voedingprobleem???

    Hoi,

    welk soort grond gebruik je? Het kan namelijk dat je grond inderdaad al opgebruikt is, het kan ook dat de ph niet goed zit (onwaarschijnlijk daar je andere wel goed zijn), of dat ze te nat staan, of de temp wat aan de lage kant. De nog goede plant begint ook al lichtjes te verkleuren van binnenuit dus :

    Als je nog geen voeding hebt gegeven zou ik alvast een keertje wat voeding meegeven, lagere dosis dan op de verpakking staat aangegeven, laat ons zeggen de helft van wat staat aangegeven per liter. het lijkt mij wat op stikstof en ijzer tekort.

    Mss nog andere ideeen iemand? plantjes zien er anders wel mooi uit.

    groetjes.

    Comment


      #3
      Re: Plant is lichtgroen/geel >> voedingprobleem???

      Ik zie er idd ook stikstof tekort in, begon het me meer fluogroen van kleur en zo geleidelijk aan naar geel?
      En idd gewoon beetje voeding beginnen geven (let wel geen gewone plantvoeding tenzij consumeerbaar)
      Normaal zie je weekje derna al een pak verschil
      Indien het niet helpt zou het kunnen dat je pot gewoon vol wortel zit (loopt het water er snel uit als je water geeft?)

      Comment


        #4
        Re: Plant is lichtgroen/geel >> voedingprobleem???

        Bedankt voor de reacties!
        @ cplifj: Ik zal kijken voor voeding.
        @ eefenkevin: Ik heb de grond de goedkoopste gepakt en daar wormenmest door gemengd (1 op 5 ongeveer). Ze zagen er eerst prachtig donkergroen uit, alleen nu beginnen ze wat doffer en mee gelig te worden. Als ik water geef denk ik persoonlijk dat het redelijk snel absorbeerd. Er loopt ook geen water aan de onderkant uit. Ik denk dat ik beter eens voeding probeer, dat zal zeker wel helpen.

        wel bedankt voor de snelle reacties, super

        Comment


          #5
          Re: Plant is lichtgroen/geel >> voedingprobleem???

          brandnetelthee ziet ook aardig wat stikstof in , krijg je ze ook mooi groen mee

          Comment


            #6
            Re: Plant is lichtgroen/geel >> voedingprobleem???

            handige tip voor mij PH, want ik geef al vrij regelmatig voeding, zit er in groene thee ook nog andere voedingsstoffen (wil ni overvoeden) en gewoon lipton green tea in 1,5L bus of zelf laten trekken met zakje?

            Comment


              #7
              Re: Plant is lichtgroen/geel >> voedingprobleem???

              Geen pak ice tea, troep.
              Ff een vrachtje brandnetels plukken.
              Fijnmaken en 24 uur laten trekken in een emmer water, zeven en bladvoeding geven d.m.v een spraycan.
              Brandnetelgier kun je ook doen, info daarover vind je ook op het forum!

              Comment


                #8
                Re: Plant is lichtgroen/geel >> voedingprobleem???

                Mischien zou je de plant ook in een grotere pot kunnen zetten want staat nu in kleine pot voor zo grote plant denk ik
                God was never on your side..

                Comment

                Bezig...
                X