Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help gaatjes inde bladeren

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    help gaatjes inde bladeren

    Korting op 420shop
    Weet iemand wat dit is en wat ik er aan kan doen, ik kan geen beestje op mijn planten vinden
    Klik op de foto voor duidelijke afbeelding
    groetjes sandra
    Attached Files
    God was never on your side..

    #2
    Re: help gaatjes inde bladeren

    Ik heb ook gaten in sommige blaadjes.

    geen beestjes te vinden.

    Denk dat de slakken zijn ding heeft gedaan.

    Comment


      #3
      Re: help gaatjes inde bladeren

      Dat is zeker geen schade van slakken want die hebben de neiging om hele stukken uit je blad te knabbelen. Bovendien is zo'n blad niet stabiel genoeg om een naaktslak te dragen.

      Ik heb net hetzelfde thuis voorgehad bij m'n Mother's Finest en ik heb tot op heden de dader ook niet kunnen vinden. Naar mijn mening zijn dat gewoon passerende insecten geweest (sprinkhanen, kevers, ...) en is het niets ernstigs. De bladeren zijn niet te erg beschadigd en ze zien er nog mooi groen uit.

      Het gaat alleszins geen invloed hebben op je eindresultaat, het oogt enkel minder mooi.

      Greetz

      Comment


        #4
        Re: help gaatjes inde bladeren

        Dit probleem is volgens mij al eens opgelost.
        Wie zoekt die vind.

        dat zijn dus wantsen die dat doen... hele kleine gaatjes in de toppen.

        te bestrijden met spruzit van ecostyle.




        Peace
        Last edited by Jointjedraaien; 23 July 2011, 03:32.

        Comment


          #5
          Re: help gaatjes inde bladeren

          Ik heb en middeltje in de schuur gevonden tegen Wantsen en nog een hoop meer ongedierte
          en ik ga dat morgen vroeg op mijn plant spuiten en hopen dat het dan verdwijnt
          In elk geval heel erg bedankt voor jullie reackties
          groetjes Sandra
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Re: help gaatjes inde bladeren

            Oorspronkelijk geplaatst door sandra
            Weet iemand wat dit is en wat ik er aan kan doen, ik kan geen beestje op mijn planten vinden
            Klik op de foto voor duidelijke afbeelding
            groetjes sandra
            Waarschijnlijk wantsen heb ze ook gehad. Heb knoflook onder de plant in de grond gezet. Gelezen dat dit helpt. Heb knoflook gekookt en na afkoelen om de 2 a 3 dagen de plant mee natgemaakt. Denk dat dit iets geholpen heeft. Heb eerst gespoten tegen ongedierte maar kwam steeds weer terug. Uiteindelijk roofmijt besteld en uitgezet en daarnaar heeft mijn plant zich weer hersteld. Mogelijk 2 ziekten want ik heb de wantsen wel gezien.

            Kweek voor de 1e keer dit jaar (per toeval een kleine plant gekregen in juni). op dit moment ziet de plant er echt fantastisch uit en volop in bloei. Zal nog een keer een foto plaatsen van mijn plant.

            Comment

            Bezig...
            X