Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blad kleurt geel ~lemon skunk~

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blad kleurt geel ~lemon skunk~

    Korting op 420shop
    Hallo,
    Mijn plantje haar onderste bladeren beginnen geel te kleuren.
    Ik vermoed dat het komt doordat hij de voeding van de (universele pot)grond heeft opgebruikt. (ik heb nog nooit voeding gegeven)
    Hij is nu overgepot naar een 2x zo grote pot.
    De lemon skunk is nu 40dagen oud al.
    Zo te zien wil hij nog niet echt doorgroeien, ik heb groeivoeding gekocht bij de lokale smartshop.

    Mijn vraag is of de gele bladeren komen door geen voeding meer in de grond of heeft het een andere reden?
    Is het verstanding om eerst te wachten totdat de bladeren weer groen kleuren en dan pas groeivoeding toe te voegen aan het water of kan het plantje de voeding nu al aan?
    ( Water word 1x in de 2 dagen gegeven, zo dat het er aan de onderkant uitdrupt)

    Op die ene foto waar de lemon skunk met pot te zien is daar is de grond droog omdat hij net overgepot was, en ik toen een dag geen water heb gegeven om de wortels te laten wortelen.
    Attached Files

    #2
    Re: Blad kleurt geel ~lemon skunk~

    Lijken te nat gestaan te hebben.

    Comment


      #3
      Re: Blad kleurt geel ~lemon skunk~

      Ik denk ook te nat en inderdaad ook iets wat ondervoeding. In de nieuwe pot met verse aarde zal de kleur van het blad waarschijnlijk ook wel donkerder worden en gaat ze weer groeien.

      Watergeven, kan je het beste doen wanneer de bovenlaag van de grond in de pot droog is. Cannabis kan beter iets te droog staan dan te nat.

      Gr fender

      Comment


        #4
        Re: Blad kleurt geel ~lemon skunk~

        Update:
        Alleen de onderste 2 bladeren die geel waren zijn verslechterd. Zijn geel/bruinig geworden.
        De grond is nog steeds nat, zowel bovenin als onderin
        Gezien het weer afgelopen dagen heeft de zon haar steentje ook niet echt bijgedragen. Ook is de lemon skunk niet gegroeid.
        Gezien het de komende dagen rond de 25gr word en zonnig hoop ik dat de lemon skunk zich hersteld en de grond weer droog word zowel boven als onder.

        Gr.

        Comment


          #5
          Re: Blad kleurt geel ~lemon skunk~

          Hallo,

          De aarde is ondertussen bovenaan al lekker droog, onderaan is het ook droog aan het worden. Wat is het beste om nu te doen? Gezien de andere bladeren ook geel beginnen te kleuren. Water geven ( met voeding) of nog wachten?
          2011-08-02 19.35.00.jpg

          Gr.

          Comment


            #6
            Re: Blad kleurt geel ~lemon skunk~

            In dit stadium kan al wel beginnen met voeding te geven, ik zou het alleen wel geleidelijk aan opbouwen. Er zitten nog wel voedingstoffen in de grond, maar deze zitten op plekken waar het plantje nog geen wortels heeft.
            Overigens ziet de grond er nu eerder vochtig uit dan droog.

            Comment


              #7
              Re: Blad kleurt geel ~lemon skunk~

              Ik geef nu om de 2 dagen water met voeding mee. (sinds 8aug)
              Dit water giet ik een beetje rondom de stam waar de oude aarde en de wortels nog zitten van het overpoten.

              11-08
              2011-08-11 13.53.10.jpg2011-08-11 13.52.45.jpg2011-08-11 13.52.26.jpg

              13-08
              2011-08-13 12.35.21.jpg

              15-08
              2011-08-15 12.59.19.jpg

              21-08
              2011-08-21 14.45.41.jpg2011-08-21 14.45.58.jpg

              Comment


                #8
                Re: Blad kleurt geel ~lemon skunk~

                Er lijkt heel veel houtig materiaal in je potgrond te zitten?
                Aan de hand van je foto's lijkt het me slechte potgrond.
                1ste binnenkweek LED


                Comment

                Bezig...
                X