Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer oogsten bij buitenkweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16

    Comment


      #17
      Re: Wanneer oogsten bij buitenkweek

      @manu

      je plant staat goed in bloei dus de boodschap om meer fosfor en kalium te geven heb je duidelijk begrepen, alleen heb je wat fout geredeneerd in de keuze van de meststof

      je hebt een NPK meststof genomen met waarde 10-10-10 dit wil dus zeggen dat van de 3 hoofdelementen een gelijke concentratie in je voeding zit, wat direct wringt bij mij, is de hoge waarde stikstof die je toedient tijdens de bloei. stikstof (N) is vooral noodzakelijk tijdens de vegetatieve fase van je plant, als je je plant teveel stikstof toedient tijdens de bloei kan je de bloeifase remmen, ook zullen je buds uitgerekt worden. en wie houd nu niet van dikke stevige zoete toppen?

      ik gebruik 3-6-6 (+ sporenelementen) je ziet dus dat ik bij een voedingsbeurt in verhouding maar de helft stikstof tov kalium en fosfor toedien, dit is veel beter voor de bloei, verder kan je plantje ook wat extra kalk gebruiken (puur op mijn gevoel af als ik je plantje zie)

      tip: kijk niet naar de hoogste waarden maar naar de onderlinge verhoudingen

      ben benieuwd wat je ervan zult maken houw ons op de hoogte grtzzzz

      Comment


        #18
        Re: Wanneer oogsten bij buitenkweek

        Monsieur,

        Bedankt voor de tip, ik ga straks nog shoppen...

        Hier nog een foto van de plant En van een top.



        Grr
        Attached Files
        Last edited by Jointjedraaien; 15 May 2011, 17:15.

        Comment


          #19
          Re: Wanneer oogsten bij buitenkweek

          Hey,

          heb in een tuincenter cactusvoeding met NPK 3/7/7 gevonden... Osmo, 5ml/l water.

          Ze heeft net haar waterbeurt gehad, met de cactusvoeding. Denk erover na om om de dag af te wisselen met gewoon regenwater en dan wel sneller opbouwen tot 4x de hoeveelheid. Goed idee?

          Is het echt noodzakelijk een week voor de oogst te stoppen met voeding?

          Grr

          Comment


            #20
            Re: Wanneer oogsten bij buitenkweek

            cactusvoeding nouja de NPK verhoudingen zitten goed, zitten er ook sporenelementen bij?, bedoel je dat je elke dag water geeft, afwisselend voedingswater/gewoon water?

            ik weet niet hoe het weer bij jouw is maar het is hier niet zo zonnig dat ik mijn plant elke dag de dorst moet lessen, teveel water is niet goed zo kan er geen lucht bij de wortels

            het kan ook zijn dat je elke dag maar een klein beetje water geeft, ik geef, als ik vind dat mijn plant water nodig heeft 12l voedingswater zo verpreid de voeding zich over het hele wortelgestel. dan geef ik natuurlijk geen meerdere malen per week water, en overschrijd het aantal ml/l niet, omdat ik op mijn plant "aflees" dat zij geen tekort of teveel aan bepaalde elementen heeft.

            het aflezen aan welke elementen je plant tekort of teveel heeft is een kwestie van wat ervaring, maar post wat geregeld wat foto's en we kunnen je daarbij helpen

            ik zeg nu niet dat mijn methode van water geven het beste is, nu moet je zelf weten wat je gaat doen, je kan bv 2 tot 3 maal per week water geven en stapjesgewijs de concentratie verhogen, kijk vooral uit naar verbrande bladpuntjes! indicatie dat ze verbrand door teveel voeding!

            het stoppen van de voeding 2 weken voor het oogsten is toch wel nodig, in die 2 weken kan de plant beroep doen op de resten voeding in de bodem en de laaste dagen voor de oogst zal je plant haar bladeren "afbreken" om energie in de toppen te sturen, dan zal je gegarandeerd een top smakend rokertje hebben omdat je plant weinig slecht smakende voeding meer bevat

            dus post geregeld een fototje en we kunnen we je helpen "lezen" en bijsturen indien nodig

            veeeel succes grtzzzzzzzz

            Comment


              #21
              Re: Wanneer oogsten bij buitenkweek

              Nieuwe foto's...

              De hoofdtop:

              [attachment=2:7m8folka]hoofdtop.JPG[/attachment:7m8folka]

              Het aantal nieuwe gele bladeren is gestabiliseerd.
              [attachment=1:7m8folka]plant.JPG[/attachment:7m8folka]

              Foto van vanboven:
              [attachment=0:7m8folka]plant vanboven.JPG[/attachment:7m8folka]

              Grr
              Attached Files

              Comment


                #22
                budrot) Die tak hangt nu bijgeknipt te drogen en afwachten maar...


                Grr
                Attached Files
                Last edited by Jointjedraaien; 15 May 2011, 17:16.

                Comment


                  #23
                  Re: Wanneer oogsten bij buitenkweek

                  Ochtendfoto's:

                  De top dikt goed aan:

                  Met het mooie weer voelt ze zich blijkbaar heel goed!

                  En dit wordt smullen:

                  Grr
                  Attached Files
                  Last edited by Jointjedraaien; 15 May 2011, 17:16.

                  Comment


                    #24
                    Re: Wanneer oogsten bij buitenkweek

                    Begint er goed uit te zien Manu
                    Veel gestelde vragen over het forum

                    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                    Comment


                      #25
                      Re: Wanneer oogsten bij buitenkweek

                      Dank je,

                      Ik heb een nieuwe opstelling gemaakt teneinde de zon optimaal te gebruiken

                      en een ochtendfoto!


                      Grr
                      Attached Files
                      Last edited by Jointjedraaien; 15 May 2011, 17:16.

                      Comment


                        #26
                        Re: Wanneer oogsten bij buitenkweek

                        haha slim met die spiegels ,ik zou wel goed opletten of je geen hotspot in je coniferen krijgt

                        Comment


                          #27

                          Comment


                            #28
                            Re: Wanneer oogsten bij buitenkweek

                            Inderdaad, ik heb heel de middag de spiegels gaan draaien. Maar als je thuis bent is het best te doen...

                            Vandaag een regenscherm gezet, want de plant is echt gevoelig voor regen en nat in het algemeen. Er komt regen aan, hopelijk houdt het boeltje stand. Ik controleer iedere dag op budrot, 1 tak en enkele bloempjes hangen hierdoor reeds te drogen... Maarja, een vroeg preovertje kan nooit kwaad!

                            Grr

                            Comment


                              #29
                              Re: Wanneer oogsten bij buitenkweek

                              Schijtweer vanaf morgen ze gan verzuipen, woensdag gaat het serieus waaien, khoop dat ze stand houd

                              ben ook een genieter van de voorproevertjes, al ben ik soms toch iets te haastig

                              dan maar extra tabak bijrollen, en de rest grustlaten

                              yeepse

                              Comment


                                #30
                                Re: Wanneer oogsten bij buitenkweek

                                Jep,

                                het schijtweer is er, maar ik was voorzien! Heb een afdakje van plastiek gemaakt en het heeft redelijk standgehouden. Slechts enkele toppen raakten nat, uitkijken voor budrot dus...

                                En nog een close-up, waaruit blijkt dat oogsten nog te vroeg zou zijn...


                                Grr
                                Attached Files
                                Last edited by Jointjedraaien; 15 May 2011, 17:16.

                                Comment

                                Bezig...
                                X