schimmel wat moet ik doen?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • pascalito
    Retired
    • May 2011
    • 8

    #1

    schimmel wat moet ik doen?

    Korting op 420shop
    Foto0001.jpgFoto0002.jpgFoto0003.jpg
    moet nog 2 weken bloeien! krijgt schimmel aleen in hoofdtop oogten er uit knippen schoon spoelen wat te doen?
  • Vadertje
    Special member
    Lucky Member
    • Jun 2011
    • 847

    #2
    Re: schimmel wat moet ik doen?

    mooi plantje leuke topjes
    sigpic

    Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
    Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

    Comment

    • limburg
      Retired
      • Aug 2010
      • 503

      #3
      Re: schimmel wat moet ik doen?

      ik zi egeen schimmel of ik moet zo stoned zijn maar foto 3 is beetjuh wazig

      Comment

      • pascalito
        Retired
        • May 2011
        • 8

        #4
        Re: schimmel wat moet ik doen?

        Foto0005.jpgFoto0006.jpgFoto0007.jpgFoto0008.jpgFoto0009.jpgFoto0010.jpgFoto0011.jpgFoto0012.jpgFoto0013.jpgFoto0014.jpg

        Comment

        • ullys
          Big Bongmaster
          MemberLucky Member
          • Jul 2011
          • 395

          #5
          Re: schimmel wat moet ik doen?

          ziet er toch allemaal goed uit ik zie toch ook gene schimmel ze
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...Critical-seeds

          sigpic

          Comment

          • thcfreak
            Junior Stoner
            Nieuw Lid
            • Jul 2011
            • 16

            #6
            Re: schimmel wat moet ik doen?

            hoi pascalito

            Heb je de schimmel in alle toppen of alleen in die ene top op de foto?..denk dat een vogel of ander dier aan je top heeft lopen knagen..gewoon laten gaan lijkt mij het beste..hoe meer je nu knipt/weghaalt je plant zal er alleen maar slechter van worden..

            Comment

            • belladonna
              Guru of all Growers
              Lucky Member
              • Aug 2008
              • 10674

              #7
              Re: schimmel wat moet ik doen?

              Ik heb buiten ook schimmel gevonden in een paar topjes
              Ik raad je aan om die toppen waarin jij het ziet weg te knippen doe dat voor zichtig want schimmel sporen vliegen weg
              Maak je geknipte topje schoon en hang het te drogen en houd verder je plant goed in de gaten.

              Die schimmel ziet er beetje bruin puis achtig uit als of het stof is wat tussen de top komt

              Suc6
              God was never on your side..

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                Re: schimmel wat moet ik doen?

                Knippen, schaartje desinfecteren, knippen, schaartje desinfecteren, nog meer knippen, schaartje desinfecteren. etc. etc.
                Stam van de plant kun je eventueel ook desinfecteren, met dettol ofzo.
                Maar allles moet eruit dus, ruim er omheen knippen en weggooien. Schimmel kun je niet roken.

                Een ander topic over toprot hier.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • wamy
                  Bong Master
                  MemberLucky Member
                  • Mar 2011
                  • 301

                  #9
                  Re: schimmel wat moet ik doen?

                  Ik heb het ook in een van men schatjes vastgesteld.
                  Ik heb het opgelost zoals QnQ uitlegt in zijn post.
                  Toprot lijkt me niet uit te breiden.
                  Groetjes wamy

                  Comment

                  • pascalito
                    Retired
                    • May 2011
                    • 8

                    #10
                    Re: schimmel wat moet ik doen?

                    dak jullie ik heb het gelukkig maar in 1 top knip hem er uitFoto0008.jpg

                    Comment

                    • Pope
                      Elite Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Jan 2010
                      • 128

                      #11
                      Re: schimmel wat moet ik doen?

                      Het weer wordt terug beter byye schimmel
                      1ste binnenkweek LED


                      Comment

                      • pascalito
                        Retired
                        • May 2011
                        • 8

                        #12
                        Re: schimmel wat moet ik doen?

                        kloote zooi de schimmel word meer!!! oogsten maar denk ik moet nog 13 dagen

                        Comment

                        • Ventje
                          Senior Grower
                          MemberLucky Member
                          • Mar 2010
                          • 960

                          #13
                          Re: schimmel wat moet ik doen?

                          Jij moet nog 13 dagen ?
                          Meschien mag je plant nog wel langer staan , laat hem zoveel mogelijk in de wind staan , zo droog mogelijk , na een regenbui NIET met je plant schudden om de druppels eraf te krijgen want door het schudden lopen de druppels je toppen in , mist is nog erger als regen net als ochtend dauw dat gaat overal tussen zitten , een ventilator s'morgens op je planten buiten zou een oplossing zijn
                          Wind is je vriend en vocht de vijand


                          Ajo
                          Ventje
                          Living in Second live for real

                          Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                          Comment

                          • pascalito
                            Retired
                            • May 2011
                            • 8

                            #14
                            Re: schimmel wat moet ik doen?

                            ok kijk nog ff aan dank je

                            Comment

                            Bezig...