Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe cirkel vanaf 2009

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De nieuwe cirkel vanaf 2009

    Korting op 420shop
    Eey mensen, ik wou na de winter beginnen met een paar plantjes. Maar weet er helelelemaal niks van. Tenminste weet dat je vrouwtjes moet hebben en goede potgrond, voeding en licht en water natuurlijk, maar verder heb ik er weinig verstand van.

    Zijn er al dingen die ik nu moet gaan voorbereiden zodat ik ze vanaf maart? goed kan verzorgen? Hoop dat ik een beetje stap voor stap geholpen kan worden enz.

    Groeten, FCZ

    #2
    Re: De nieuwe cirkel vanaf 2009

    het is nog vroeg om al alles te kopen maar als je zeker bent dat je gaat kweken maakt het niet echt uit of je het nu koopt of pas binne een paar maanden.
    benodigdheden:
    -klein potje(voor het ontkiemen, groter potje (vb:5liter), nog grotere pot(vb:20liter), grootste pot(50of meer) of volle grond. omdat je zo vroeg begint kan je best als laatste pot 50 ofmeer dit gaat de plant alleen ten goede komen. ik heb zelf een pot van meer dan 100liter(30euro)

    -groei en bloeivoeding(niet echt nodig in volle grond maar kan zeker geen kwaad )

    -meststoffen om door je grond te doen. hier op het forum kan je genoeg goede bemmesting vinden zoals beendermeel, koeienmest enz..

    -voor de rest een ph en ec meter kan handig zijn maar is niet echt nodig.

    je kan nog vannalle andere dingen kopen voor je planten zoals topschooter(grootere toppen) of producten voor de geur en tegen budrot.

    hopelyk ben je er wat mee
    grtz

    Comment


      #3
      Re: De nieuwe cirkel vanaf 2009

      Oke tnx,

      en wat voor soort potgrond raad je aan?
      Hoe gaat dat ontkiemen precies in zijn werk?
      En wat raad je aan met die zaadjes, hoeveel zaadjes aan te schaffen als je zo'n 3 a 5 planten wil hebben, want je kan natuurlijk pech hebben dat het allemaal mannetjes zijn?
      En hoe zit dat met slechte (koude) dagen, ze staan allemaal wel onder een afdakje maar het kan natuurlijk nog erg koud zijn in maart/april, ook in mei en juni trouwens.

      BVD

      Comment


        #4
        Re: De nieuwe cirkel vanaf 2009

        De meest buitenkwekers begin rond April / Maart, gebruik de 'ZOEK' knop daarvoor, er is 'n heel schema wat je alvast kunt doen (Zoek = search.php)

        In soorten zaadjes heb ik geen verstand, wel dat er gefeminiseerde zaadjes zijn. Dit houd in dat je geen mannetjes kunt krijgen, dus alleen vrouwtjes of Herma's ("Manwijfen" hebben zaad + toppen)


        En ontkiemen? Ieder doet het anders, dit is ook met die zoek te vinden.
        Ik zou eerst wat (bv) wc papier op 'n bordje doen, deze goed nat maken, zaadjes erop leggen, en dan nog wat laagjes nat wc papier er over heen.. Het bordje afdekken met dat doorzichtige folie. In die folie moeten wel gaatjes worden geprikt. Dan het bordje bewaren op 'n donkere (al zijn de meningen daar over verdeeld) plek, met 'n aangenaam temperatuurtje.
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

        Comment


          #5
          Re: De nieuwe cirkel vanaf 2009

          Oorspronkelijk geplaatst door Weedy
          Ik zou eerst wat (bv) wc papier op 'n bordje doen, deze goed nat maken, zaadjes erop leggen, en dan nog wat laagjes nat wc papier er over heen.. Het bordje afdekken met dat doorzichtige folie. In die folie moeten wel gaatjes worden geprikt. Dan het bordje bewaren op 'n donkere (al zijn de meningen daar over verdeeld) plek, met 'n aangenaam temperatuurtje.
          Zeker geen gaatjes in je tupperwaredeksel (of huishoudfolie) prikken! Zo verkloot je je optimale luchtvochtigheid!

          Bovendien is cannabiszaad een donkerkiemer en is het dus noodzakelijk om je tupperwarepotje volledig af te dekken of op een donkere plaats te zetten (in een kast ofzo).

          Op dit moment kan je weinig voorbereiden voor volgend jaar. Het enige dat je zou kunnen doen is rond november (op voorwaarde dat je in volle grond gaat kweken dan) je grond eens omspitten en eventueel al aanvullen met voedingrijke potgrond (voedingrijk: door beendermeel, bloedmeel, kalk, ... toe te voegen aan je potgrond). Zo krijgt de grond door de vriestemperaturen de kans om te fermenteren en krijg je een veel lossere structuur, wat je een veel gezondere en grotere plant gaat opleveren.

          Sommigen vinden het in maart-april nog te vroeg, maar ik vind dat net goed. De grootste tip die ik kan meegeven is je plantje - vanaf dat ze haar eerste leven laat zien - onmiddellijk naar buiten te verplaatsen. Zo kan ze al wat inspelen op ons Belgisch-Nederlands klimaat en weet ze van de eerste dag wat haar te wachten staat. Dit bevordert bovendien ook de stabiliteit van je plant. In sommige gevallen is tijdelijke ondersteuning (met stokken ) wel noodzakelijk gedurende de eerste maand.

          Als er nog vragen zijn, voel je vrij ze te stellen

          Greetz

          Comment


            #6
            Re: De nieuwe cirkel vanaf 2009

            Oh, dat van dat papier wist ik niet.

            Maar geen gaatjes erin prikken? Tot nu toe nog nergens gelezen. .
            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

            Comment


              #7
              Re: De nieuwe cirkel vanaf 2009

              Is binnen wiet veel beter en meer waard dan buiten wiet, of kun je nog een heerlijk wietje kweken buiten als je het goed doet?

              Comment


                #8
                Re: De nieuwe cirkel vanaf 2009

                Je kan buiten even goed een lekker weedje kweken.
                De toppen kunnen buiten beter rijpen, de zon blijft trouwens nog altijd het beste licht.

                Peace

                Comment


                  #9
                  Re: De nieuwe cirkel vanaf 2009

                  Vaak word buitenwiet toch als de goedkopere wiet verkocht in de ''meeste'' coffeeshops
                  Veel gestelde vragen over het forum

                  JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                  420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                  Comment


                    #10
                    Re: De nieuwe cirkel vanaf 2009

                    Oorspronkelijk geplaatst door FCZ-FCZ
                    Is binnen wiet veel beter en meer waard dan buiten wiet, of kun je nog een heerlijk wietje kweken buiten als je het goed doet?
                    De potentie en de harde buds van buitenwiet zijn afhankelijk van het zonlicht dat ze krijgen in de maanden augustus, september en sommige oktober. In goede zomers kan deze buitenwiet concureren tegenover binnenwiet.

                    Oorspronkelijk geplaatst door FCZ-FCZ
                    Zijn er al dingen die ik nu moet gaan voorbereiden
                    Je kan alvast indien je in volle grond gaat de grond nu al klaar maken voor volgend kweek siezoen :

                    De grond moet in elk geval bewerkt worden voor je kunt zaaien: spitten, eventueel verbeteren, en bemesten.

                    Zware klei is slecht doorlatend. Je kunt de grond het beste in het late najaar omspitten. De kleikluiten kunnen dan "invriezen" en zo wordt de grond wat verlucht. Met tuinturf, potgrond of bladcompost kan zware kleigrond wat verbeterd maar dan moet het wel gelijk mee ondergespit worden.

                    Kleigrond is van nature vrij vruchtbaar. Met stalmest of compost kan men het voedingsgehalte op peil houden.

                    Zandgrondgoede-grond-samenstelling-t1396.html

                    Grtz

                    Grtz

                    Comment

                    Bezig...
                    X