hulp gevraagd, zijn ze nog te redden?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Cynsimillia
    Retired
    • Aug 2011
    • 2

    #1

    hulp gevraagd, zijn ze nog te redden?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Wij hebben dit jaar voor het eerst planten op het balkon en tot 2 weken geleden gingen ze heel goed.
    Maar nu krijgen ze in razendsnel tempo gele bladeren. Ze staan in grote potten en de aarde waarin ze staan hebben we gekregen van een bevriende kweker, de aarde bevatte al voeding.
    Zo zien ze er nu uit:

    IMG00723-20110802-1304.jpgIMG00724-20110802-1305.jpg

    Het word steeds erger.. hebben ze voeding nodig of kan er iets anders aan de hand zijn?

    Ik heb wat bladeren eraf gehaald, van dichtbij zien ze er zo uit:

    IMG00725-20110802-1310.jpg

    Iemand een idee? Hopelijk is er nog iets aan te doen.

    Alvast bedankt
  • tumble trimmert
    Banned
    • Mar 2010
    • 3610

    #2
    Re: hulp gevraagd, zijn ze nog te redden?

    die hebben duidelijk voeding nodig.flesje bio voeding doet wonderen.

    Comment

    • Cynsimillia
      Retired
      • Aug 2011
      • 2

      #3
      Re: hulp gevraagd, zijn ze nog te redden?

      Ok, dan ga ik die proberen, bedankt voor je reactie..

      Ik las een stuk over overwatering, ik dacht zelf dat het ook dat zou kunnen zijn, gezien de hevige regen de afgelopen weken.
      Ze staan in grote potten op een schaal, dus heb ik de schalen weg gehaald zodat het water beter weg kan lopen.

      Comment

      • belladonna
        Guru of all Growers
        Lucky Member
        • Aug 2008
        • 10674

        #4
        Re: hulp gevraagd, zijn ze nog te redden?

        Goed gedaan het water moet weg kunnen lopen.
        Ik weet niet of je plant voeding nodig heeft zou eerst de aarde goed laten uit drogen.
        Verwijder de bruine bladeren voorzichtig en geef je plant even de tijd om te wennen aan de nieuwe omgeving.
        Je zou hem evt nog kunnen over potten in nieuwe aarde dat is altijd heel goed voor je plant.
        Hou je ons op de hoogte ?

        Gr Bella
        God was never on your side..

        Comment

        Bezig...