Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De bloei

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb 2 planten buiten staan van beide 2meter hoog. De toppen beginnen al aardig te komen en ik vroeg me af of ik de toppen misschien nog kan helpen d.m.v. een andere voeding? Ze zitten nu in bemeste potgrond met voedingkorrels. Zelf denk ik dat ik door meer voeding te geven ze overvoed.. Hoe denken jullie daar over? Hier wat foto's van mn toppen tot nu toe. ze zitten in 23 liter potten.

    Ik vraag me trouwens ook af, omdat mn planten nu al in bloei staan, gaan ze dan nog wel tot september ong door met groeien of zou ik eerder moeten gaan oogsten?

    En dan de laatste vraag: Ik zie al verschijnselen van toprot, die haartjes worden bruin, dit trekt echter niet verder dus zou dat een probleem kunnen worden?


    Alvast bedankt

    #2
    Re: De bloei

    De foto's openen (bij mij) te klein om er iets van te zien. Je voedt je aarde, niet je plant, dus als je aarde armer wordt, ga je wat bijmesten.
    Bloeien doen ze een week of 7-8-9-10-11, maar als je echt toprot ziet, moet je dit er meteen ruim omheen uit knippen, anders blijft er niets van je toppen over.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: De bloei

      i.d.d betere macrofoto`s maken om het verschil tussen toprot en verkleurende pistols te kunnen vergelijken.

      Comment


        #4
        Re: De bloei

        Ik heb met een betere camera een aantal foto's gemaakt. Wat me wel opviel was dat de bruine pistols weg waren... Dat lijkt mij positief.. hier de foto's:P1030421.jpgP1030420.jpgP1030419.jpg

        Ik heb trouwens nog een klein vraagje..
        Ik wil voor volgend jaar een betere grond regelen voor mn planten. ik vroeg me af of ik op deze:http://www.gamma.com/assortiment/tui...tgrond/?page=0 site alles kon vinden wat ik nodig had.
        Alvast bedankt
        Last edited by BasM; 7 August 2011, 17:52.

        Comment


          #5
          Re: De bloei

          kalium zou ik toevoegen en meschien een top booster

          Comment


            #6
            Re: De bloei

            Ach ach ach, die grote planten in zulke kleine potjes...
            Daar zou ik in investeren voor volgend jaar. Een paar mooie (witte) cementkuipen ofzo. (Dan groeien ze ook vertikaal)

            Toprot zie ik geloof ik niet, wel hebben ze flink vochtig gestaan.
            Zou ze elke dag controleren, zeker als we weer wat mist krijgen wordt het een risicovolle tijd.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: De bloei

              Fantastisch dat jullie hier even op wilden reageren! Ik heb weer veel geleerd! Volgend jaar ga ik het anders aanpakken. Bedankt!!

              Comment

              Bezig...
              X