Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aantal vragen voor de komende buitenkweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Aantal vragen voor de komende buitenkweek

Korting op 420shop
    Na een aantal jaar geen buitenkweekje meer te hebben gehad, begint het weer te kriebelen. Dit jaar ben ik weer van plan om een ronde autoflowers buiten te kweken.
    Variërend in potten tussen de 20 en 30 liter, heb ik gekozen voor de Forbidden Cherry auto van Dutch Passion (nieuw voor mij) en de Watermelon auto van RQS (goede ervaring mee).
    Ik begin de kweek rond eind mei of iets eerder/later afhankelijk van het weer. Ik ontkiem de zaden in een koffiefilter en na ontkieming gaan ze gelijk de grond in naar buiten (niet overpotten).

Ik heb m'n autoflowers buiten altijd gekweekt in universele potgrond met perliet en brekerszand om de grond wat luchtiger te maken, ook deze keer ben ik hetzelfde van plan.
    Ik gebruik door de universele potgrond geen groeivoeding, maar later wel bloeivoeding. In het verleden heb ik de plagron terra bloom gebruikt, maar deze is nu op en ben ik opzoek naar iets anders.
    Biobizz bio bloom leek mij een mooi en niet te duur alternatief, weet iemand hoeveel en hoevaak je deze per week zou gebruiken? Bij iedere waterbeurt een beetje of bijv. 1x in de week een aantal ml per liter water.

Ook heb ik thuis een waterontharder, moet ik hierdoor extra cal-mag toevoegen bij elke waterbeurt? Ik kan hier niks over vinden online.

En als laatste, zou ik voor het eerst gebruik willen maken van deze kweekkappen/kweekhuizen (zie foto) van ongeveer 30 bij 30 cm. Zouden deze de groei voor de zaailingen bevorderen? Ze bieden in ieder geval bescherming tegen vogels of katten voor de jonge plantjes.

Ik hoor het graag
    Attached Files
    Last edited by Jonko66; 28 June 2025, 16:02.

Gebruik die kap niet ze zullen de temperatuur in de zon niet aan kunnen .
    Alleen in potten moet je je aanpassen met water zonder kalk. Met potten doe je een lepel kalk of mearl toe.

Comment

• Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Lavameel

• Jonko66
      Jonko66 commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de tips. Dan geen kappen gebruiken dus

Succes. Biobizz gebruik je constant, dus met iedere watergift.

kippengaas biedt ook bescherming tegen kut beesten.

Comment

• Jonko66
      Jonko66 commented
      Editing a comment
      Weet je iets van een schema hoeveel je per keer zou geven voor de biobizz?

Kippengaas was idd ook mijn alternatief nu ik weet dat de zaailingen het niet gaan overleven in die kweekkappen

• Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Inprincipe geef je bloei en groei voeding tijdens de gehele bloeicyclus, er zit maar weinig N in de bloei.
      Schema (staat 1000x on the line) volgen met halve kracht bij autoflowertjes.

• Jonko66
      Jonko66 commented
      Editing a comment
      De groeivoeding ga ik niet gebruiken vanwege de voeding in de potgrond. Zodra de grond leeg is qua voeding hebben de planten al niet zoveel N meer nodig. Denk dat ik het wel red met de 2-7-5 verhouding van biobizz bloom

Luchtiger maken kan ook met cocos van de action.
    Baas in eigen brein.

Comment

• Eclecticon
      Eclecticon commented
      Editing a comment
      Ik geef auto's al meer dan tien jaar gewoon potgrond zonder toevoegingen. Op den duur wat bloei, soms wat greensensation. Groei is onzin want hij bloeit al voor de grond leeg is. Maar wil je luchtiger dan zou ik gewoon zo'n cocos baksteen in een emmer gooien, water er op, lostrekken.. ff laten staan en uitknijpen. Voor mij zijn auto's gewoon extra's voor de fun, het zijn ook de planten die soms wel eens een zaadje hebben maar dat zal komen door die kutboeren van hempflax. Haze heeft daar nooit last van, dat bloeit misschien als de hennep al van het veld is?

Misschien kan het allemaal beter, en misschien doe ik er wat nuchter over omdat het terras opvulling is. De paar grote planten ga ik anders mee om.

• Jonko66
      Jonko66 commented
      Editing a comment
      Ik ben opzich ook niet van teveel poespas, maar dit zijn mijn enige plantjes voor het hele jaar. Eén rondje auto's in de buitenlucht in de paar zomermaanden van NL. Voorheen wel twee rondes geprobeerd, maar vaak toprot bij de tweede ronde die ergens eind september oogsten.

Daarom wil ik best wat meer moeite doen voor één goede ronde, en een luchtigere grond lijkt wel iets beter te werken, maar kan ook heel goed tussen m'n oren zitten haha

• Eclecticon
      Eclecticon commented
      Editing a comment
      Luchtig lijkt me beter idd.

Zouden deze metalen anti-vliegenkap ook iets zijn voor over de zaailingen of houd dit teveel zonlicht tegen?
    1 euro bij de action
    image.png

Comment

• Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Je kunt heel gemakkelijk zelf mooie kooien maken van kippengaas. Ik gebruik ze alleen maar in de eerste paar weken in mijn buitenkweek.

• Jonko66
      Jonko66 commented
      Editing a comment
      Ik heb op Temu van die kooien gekocht, zelfde idee als kippengaas, maar dan iets steviger. Ik ga ze ook alleen voor de eerste weken gebruiken als de zaailingen nog zo klein zijn. Ik heb veel katten uit de buurt hier door de tuin lopen

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ze zijn er ook van plastic, googel ronde kweektent en dan bij de fotos kijken.

Rreppellsteeltjam deze heb ik gehaald. Mooi voor de eerste weken, 23cm breed en 23cm hoog.
    Jij bedoelt van die kweekkappen of van die pop up tentjes?
    image.png

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Plastic domes zijn het.

• Jonko66
      Jonko66 commented
      Editing a comment
      Ah, ik heb ze gevonden. Ik kreeg hier de tip om niet zulke kappen te gebruiken, omdat het eronder te warm zou worden in de zon
Bezig...
X