Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweken met autoflower maar groeifase in kweektent

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

hey hey beste lezers,

We zijn nu 7dagen verder, dus tijd voor volgend verslagje.
    Ik zal maar alvast beginnen met het slechte nieuws. vorige week zaterdag heeft mijn luchtbevochtiger het begeven net nu ze het goed deden.
    Nieuwe besteld op bol.com (ging normaal maandag aan huis geleverd worden) maar die vonden het dan weer nodig om mijn bestelling per ongeluk later te verzenden dan verwacht (gisteren pas aangekomen). grrr
    het was dus een helse karwei om de plantjes een degelijke luchtvochtigheid te geven elke dag (ben 14u van huis weg elke weekdag voor men werk).
    Ik moet toegeven dat gedurende die 5-6dagen in ze geen perfecte luchtvochtigheid heb kunnen geven. Wat ik ook deed of probeerde, ik heb ze max 45-50% overdag kunnen geven en 50-57% tijdens de verduistering.
    Ik besef dus ook maar al te goed dat dit geen goed zal doen aan mijn opbrengst uiteindelijk maar het is wat het is jammer genoeg...
    Wat mij wel opviel is dat desondanks het probleem van mijn luchtvochtigheid, dat de plantjes het zeer goed verteerd hebben. Geen verdere strekkingen meer en een mooie groene kleur.
    Tot nu toe hebben we nog niets van voeding ofzo gegeven aangezien de plagron growmix voor 3weken bevoed is.Aangezien we nu bijna week 3 sinds ontkieming zijn en dus de groeifase er zal beginnen aankomen, hebben we besloten van ze maandag in hun eindpot (25l pot) te plaatsen en ze buiten te zetten.
    aangezien ze nu in verduistering gaan we deze avond foto's maken en hier posten.
    Alle meningen, opmerkingen, kritiekopbouwende raden, adviezen zijn welkom
    Attached Files
    Last edited by MrBleeksmile; 7 June 2025, 16:45.

Comment

• Levi
      Levi commented
      Editing a comment
      Natte handdoeken ophangen, daar kun je zo vochtig mee maken als je wil binnen.

• Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Ik zou me toch drukker maken om dat strekken ipv om de LV

Levi, dit heb ik ook gedaan hoor. Alleen doordat ik op de weekdagen 13-14u weg ben van huis voor men werk waren de handdoeken tegen dan al redelijk opgedroogd. Mochten mijn werkdagen minder lang duren zou ik dit veel beter kunnen hebben opgevolgd.
    De plantjes zien er wel aardig uit voor dit verteerd te hebben. Het zijn sterke dames

Comment

• Levi
      Levi commented
      Editing a comment
      Je kunt er ook een paar ophangen met de onderkant in een emmer met een laagje water erin, op die manier blijft de handdoek 24 uur nat.👌

Verder kunnen ze wel wat schommelingen hebben hoor, buiten is dat niet anders😁

Highrider, de eerste week waren ze idd aan het strekken. ik heb de lampen toen van 25cm afstand naar 5cm afstand geplaatst.
    Maandag gaan ze in hun eindpot en worden ze buiten gezet

Comment

Levi, bedankt voor die opmerking. kan in de toekomst zeker vn pas komen

Comment

Ok effe een belangrijke vraag
        ik heb ze net verpot tijdens hun duisternis. Wanneer ben ik best hen buiten te zetten? Nu meteen of beter wachten deze avond bij het vallen van de nacht??
        vandaag is het nog wat grijsachtig maar komende 10-12dagen wordt het hier zomers warm
        Verder zal ik dit verslag verder zetten in buitenkweek en hen voor de eerste weken bij te lezen hier naartoe verwijzen

groetjes iedereen

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Morgen komt er nog wat regen, misschien niet bij jou.

wel ik zie niets van regen het komende week.
        dond=30graden
        vrij= 32graden
        zat= 30graden

Nu staan ze terug in tent. Vraag mij juist af wanneer ik ze het best zou buiten zetten aangezien vanaf morgen ik terug elke dag 13-14u weg ben voor werk

Comment

dankje voor de info highrider maar geeft dat juist niet meer stress, hen zo alle dagen verplaatsen?
        Het is niet dat mijn tent op 5m van mijn tuin staat. ik kan hen wel eerst ergens buiten zetten waar ze niet de hele dag volop in de zon staan en hen zo geleidelijk op hun plaats te zetten waar ze zouden moeten staan
        Ik heb ze nu buiten gezet.. zal deze avond een zeil over hangen...

Comment

• Highrider
          Highrider commented
          Editing a comment
          Wiet ken wel wat hebben, alleen de eerste 2,3 dagen niet gelijk in de volle zon zetten idd👍.
          Hup morgen buiten spelen.

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Over 2 weken alweer de langste dag.

Hier zijn we teruh met een kleine tussentijdse update
        Zondagnacht heb ik de tijd genomen om onze dames in hun eindpot te potten en maandag in de vooravond heb ik hen buiten gezet.
        Door de info van Highrider heb ik dit bewust gedaan omdat dan grotendeels de zon haar kracht weg is en de dames dan ook niet direct in fel zonlicht te plaatsen.
        Ik moet eerlijk toegeven dat dit allemaal zeer stressloos is verlopen. we zijn vandaag 3dagen verder en op die 3dagen zijn ze allemaal goed vooruit geschoten
        De Milky way f1 auto is volgens mij de groeifase ingegaan.
        Die 4 wedding cake auto zijn denk ik nog niet in groeifase gegaan maar dit zit er alle momenten aan te komen.
        Tot hier toe heb ik hen 0.00000 voeding gegeven aangezien ik gestart ben met growmix (3 weken voorbemest) en ze de zondah verpot heb in verse growmix
        Wedding cake auto I haalt nu 14cm, Wedding cake auto II heeft nu 12cm, Wedding cake III is nu 11cm, Wedding cake IV is nu 12.5cm groot
        De milky way f1 is dan wel maar 10cm groot, zij is wel mooi in de breedte...

Verder ga ik de voedingslijn gebruiken van plagron
        - terra grow
        - terra bloom
        -power roots
        -green sensation
        *** - mss gebruik ik bij een van de dames ook nog eens sugar royal****

Bij het lezen van de info zag ik dat meeste producten van plagron bij iedere waterbeurt te geven is. Wel ik ga proberen om alle planten de komende 4 weken 2x per week te bewateren en bevoeden.
        Eens ze in de bloeifase zitten ga ik overschakelen naar 3x per week

Dit was dan de vlugge update jongens... Wens iedereen een zalig weekend toe
        Attached Files
        Last edited by MrBleeksmile; 13 June 2025, 00:17.

Comment

• Highrider
          Highrider commented
          Editing a comment
          Lekker gewerkt.
          Meer aarde. (Of bovenlaag met iets van schors of kokosschelpen om uitdroging/verdamping vd bovenlaag te verminderen)
          Je kan ze tot aan de lobblaadjes ingraven bij de eerste overpot en op die manier eventueel je strek compenseren. Potjes vol, altijd beter (niet te vol; om gekut met overlopen van water te voorkomen).

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Op zeer warme dagen gaan ze 2x water krijgen.

Plannen en dagelijkse realiteit zijn verschillende dingen.

• Edinho75
          Edinho75 commented
          Editing a comment
          Mooi om te lezen en ik volg dit mee, ik heb mijn dames nu 3 weken onder de lamp in een kast staan. Wil ze graag naar buiten toe zetten in hun eind pot. De plek waar ik ze neer wil zetten is overwegend inde schaduw waar later op de middag de zon door komt. Het verplaatsen van de potten is geen optie overdag.
          Waar doen ik goed aan

let niet op de kleur. dot komt puur door men gsm en het snachts was toen ik fotoos gemaakt heb

Comment

Hello iedereen,
          we zijn alweer een paar dagen verder en je kunt echt zien hoe goed de plantje het hebben
          vandaag hebben ze elk op 1l water het volgende gekregen:
          5ml terra grow
          1ml power roots
          2ml sugar royal
          Deze avond krijgen ze allemaal 0.5l water extra voor de warme dagen door te komen
          ze zien er in ieder geval gelukkig uit

njammie njammie
          Attached Files

Comment

Na een eerste keer LST
            Attached Files

Comment

hallookes iedereen,

Hier zijn we alweer op een zomerse hittevolle dag.
              We naderen 3de week groei en naar mijn bezieningen en gevoel doen ze het zeer goed.
              Heb ook de raad van de mensenopgevolgd en de pot aardig wat bijgevuld met aarde
              Met de hitte de laatste dagen (rond 30graden of meer) heb ik hen niet zo blootgesteld aan het licht en heb ik hen een 1ste keer LST op uitgevoerd. en moet hen wel regelmatiger water geven.
              Ze tonen in elk geval niet dat ik hen teveel of teweinig bewater.
              Een zelfgemaakte schema is wel SUPERHANDIG en echt een aanrader voor iedereen!
              - Wedding cake auto I = 23cm
              - Wedding cake auto II= 19cm
              - Wedding cake auto III= 26cm
              - Milky way f1 auto = 21cm

Tot volgende zaterdag jongens met de volgende update

ps: Ik heb vlug 3 nieuwe zaadjes ontkiemd en zal hier ook wel een verslagje van maken

Rookt ze nog iedereen Doei
              Attached Files

Comment

Hallookes iedereen,
                hier zijn we terug.
                De wedding cakes auto doen het ondanks de hitte super goed. Ze beginnen al te tonen Dat ze de bloeifase in gaan.
                de milky way zit vol op in de bloeifase.
                zien er super goed uit en ruiken ook al aardig
                De zomer verloopt lekker
                Attached Files

Comment

• Levi
                  Levi commented
                  Editing a comment
                  Mooi man👍

Nog effe paar kiekjes. Maandag gaan we week5
                woensdag heb ik de wedding cakes volgende gegeven: 5ml terra grow, 2ml sugar royal, 2ml pk 13/14 op 1l en savonds nog een 0.5l water met juste ph waarde
                de milky way heb ik volgende gegeven: 5ml terra bloom, 2ml sugar royal, 2ml pk 13/14 en 1ml power buds.
                Morgen geef ik ze allemaal terra bloom. Dan week 5 zelfde
                vanaf week6 doe ik de pk13/14 weg en ga ik hen green sensation + hypro-boost bijgeven
                Buiten 1plant waar ik wss teveel of tesnel ga gesnoeid hebben, wordt dit 1van mijn beste kweken of gebied van buiten en met weinig voeding
                Tot volgende week mensen
                Attached Files

Comment

• Takketoelli
                  Takketoelli commented
                  Editing a comment
                  Ik gebruik alleen de terra, pk en green sensation van plagron, calmag van atami
                  Je kunt evt met nóg minder voeding 😀
                  Maar een winnende combo moet je niet teveel veranderen he

Staan er stukken beter bij nu, mooi man

Mij verslagjes beginnen wat teveel te worden maar ik doe dit graag.
                - Wedding cake auto I heeft een grote groeispurt gemaakt en is maar liefst 63cm op dit moment. Je ziet echt dat ze de bloeifase ingegaan is. Heb hier nog maar amper aan gesnoeid, enkel paar van die grote waaierbladeren

- Wedding cake auto II is op 2weken van 19cm naar maar liefst 75cm gegaan. Hier heb ik eens op geexperimenteerd door van week2 tot start week4 LST op uitgevoerd te hebben. Ik heb haar ook begin week4 gesnoeid en zoals je kunt zien heb ik ofwel tevroeg gesnoeid, ofwel teveel aan gesnoeid, ofwel beide. Positieve aan deze is wel dat ik mooie grote toppen ga hebben ookal zal de opbrengst minder zijn

- Wedding cake III vind ik persoonlijk de beste van de 3. Ze zit in pot van 12l terwijl de andere in 25l potten zitten en heeft een hoogte van 63cm. De witte haren zijn zeer mooi naar elkaar aan het groeien, ze ruikt al aardig en heeft een supermooie groene schijn

- De milky way f1 auto vind ik ook wel spannend. ze blijft aardig klein (46cm nu) en compact maar stelt haar meer open in de breedte. Deze ga ik ook maar klein beetje snoeien de komende 2weken

Ik heb ze vandaag allemaal volgende gegeven op 1l: 5ml terra bloom - 2ml sugar royal - 1ml pk 13/14 - 1ml power buds in de ochtend en in de vooravond/avond nog eens 0.5l zuiver water extra ...
                Ik heb hieronder paar fotos gezet van mijn eigen gemaakte schema en ik vind net dat ik ze persoonlijk teweinig voeding geef of gegeven heb. Dit is mijn 1ste buitenkweek op potten en heb optimaal gebruik gemaakt van de voeding die in de aarde zat. Heb wel de raad opgevolgd en de potten tot aan het randje bijgevuld dankzij highrider en reepelsteeltje. Ze hebben de warme dagen veel beter verteerd
                Persoonlijk denk ik ook dat de opbrengst op einde wel nog 20-30% kan verbeteren naarmate mijn ervaring vordert

Tot volgend weekend jongens

Comment

Bezig...
                X