Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nu al oogsten ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    nu al oogsten ?

    Korting op 420shop
    Mijn plant begon in julli al topjes te vormen zonder verduisteren en heeft nu al aardig dikke toppen.
    En ongeveer twee dagen geleden heb ik toprot gezien en verwijdert.
    Dus is me vraag is moet ik hem nu al oogsten voordat de toprot weer terug komt en heel me plant kapot maakt.
    ze staat denk ik al z'n 5 a 6 weken in de bloei en alle haartjes zijn al bruin.


    Alvast bedankt voor de reactie's



    #2
    Re: nu al oogsten ?



    Een foto zegt duizend woorden
    In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

    Comment


      #3
      Re: nu al oogsten ?

      sorry kan nu eve geen foto make me telefoon is leeg zodra die is opgeladen komen er foto's

      maar de sticky buiten wietkweken vraag en antwoord staat
      Wanneer kun je beste gaan oogsten, dat ie op z’n top is?

      Als de haartjes op de toppen tweederde gekleurd zijn kun je wel gaan oogsten. Je moet er gewoon vanuit gaan dat je plant aan het einde van het seizoen gewoon kapot gaat, dus je moet zeker ook weer niet te laat gaan oogsten omdat je denkt dat je plant dan nog potenter is, hij zakt gewoon zo inmekaar. Je krijgt bij laat oogsten sowieso veel meer last van schimmels.”


      En bij mij zijn ze zeker als allemaal wel bruin


      Comment


        #4
        Re: nu al oogsten ?

        Die haartjes worden ook bruin door vocht.
        Daar hebben we nogal wat van gehad de laatste tijd.
        Bruine haartjes is geen indicator.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: nu al oogsten ?

          inderdaad, wat velen doen, en idd fout is, is kijken naar de haartjes.
          Ik heb me vorige week een thc-microscoop besteld, niet duur, en je kan lekker je trichomes(kleine paddestoeltjes op de toppen waarin de thc gevormd wordt) waarnemen en het perfecte tijdstip uitkiezen om te oogsten.
          JAH BLESS!

          Comment


            #6
            Re: nu al oogsten ?

            er komt nog een stralend weekend aan
            geef ze die dagen nog want dat kan nog veel doen
            maak dan ook eens een foto in het volle zonnetje
            probeer ze zo droog mogelijk te houden de volgende dagen
            je moet naar de kleur van de trichomen kijken als beste resultaat
            verkleuring haartjes kan een indicatie zijn maar is afhankelijk van weercondities
            wat je wel nog met het blote oog kunt waarnemen is de vorm van de trichomen
            wanneer het een dun steeltje met amper een speldekopje op is is ze niet rijp
            wanneer het een dun steeltje is met een dik kopje op en meer lijkt op een paddestoel is ze rijp
            dat kopje kan doorzichtig(onrijp) , milky (high) of amber (stoned) zijn
            als je alleen nog een bolletje ziet ben je te laat

            hou ons updated

            greetz

            Comment


              #7
              Re: nu al oogsten ?

              Heb je niet toevallig een plantje met wat autoflower genetica erin?
              Anders gaat dit toch redelijk tegen de wetten der natuur in.

              Comment


                #8
                Re: nu al oogsten ?

                Sorry voor de laate reactie

                nadat ik dit bericht heb geplaats heb ik hem twee dagen daarna geknipt want zag al dat de rot op meer plaatsen zat.
                Nadat ik het merendeels al had weg gehaald.

                Het is nu al redelijk droog en het is aardig te roke miss had die wel een weeke langer moeten staan of 2.
                maja het is niet zo erg want heb er nog een paar staan die gelukkig nog geen rot vertonen.
                maar wel meuwdouw (weet ff niej of ik het goed schrijf) het zit er op 1tje weetniej of het besmettelijk is dus daar moet ik ff vanaf.

                En ja de anderen planten doen het aardig goed ik heb al twee weken a drie weken topppen Heb die wel verduistert maar 1 week daarna gwn buite laten staan.
                Heb ze er niet egt van zien stressen heb het gedaan om ze eerder te laten bloeien. En ze zijn al lkkr aan het dichgroeien.
                Dus maar hopen dat daar verder niks mee gebeurt geen rot enzv.


                Merrry :
                ja z'n microscoop moet ik maar ff aanschaffen is wel handig ja zat er al over te denken ken je tenminsten precies zien wanneer die rijp is maja ik dacht deze staan al zo lang te bloeien dat moet goed zijn.

                Fender:

                ja ik zou het niet weten.
                Heb de zaden van iemand gehad die had ze al een jaar liggen ofzow en die wist niet wat het waren.
                en het verbaaste mij ook dat ze al halverwegen julli al ging bloeien zonder dat ik ze had verduistert
                Zal dan wel aan het soortje hebben gelegen en ik moet ook zeggen dat ze allemaal wel verschillent zijn
                want van 1 plant komt egt een geur van wiet af en de andere hebben meer een geur van wat me doet denken aan citroenen



                en bedankt allemaal nog voor de reacties
                Last edited by jwz0181; 5 September 2011, 16:19.

                Comment

                Bezig...
                X