Mijn power flower lag deze ochtend tegen de grond. Stam gespleten. Fataal?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • dafken
    Senior Stoner
    Member
    • Jun 2011
    • 28

    #1

    Mijn power flower lag deze ochtend tegen de grond. Stam gespleten. Fataal?

    Korting op 420shop
    Hey medekwekers,

    Alvast bedankt voor de tips van gisteren. Dankzij het mooie weer was hij gisteren volledig in bloei gegaan. De toekomst zag er heel high uit.

    Maar deze ochtend de ontnuchtering. Het onweer had de plant tegen de grond gegooid en de stam is over een lengte van 0,5 meter, in het midden, in 3 gespleten.

    Ik heb dit zo goed als kon tegen elkaar getaped en een borstelsteel tegen gespalt. KAn dit nog goed komen?

    IK probeer straks foto's te maken.
  • GroWForFunN
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Aug 2011
    • 205

    #2
    Re: Mijn power flower lag deze ochtend tegen de grond. Stam gespleten. Fataal?

    is de stam gescheurd of is die gewoon plan gaan liggen

    als die gewoon plat is gaan liggen kan dit nog wel goed komen

    dit heb ik ook eens gehad heb een touw om de stam heen gedaan en die strak tegen de schuur aan gezet een schroefje en een boormachine derbij schroefje door het touw in de schuur en der is nix mis meer meej!!

    ---------- Post added at 12:10 ---------- Previous post was at 12:08 ----------

    sry ik lees met 1 oog op moment!

    ik zie dat je stam door 3en is gescheurd,,

    hier durf ik geen andwoord op te geven of dit nog goed kan komen!

    Comment

    • fender
      Retired
      • Nov 2010
      • 375

      #3
      Re: Mijn power flower lag deze ochtend tegen de grond. Stam gespleten. Fataal?

      Als het allemaal nog mooi tegen elkaar te zetten is, en je kan het bij elkaar houden door het met draad aan elkaar te binden, dan groeit dat wel weer vast waarschijnlijk.
      Het zijn aardige taaie planten.

      Gr Fender

      Comment

      • GroWForFunN
        Wicked Stoner
        MemberLucky Member
        • Aug 2011
        • 205

        #4
        Re: Mijn power flower lag deze ochtend tegen de grond. Stam gespleten. Fataal?

        jaah dat is ook zeker zo!! dat is wat ik dan ook zou doen!!

        Comment

        • dafken
          Senior Stoner
          Member
          • Jun 2011
          • 28

          #5
          Re: Mijn power flower lag deze ochtend tegen de grond. Stam gespleten. Fataal?

          Ik heb er tape rond gedaan. Maar ik ben er niet in geslaagd om de stukken ooi tegen elkaar te zetten. Zuigen ze ook water door de wand op of alleen door de holte in het midden van de stam?

          Comment

          • monty
            Banned
            • May 2009
            • 11215

            #6
            Re: Mijn power flower lag deze ochtend tegen de grond. Stam gespleten. Fataal?

            Zolang er nog bast- en houtvaten in takt zijn overleeft ze het wel en zal spoedig aan het herstel van de stam beginnen. Wel zaak om heel goet te blijven opletten of er geen stamrot ontstaat. Zoon grote wond is een ideale infectieplaats voor schimmels.

            Comment

            • dafken
              Senior Stoner
              Member
              • Jun 2011
              • 28

              #7
              Re: Mijn power flower lag deze ochtend tegen de grond. Stam gespleten. Fataal?

              voorlopig blijft hij toch nog rechtstaan... ik hoop dat jullie gelijk hebben!

              Comment

              • GroWForFunN
                Wicked Stoner
                MemberLucky Member
                • Aug 2011
                • 205

                #8
                Re: Mijn power flower lag deze ochtend tegen de grond. Stam gespleten. Fataal?

                denk dat dit wel goed komt,, zorg er alleejn voor dat de wind niet nog een keer zen werk op zo'n wijze uit kan voeren,,
                helemaal niet wanneer de stam bezig zal zijn om de herstellen dus maak je plant vast en draai een stukje touw om de gescheurde plek van de stam zodat dit bijmekaar gedrukt word en de plant sneller kan herstellen,, aleejn niet te veel toud denkik want denk dat de stam ook ngo moet kunnen ademen!

                Comment

                • MrVooDoo
                  Advanced Stoner
                  Member
                  • Sep 2011
                  • 68

                  #9
                  Re: Mijn power flower lag deze ochtend tegen de grond. Stam gespleten. Fataal?

                  Wat monty zegt.Wond schoon houden en ( niet met draad want dat snijd) met een feter bijmekaar binden.tape gaat broeien eronder. boven en onder en midden een touwtje maken. anders ff foto plaatsen hier.
                  en zorgen dat de plant veel rust krijgt om zich te herstellen.

                  Comment

                  • Hazy
                    Retired
                    • Apr 2011
                    • 13

                    #10
                    Re: Mijn power flower lag deze ochtend tegen de grond. Stam gespleten. Fataal?

                    Ik denk dat ie het wel red, een van mijn planten was ook door midden gespleten en die doet het prima.
                    IMG005.jpg

                    Comment

                    • GroWForFunN
                      Wicked Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Aug 2011
                      • 205

                      #11
                      Re: Mijn power flower lag deze ochtend tegen de grond. Stam gespleten. Fataal?

                      op deze wijze lijkt het mij dat je het wel goed heb opgelost, ik denk dat die het idd ook wel red,, !
                      kijk of je nog een touw eromheen kan binden en die vastmaakt aan de schutting schuur o.i.d. , zodat de wind haar niet weer neer legt..

                      Comment

                      • easysativa
                        Retired
                        • May 2011
                        • 148

                        #12
                        Re: Mijn power flower lag deze ochtend tegen de grond. Stam gespleten. Fataal?

                        haha gewoon ducktape!! , mijn dame was ook beginne te bloeien , maar omdat ze zooo groot was geworden heb ik ze moeten vastbinden met touwen( in richting trekken).

                        Ze is getopt en ze is helemaal in 2 gescheurt , ik had er vastgeplakt met ducktape maar omdat ze zo groot is kon dat zelfs niet houden. Ik dacht dat het gedaan was , heb dr met spalken ondersteunt maar ze leeft nogaltijd ! echt heerlijk onkruid, krijg je niet kapot ^^

                        Comment

                        • monty
                          Banned
                          • May 2009
                          • 11215

                          #13
                          Re: Mijn power flower lag deze ochtend tegen de grond. Stam gespleten. Fataal?

                          Oppassen dat die draad niet gaat knellen zoon binddraad is best scher. Je wil de sapstroom daar nu niet belemmeren. De tip met de veter van Mr voodoo was beter geweest.

                          Er bestaat ook van die zachte binddraad

                          Verder ziet het er wel netjes tegen elkaar uit dus denk dat het snel geheeld is.

                          Comment

                          • misto
                            Advanced Grower
                            MemberLucky Member
                            • Mar 2010
                            • 1011

                            #14
                            Re: Mijn power flower lag deze ochtend tegen de grond. Stam gespleten. Fataal?

                            Oorspronkelijk geplaatst door monty
                            Dit is echt een aanrader, heb heel wat meters van dit spul gebruikt. (rozenplanten, klimplanten, scrog & gewoon om bloemenstruiken bij elkaar te binden)
                            Je kan hiermee ook op een veilige manier je stam/takken enigszins vastzetten dat die niet zover alle kanten op kan slingeren in de wind.
                            takken kruislings met elkaar verbinden en dan weer verder vast zetten aan een omheining.
                            en zoals monty al zij, het snijdt niet.
                            In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                            Comment

                            • Homegrown
                              Retired
                              • Jul 2009
                              • 253

                              #15
                              Re: Mijn power flower lag deze ochtend tegen de grond. Stam gespleten. Fataal?

                              Bij mij zijn alleen maar zijtakken over gebroken, maar nog nooit de hoofdtak.
                              Eerst maakte ik ze vast met tiewraps maar daarna heb ik ze gewoon laten zitten, groeiden altijd weer goed terug.

                              Comment

                              Bezig...