Plant toppen en dan..

Collapse
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • inti
    Expert Grower
    MemberLucky Member
    • Jun 2009
    • 1261

Plant toppen en dan..

Korting op 420shop
    Heey ik heb een vraag,
    Ik heb een plant in zo een groen tunneltje staan.
    Ze is te groot geworden voor dat ding en klimt tegen het dak aan.
    Gevolg bruine blaadjes, de stam en takken zijn super zacht,kan me niet voorstellen dat de toppen boven de grond blijven hangen.
    Probeerde te toppen maar was te zacht,plant groeit wel door, nu horizontaal gebonden.
    Staat een solar ventilador te draaien.
    Volgende stap plant toppen.

Kan ik de plant nog laag toppen en dan meteen horizontaal gaan?
    Wat te doen met de wond, tape eromheen?
    Is al best een dikke stam, staat in een grote 90 liter pot ingegraven in de grond pot, denk dat ze door de gaten in de pot verder groeit.

sigpic
  • Nederhigh
    Super Grower
    Lucky Member
    • Apr 2012
    • 1858

Waar zijn de foto's

Voor een goed antwoord denk ik wat meer info nodig,, Auto, fem, of reg?
    Wanneer verwacht je bloei? ga je verduisteren? etc..
    Maar misschien een soort mainline doen? Dus gewoon de plant halveren zegmaar. Hele bovenkant eraf.

Wond behandelen kan op verschillende manieren. Bijenwas gebruikte mijn pa altijd bij de perenbomen etc.

Comment

• inti
      inti commented
      Editing a comment
      Het is een ls een LSD van Barneys farm.
      Zal straks ff een foto maken van de situatie,
      Ja dacht ook aan halveren.
  • Wesley pipes
    Elite Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Mar 2020
    • 2568

Is dat wat men zegt uit de kluit gewassen , maar letterlijk? Kzou ni weten wat het spreekwoord anders wil zeggen ..

In de bloei heb je meer kans op rot , vind ik persoonlijk , door damp op plastiek of glas en toppen er recht onder...

Ik zou ze terug naar de grond trainen, in een boog werken , alle zijtakken worden hoofdtakken, zonder te knakken word moeilijk maar mss een dagje masseren
    Sjdp90

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Inti zit ergens in spanje wes, hebben ze wat anders weer.

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Misschien wat planten in de buurt zetten waar vlinders en rupsen gek op zijn.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Dacht ik net hetzelfde rreppell , je hebt vlinderstruiken die mensen vervloeken, kweni waarom, maar je hebt 3 dingen nodig , een struik waar rupsen grootkomen , vroege bloemen voor voeding en vlinderstruiken . Mijne staat onder een vlinder en geen rupsen, wel bladluizen, waar lieveheersbeestjes op afkomen, eten ze op . Ik had zelfs voor spint iets maar dat lukt minder . Lisdodde is voeding voor tgeen die spint eet, kben wat vergeten waar rupsen opkruipen . Ook zijn het veelal nachtvlinders , en veel soorten verkiezen iets specifieks . Dus veel afleiding idd voor rupsvrije dames. Kzoek ff mee . Er was een struik met roze bloesems w8 . Aja en spanje idd
  • Wesley pipes
    Elite Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Mar 2020
    • 2568

Goed heb wat opgezocht en bijgeleerd . De struik ik op doelde is spirea , en blijkbaar geen waardeplant voor rupsen. Ze zouden het verkiezen als er niks anders is .

Wat zou helpen is , welke rups het is . Tvoorbeeld met spirea is , pijlstaartvlinders zouden daar ontpoppen, bij gebrek aan 5 andere soorten struik.

Ik heb hier iets gevonden over variatie ook , en dat is redelijk aan het lukken in eigen tuin .

Kruidensoorten trekken zweefwespen aan, deze eten bladluis op. Veel calendula en tagetes , dille tijm enzo .

Zet je oost indische kers(woekeraar) op 5 meter van je dames , gaan ze naar daar gaan, je kan eerst een toename zien van rupsen maar het zotte is ,

Ik ben wat tegen wespen enzo , maar sinds ik ze alles geef wat ze willen , zelfs water , zijn ze zo kalm en bezig met wat ze doen, dat ze niks van agressiviteit vertonen .

Ben weer aan het uitwijken lol. is het altijd dezelfde soort rups , jaarlijks ? Dan staat er ergens bij jou al veel nectar , en gebruiken ze wiet als ontpopper, en dichtbij voeding voor nadien dus. Kzou specifiek die rups kunnen weglokken, of algemeen ze meer geven en niet minder afleiding
    Sjdp90

Comment

• inti
      Expert Grower
      MemberLucky Member
      • Jun 2009
      • 1261

Wesley pipes
      Bedankt voor het opzoeken!
      Met de meeste dieren om me heen leef ik in vrede, maar er zijn uitzonderingen.
      Zag van de week een groep van 6 zwijnen op de wildcamera, daar moet ik wel wat mee, maar ontopic.

Opstelling tunnel
      IMG-20260707-WA0002.jpg IMG-20260707-WA0003.jpg
      IMG-20260707-WA0000.jpg
      Zoals te zien te groot geworden en moet nog 2 maanden groeien voordat de bloei begint.
      Zou wel halverwege willen toppen.
      De andere dames heb ik onder. mosquito gaas gezet, tot nu toe nog niet gespoten dus gaat goed.
      IMG-20260707-WA0001.jpg
      sigpic

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Mjoah.....zou niet weten waarom niet, goed kijken wat je weg knipt en wat je nog 2 maand kan laten groeien.

Je kan ook je takken horizontaal laten gaan, misschien effe een gaas er boven op leggen dan.

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Van die gele vangstickers voor wilde zwijnen 2 per sticker met 3 kom je toe hehe .

Als je ze niet meer kan buigen, zou ik zonder meer ze proberen te klieven boven de plaats waar je zou toppen, mislukt het kan je alsnog toppen.

Als je ze klieft, behoud je de sapstroom, en kun je buigen . Ik denk dat ze perfect doorgroeit dan en toppen maakt .

Alles wat je wegknipt is weg, maar je zou minimaal een halve meter vd bovenkant moeten geraken voor de bloei en damp of ben ik mis ?

Ps edit : mooi hoor. Of halfweg knakken na masseren, en de tak ondersteunen . Zou ze kraken ? Zowat pletten, masseren buigen, of met klieven erbij . Halfweg , opnieuw plaats voor 3 maand
    Bezig...