Bladprobleem - Gaat het nog goed?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • WinterWolf
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • Nov 2010
    • 108

    #1

    Bladprobleem - Gaat het nog goed?

    Korting op 420shop
    Dag iedereen,

    Was deze week eventjes op roadtrip en kon dus de dames niet echt verzorgen. Al bij al staan ze er nog goed bij en hebben ze de week goed overleefd. Toen we thuiskwamen merkten we dat de rechtste plant (die het meeste zon krijgt) er erg slap en geel bij ging. De dames zitten in 10l-potten en kregen nog geen voeding. Daar is nu verandering in gebracht. Ze kregen een goede dosis PK 13-14, BN Grond en wat Canna Bio Flores. De volgende dag gingen ze er natuurlijk veel gezonder bij en de rechtse krijgt ook weer wat meer kleur. Ben heel de avond bezig geweest om bij de drie musketiers wat overtollig blad weg te halen: daarom staan ze er een beetje rommelig bij voor de foto.

    Toch wil ik nog even vragen of er niet meer aan de hand is dan een voedingstekort?

    Close upje.




    Het probleem.







    Jooooo, groetjes en zoooo!
    Last edited by WinterWolf; 3 October 2011, 12:53.
  • Lekker Plantje
    Senior Stoner
    Member
    • Aug 2011
    • 43

    #2
    Re: Bladprobleem - Gaat het nog goed?

    Waarschijnlijk niet, zoals u zelf al zei dat ze gezonder bij gingen staan na wat te drinken en voeding.
    Als een boer niet kan zwemen, dan lig het aan het water.

    Comment

    • WinterWolf
      Ultra Stoner
      MemberLucky Member
      • Nov 2010
      • 108

      #3
      Re: Bladprobleem - Gaat het nog goed?

      Ja, maar ik snap niet hoe het komt dat de andere wel nog echt gezond zijn zonder een bijdrage van het chemisch spul. Hij staat er ondertussen ckers beter bij dan een paar dagen geleden.

      Comment

      • Lekker Plantje
        Senior Stoner
        Member
        • Aug 2011
        • 43

        #4
        Re: Bladprobleem - Gaat het nog goed?

        Ik denk omdat de plant meer zon heeft gekregen, dat zij ook meer behoefte aan water had.
        In een pot zit maar zoveel vocht in die de plant kan gebruiken.
        Als een boer niet kan zwemen, dan lig het aan het water.

        Comment

        • Peterww
          Gandhi Ganjamaster
          MemberLucky Member
          • Apr 2010
          • 492

          #5
          Re: Bladprobleem - Gaat het nog goed?

          De voeding in je aarde is uitgeput. Wanneer je volgend jaar een grotere pot neemt(30 - 40 liter) dan zul je zien dat je minder hoeft bij te voeden wanneer je goede grond hebt.

          En wat lekker plantje zegt klopt niet;

          Wanneer de plant vraagt naar water kun je dit zien als de plant haar blad laat hangen.

          Gry
          Is het glas halfleeg of halfvol?

          Comment

          • Lekker Plantje
            Senior Stoner
            Member
            • Aug 2011
            • 43

            #6
            Re: Bladprobleem - Gaat het nog goed?

            Ja, maar ik snap niet hoe het komt dat de andere wel nog echt gezond zijn zonder een bijdrage van het chemisch spul. Hij staat er ondertussen ckers beter bij dan een paar dagen geleden.
            @Peterww Ik gaf een reactie op deze vraag.
            Als een boer niet kan zwemen, dan lig het aan het water.

            Comment

            • Peterww
              Gandhi Ganjamaster
              MemberLucky Member
              • Apr 2010
              • 492

              #7
              Re: Bladprobleem - Gaat het nog goed?

              Alsnog ben ik het niet met je eens.

              Btw, er bestaat bij een plant geen 'overtollig' blad. Dat zou hetzelfde zijn als we jou bijvoorbeeld de haren uit het hoofd trekken.
              Is het glas halfleeg of halfvol?

              Comment

              • Lekker Plantje
                Senior Stoner
                Member
                • Aug 2011
                • 43

                #8
                Re: Bladprobleem - Gaat het nog goed?

                @Peterww
                Wat klopt er dan dan niet aan mijn 2 antwoorden?
                Bij de eerste bevestig ik de vraag dat er waarschijnlijk niet meer aan de hand dan een tekort aan voeding.
                Bij de tweede vraag geef ik aan waarom ik denk dat 1 plant er slechter voor staat dan de andere 2.

                Mocht u een andere mening hebben waarom 1 van de 3 planten er minder goed voor staat of een uitgebreidere uitleg willen hebben waarom ik denk dat een water tekort heeft bij gedragen aan de verkleuring aan die plant, laat dat dan maar even weten.
                Als een boer niet kan zwemen, dan lig het aan het water.

                Comment

                • WinterWolf
                  Ultra Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Nov 2010
                  • 108

                  #9
                  Re: Bladprobleem - Gaat het nog goed?

                  Sooow szeg, szeg.. We gaan hier niet beginnen te discussiëren hé. Ik haal we goede informatie uit jullie antwoorden. Alles blijkt nu onmiddellijk te zijn. Echt wel voedingstekort en denk persoonlijk ook dat de planten grotere potten zouden kunnen gebruiken. Maar daarvoor is het nu natuurlijk veeeeels te laat.

                  Peterww, ik haalde blad weg omdat het echt een bush was geworden. Er waren enorm veel toppen die niets van licht kregen en dat vond ik spijtig. Natuurlijk nam ik geen kilo blad weg hé, gewoon hier en daar wat. Persoonlijk denk ik dat er bij minder blad, minder kans op schimmels is. Daarbij trok ik de plant ook open met wat touw zodat de wind er beter kan doorscheppen.

                  Comment

                  • Xtreme
                    Banned
                    • Jul 2009
                    • 4271

                    #10
                    Re: Bladprobleem - Gaat het nog goed?

                    @en denk persoonlijk ook
                    @Persoonlijk denk ik


                    Als je iets denkt dan is dat per definitie persoonlijk ("ik denk" is voldoende, "ik denk persoonlijk" is een pleonasme). Tenzij je politicus bent uiteraard.(en uiteraard is hier een "cynisch" pleonasme)
                    Last edited by Xtreme; 3 October 2011, 14:57.

                    Comment

                    • WinterWolf
                      Ultra Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Nov 2010
                      • 108

                      #11
                      Re: Bladprobleem - Gaat het nog goed?

                      Ik denk dat het makkelijker leest op die manier. Telkens je zin starten met -ik- is gewoon een beetje eentonig. Anyway. Bedankt voor de spellingsles.

                      Comment

                      • Xtreme
                        Banned
                        • Jul 2009
                        • 4271

                        #12
                        Re: Bladprobleem - Gaat het nog goed?

                        Suggestie, een zin beginnen met "naar mijn oordeel" of "volgens mij". En inderdaad, te vaak een zin beginnen met "ik" is "not done". Punt voor jou, Winterwolf.

                        Comment

                        Bezig...