Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

buitenweed bijlichten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    buitenweed bijlichten

    Korting op 420shop
    hey ik heb een plantje staan van +- 1.20 m hoog. Momenteel valt mijn opbrengst nogal tegen(weinig)
    Ik ben namelijk een beginende belg.
    Kan ik mijn plantje wat bijlichten? Hij staat namelijk tot +- 2 uur in de middag in volle zon nadien schaduw.
    Ik heb een groeilamp van 600 watt en dacht de plant er een uur of 2 per dach onder te zetten als die in de schaduw komt te staan.
    Is dit goed of heeft dit nadeel?

    #2
    Re: buitenweed bijlichten

    Je zou je plantje eventueel kunnen verhuizen elke keer maar dat brengt je plant ook enige stress toe. Omdat het licht altijd anders is van Zon naar Hps. (Die groeilamp is toch een hps of bedoel je iets anders?)

    De bloei is nog niet zo lang bezig dus nu zijn de toppen natuurlijk nog niet zo dik, maar dat komt nog wel. Of heb je ze verduistert en staat ze al ff in bloei?

    Foto?

    Comment


      #3
      Re: buitenweed bijlichten

      foto

      als voeding geef ik ze ook maar substral elke dag 05 liter water en elke 2 dagen substral.
      Weet niet of dit goed is maar heb niets anders.
      Attached Files

      Comment


        #4
        Re: buitenweed bijlichten

        Ziet er toch goed uit, kan de topjes niet heel goed zien maarja.
        Bij mij zijn de topjes ook nog klein hoor, hier krijgt ze ook zo goed als geen direct zonlicht.
        Gaat prima tot nu toe.

        En Substral om de 2 dagen is idd goed. Staat hier ook ergens op het forum,

        Peace

        Comment


          #5
          Re: buitenweed bijlichten

          mooie plantjes hoor zou alles laten zoals het is en de lamp nog in de kast laten
          misschien je plantjes na een week op 12/12 zetten

          Comment


            #6
            Re: buitenweed bijlichten

            Over wat heb je het in godsnaam?
            De natuur geeft het plantje momenteel 12/12, nu moet je gwn alles goed in het oog houden.

            Peace

            Comment


              #7
              Re: buitenweed bijlichten

              merci mensen voor de hulp. Ga gewoon verder doen zoals ik bezig ben dan. Juist s'nachts zet ik hem binnen voor de warmte en de voledige verduistering. Brengt dit ook stres met zich mee of is dit minniem?

              Comment


                #8
                Re: buitenweed bijlichten

                Nee dat lijkt mij niet, zolang je ze maar op tijd terug buiten zet. (Dus eigenlijk voor de zon opkomt)

                Peace

                Comment


                  #9
                  Re: buitenweed bijlichten

                  zoals je kunt zien heb ik de kleinetopjes onder in de plant weggeknipt. Mementeel staan er nog een paar, mag ik deze nu nog wegknippen of kan je een tak voledig wegknippen zodat de rest dikker word (en oproken heb niets meer) of is dit nadelig? Ook heb ik een andere meststof gevonden van DMC (deze heeft meer fosfor en kalium maar minder stikstof verhouding 5/6/8 die van substral is 6/3/6. zou ik deze va DMC gebruiken of gewoon verder substral?
                  sorry voor al deze vragen maar ben een nooby in kweken en probeer toch mijn lief en mooi plantje zo optimaal groot te brengen.

                  Comment


                    #10
                    Re: buitenweed bijlichten

                    Koop een fles pk 13/14

                    Comment


                      #11
                      Re: buitenweed bijlichten

                      In de bloei neemt de nood aan stikstof af, terwijl de nood aan fosfor en kalium enkel maar toeneemt. Je doet er dus goed aan om die andere gevonden DCM-voeding te geven aan je plant(en) in bloei.

                      Greetz

                      Comment


                        #12
                        Re: buitenweed bijlichten

                        nee man, bijlichten heeft geen zin.
                        De zon is toch veel sterker!

                        greetz

                        sijp

                        Comment


                          #13
                          Re: buitenweed bijlichten

                          mooie planten zeg!

                          Kan je trouwens als het regent de planten achter het raam in de woonkamer zetten?

                          greetz Sijp

                          Comment

                          Bezig...
                          X