Hoe staat het met mijn plant?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • bresiaander
    Senior Stoner
    Member
    • Oct 2011
    • 30

    #1

    Hoe staat het met mijn plant?

    Korting op 420shop
    zijn deze planten al oogstrijp?

    IMAG0017.jpgIMAG0019.jpgIMAG0021.jpg
  • Jori1993
    Expert Stoner
    Member
    • Jul 2011
    • 90

    #2
    Re: Hoe staat het met mijn plant?

    Waarom wordt deze vraag nou zo vaak gesteld?
    Heb je de andere topics gelezen die hierover gaan?
    Het antwoord wat je krijgt is dit:
    Kijk naar de trichromen met een microscoop of loopje.
    Dan weet je het.
    Een andere manier is er niet.
    Kunnen wij vanaf hier niet zien.

    Gr

    Comment

    • bresiaander
      Senior Stoner
      Member
      • Oct 2011
      • 30

      #3
      Re: Hoe staat het met mijn plant?

      uh ja, ik heb er 0,0 verstand van en zou niet weten waar ik kan kijken maar goed,

      ben ook nog maar net op dit forum!

      Comment

      • Xtreme
        Banned
        • Jul 2009
        • 4271

        #4
        Re: Hoe staat het met mijn plant?

        Mijn beste Bresiaander, naar ik aanneem kom je uit Breskens en ik kom "uut Aerrenemue" (Arnemuiden). Dus we "begriepe mekaore". Geef je plantjes nog wat tijd, naar ik aanneem zijn ze sativa dominant. Let wel op dat er geen toprot optreedt: dan gelijk oogsten en knippen.
        Succes.

        Comment

        • bresiaander
          Senior Stoner
          Member
          • Oct 2011
          • 30

          #5
          Re: Hoe staat het met mijn plant?

          jea dat klopt zeker! ons snappe mekaar, okee komt goed!

          bedankt voor de tip eremuunear

          Comment

          • monty
            Banned
            • May 2009
            • 11215

            #6
            Re: Hoe staat het met mijn plant?

            IMG_0712cropped.jpgAls de harsbollen nog doorzichtig zijn ben je te vroeg voor de oogst.



            Als de harsbollen melkachtig zijn dan zou je kunnen oogsten, dit is dan een vroege oogst en het zal een meet high effect geven.

            IMG_8338MACRO.jpgIMG_8334MACRO.jpgIMG_8281MACRO.jpgIMG_4285-1.jpg





            Als de harsbollen amber zijn voor 50% dan oogst je laat. Het geeft een meer stoned effect.

            IMG_0735cropped.jpgIMG_0742cropped.jpgIMG_2335cropped.jpgIMG_8312MACRO.jpgIMG_0717cropped.jpg

            Comment

            • bresiaander
              Senior Stoner
              Member
              • Oct 2011
              • 30

              #7
              Re: Hoe staat het met mijn plant?

              okee monty, maar waar op de plant moet ik dit zoeken?

              Comment

              • monty
                Banned
                • May 2009
                • 11215

                #8
                Re: Hoe staat het met mijn plant?

                Met een loep 10 x vergroting . De harsafschijdende trichomen met daarop de harsbollen vind je op je tobblaadjes en op de calixen (de lege zaadzakjes waar de pistels (stigma's)uit groeien.

                253_WhenToHarvest2_1.jpg

                Comment

                • bresiaander
                  Senior Stoner
                  Member
                  • Oct 2011
                  • 30

                  #9
                  Re: Hoe staat het met mijn plant?

                  dus de wit/bruine haartjes op de topjes?

                  Comment

                  • Mrdude
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Sep 2011
                    • 26

                    #10
                    Re: Hoe staat het met mijn plant?

                    Nee, de "spikkels" rond en op je toppen.

                    Comment

                    • bresiaander
                      Senior Stoner
                      Member
                      • Oct 2011
                      • 30

                      #11
                      Re: Hoe staat het met mijn plant?

                      van die witte dingetjes dan? die op je blaadjes en topjes liggen dan

                      Comment

                      • Dreejke
                        Advanced Stoner
                        Member
                        • Apr 2011
                        • 61

                        #12
                        Re: Hoe staat het met mijn plant?

                        Jep, die witte spikkeltjes die op de blaadjes van je toppen lijken te liggen. "Lijken", want zoals je op de foto's hierboven kunt zien staan die spikkeltjes ook weer op miniscule steeltjes. Als je met het blote oog goed kijkt lijken die witte/amberkleurige spikkeltjes op je blad te zweven. En om die dingen goed te kunnen bekijken moet je dus een loep of een microscoop hebben, die liefst minimaal 10 keer vergroot.
                        Ge kijkt mar, dan kande altijd nog mar zien.

                        Comment

                        • monty
                          Banned
                          • May 2009
                          • 11215

                          #13
                          Re: Hoe staat het met mijn plant?

                          Ja die witte "kristallen" op de kleine blaadjes in je top. IMG_0218.jpg

                          Comment

                          • bresiaander
                            Senior Stoner
                            Member
                            • Oct 2011
                            • 30

                            #14
                            Re: Hoe staat het met mijn plant?

                            IMAG0023.jpgIMAG0024.jpg

                            zo al wat geoogst

                            Comment

                            • Xtreme
                              Banned
                              • Jul 2009
                              • 4271

                              #15
                              Re: Hoe staat het met mijn plant?

                              Schitterende top, in mijn ogen wel te vroeg geoogst. Zal wel een wild wietje worden met weinig CBN. Maar een deel van mijn toppen oogst ik ook zo, omdat mijn vrouw de voorkeur geeft aan nog niet compleet afgerijpte wiet. Rook ze!

                              Comment

                              Bezig...