Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

doe ik het wel goed ??

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    doe ik het wel goed ??

    Korting op 420shop
    hee ik vraag mij af of ik mijn wiet wel goed kweek

    want ik heb nou een stuk of 13 plantjes in het bos staan (genoeg zon) maar de blaadjes worden langzaam stuk voor stuk allemaal geel
    is dit normaal of doe ik iets verkeerd ???

    #2
    Re: doe ik het wel goed ??

    Staan ze al in bloei? Heb je foto's?

    De meeste worden geel als ze in de bloei staan.
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #3
      Re: doe ik het wel goed ??

      De natuurlijke voeding in de grond zal uitgeput zijn, of je plantjes zijn al in een verre vorm van hun bloei.

      Een paar foto's zouden duidelijkheid kunnen scheppen...

      Greetz

      Comment


        #4
        Re: doe ik het wel goed ??

        ik zal thuis eens kijken of ik die foto's even op mijn pc zetten kan...

        want de witte haartjes worden bij sommige planten al lichtelijk bruin in de puntjes...

        maar ik weet niet wat voor soort ik heb en hoe oud ze zijn ik heb ze van mijn buurman gekregen...

        hoe zie ik dat ze in bloei zijn dan ??



        Comment


          #5
          Re: doe ik het wel goed ??

          Nou, als er haartjes zijn en ze worden al bruin dan staan ze zeker in de bloei. Mag ook wel voor deze tijd van het haar

          Bloei is als er de prachtige bloemen aankomen, de wiettoppen ! Als je de dames goed verzorgt, worden die toppen lekker dik.

          Lief zijn dus voor je plantje !

          Hoe lang staan ze al ?
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


            #6
            Re: doe ik het wel goed ??

            ik weet niet precies hoe oud ze zijn ofzo want ik heb ze van mijn buurman gekregen..

            maar nog een vraagje kan ik die planten ook inleven houden zodat ik volgende x verder kan met deze planten
            of gaan ze dood nadat je ze geoogst hebt ??

            want ik laat ze denk ik gewoon in de grond staan.. zullen ze dan weer gaan bloeien of gaan ze gewoon kei hard dood ??


            Comment


              #7
              Re: doe ik het wel goed ??

              vergelen van bladeren startend vanonder naar de top van de plant toe?

              had dit ook met mijn eerste guerilla kweek en had er ook 13
              de reden was dat ik mijn grond niet voorbewerkt had, m.a.w de grond was aan uitgeloogd qua voedingsstoffen en te zuur (niet bekalkt) zodat mijn plantjes in de eerste plaats stikstof te kort kwamen. dit zal... indien je plant niet te ver gevorderd is op te lossen zijn met wat bekalking en juiste voeding zouden ze er moeten doorkomen , zit je plant al ver in de bloeifase en is de vergeling al ver gevorderd en je plantjes zodanig ver verzwakt zul je alleen kunnen hopen op een kwalitatief hogere maar laag volume opbrengst

              je bedoeld je planten kortzetten zodat ze in de lente terug opschieten? we hebben hier het juiste klimaat niet voor, als je ze buiten zal laten staan zullen ze kapotvriezen in de winter, wat niet slecht is want ik start liefst elk jaar met een nieuwe gezonde plant

              Grtzzzzzz

              Comment


                #8
                Re: doe ik het wel goed ??

                daar heb je dan wel een punt dat je elk jaar met een fris plantje begint..

                nouja ik geef mijn planten wel voeding dat spul moet ik mengen met water 5ml op een fles water...
                en dat flikker ik er 1x in de 2/3 dagen bij

                is dit wel genoeg ???

                Comment


                  #9
                  Re: doe ik het wel goed ??

                  dat kan ik niet weten, das te zien welk type hoe sterk geconcentreerd je meststof is.

                  maar in eerste plaatst zou ik de grond wat gaan bekalken, geen hele zak dumpen natuurlijk, want je plant neemt ideaal voedingstoffen op op een iets lichtzure bodem (pH van 6) als je teveel bekalkt zal je bodem te basisch worden en dan zal je plant weer moeite hebben met andere elementen op te nemen. succes

                  Grtzzzz

                  Comment


                    #10
                    Re: doe ik het wel goed ??

                    Canna bioflores en koemestkorrels en beendermeel.

                    Succes
                    greetz

                    sijp

                    Comment

                    Bezig...
                    X