Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overvoed? Probleem eerste kweek Oasis

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overvoed? Probleem eerste kweek Oasis

    Korting op 420shop
    Ik heb sinds een vijftal dagen een bizarre verkleuring op mijn bovenste bladeren. Ik had eerst een paar geelgerande bladeren en na toevoeging van wat extra kalk en bioflores van canna (40ml op 10 ltr water) kreeg ik volgende verschijnselen bij twee planten:

    Hopelijk weet iemand van jullie wat er precies aan de hand is. Is dit wat men noemt necrose? In mijn omgeving hadden ze er alvast het raden naar. En hier op het forum vind ik het ook niet meteen. Alvast bedankt!
    Attached Files

    #2
    Re: Overvoed? Probleem eerste kweek Oasis

    Op de eerste foto lijkt het alsof de plant ofwel paarse genetica in zich heeft, ofwel heeft ze te veel last van de koude temperaturen 's nachts...

    Geen idee wat het op de tweede foto kan zijn...

    Greetz

    Comment


      #3
      Re: Overvoed? Probleem eerste kweek Oasis

      yeeps,

      vind het wel nog een mooie verkleuring 2e foto, mooi om in te kaderen
      heb dit soort verkleuringen nog nooit meegemaakt maar ik zal je toch proberen te helpen

      je heeft nogal weinig randinfo dus ik zal een gissing doen wat er zich mogelijk afgespeeld heeft, wil je aub eens vermelden welke pH je grond heeft

      je zegt dat het begonnen is met een het geelverkleuren van de buitenste randen lijkt me te wijten aan een gebrek aan zink, zink wordt slechter opgenomen vanaf een pH hoger dan 6 misschien was je voeding in orde maar was je pH van je grond net wat te hoog voor de plant om deze op deftig op te nemen.

      je wouw het probleem verhelpen door nog wat extra voeding en kalk te geven, hierop kreeg je ook paarsverkleuring in het blad, wat me doet denken aan een fosforgebrek.
      door het toevoegen van de kalk heb je de pH nog verhoogt waardoor zink nog slechter opgenomen wordt, ook fosfor wordt vanaf een pH van 6 slechter opgenomen, alleen daalt de opname van fosfor bij veel sterker bij een verhoging van de pH hoger dan 6 dan zink. waardoor je plant nu mogelijk ook een tekort aan fosfor opneemt.

      je hebt ons niets verteld over de pH van de grond dus gis wat het kan zijn, nogmaals deze verkleuringen op hetzelfde blad heb ik nog nooit meegemaakt dus als iemand dit wel al heeft gehad gelieve mij te verbeteren

      grtzzzz

      Comment


        #4
        Re: Overvoed? Probleem eerste kweek Oasis

        het kan ook een tekort zijn aan kalium kijk alleen naar de verkleuring van zn blad

        Comment


          #5
          Re: Overvoed? Probleem eerste kweek Oasis

          Ik heb ongeveer hetzelfde op mijn buitenplanten... Dit houd de bloei goed tegen zeker...
          Topjes zijn nog zo klein als toen ze begonnen waren .
          Heb spijtig genoeg geen PH Meter...

          What to do?




          Peace

          PS: Ik vind het blad echt mooi zo

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: Overvoed? Probleem eerste kweek Oasis

              Aan de kou ligt het denk ik niet want dan kleuren ze toch niet eerst geel dan paars.

              Toen ik het geel zag dacht ik ook te weinig voeding, maar ik ben momenteel nog altijd aan het wachten op die Bloombastic die normaal (hopelijk) deze week hier zou moeten zijn.
              Het enige wat ik haar nu kan geven is Substral, NPK: 4-5-6
              Dus het kan wel aan de voeding liggen hoor

              Als het aan de PH ligt valt er niet veel aan te doen zonder een PH meter zeker?

              Bedankt voor de nuttige info!

              Comment


                #8
                Edit: Gelieve niet te dubbelposten -S-
                hopelijk wil die afbeelding er nu op

                aha
                Attached Files

                Comment


                  #9
                  Re: Overvoed? Probleem eerste kweek Oasis

                  Ja is wel handig.
                  Dus ik kan er eigenlijk niets aan doen zonder een PH meter... De bloei is stop gezet en de bladeren blijven vergelen. Denk niet dat ik binnenkort een PH meter kan halen, damn

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Re: Overvoed? Probleem eerste kweek Oasis

                      Jopz, morgen zal ik de pot ergens opzetten zodat ze niet op de koude vloer staat en wat rond te pot maken voor het wat op te warmen. Dus als de wortels het te koud hebben kunnen ze sommige voedingsstoffen slecht opnemen ofzo?
                      Ik hoop eerlijk gezegd dat dit het probleem is,

                      En nee ken niet direct iemand uit de buurt waarvan in een PH meter kan lenen.
                      Alvast hartstikke bedankt voor de nuttige info, weer een heel pak bijgeleerd

                      Peace out

                      PS: Ben jij dat op die foto? Doet gij soms toneel ofzo?

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Re: Overvoed? Probleem eerste kweek Oasis

                          bij een te hoge voeding trekken de bladeren toch krom?

                          Staan ze niet te nat en te koud?
                          Ik denk de combinatie!
                          Heb hier ook last van gehad. Gele bladeren.
                          Ff geen water geven?
                          En veel zon.
                          Daarna goeie voeding en goeie ph.

                          Moet lukken man.
                          greetz

                          Sijp

                          Comment


                            #14
                            Re: Overvoed? Probleem eerste kweek Oasis

                            Merci voor de reacties! Succes trouwens met het oogsten binnenkort cannab0y, ik volg je kweekverslag namelijk al een tijdje op de voet.

                            Ik beschik trouwens (nog) niet over een pH-meter, dus over die waarden tast ik momenteel nog in het duister. Maar ik was wel vergeten vermelden dat ik die twee bewuste planten wel vanop hun 'voetstuk', een andere omgekeerde bloempot, gewoon op de grond heb gezet, gelijktijdig met het toevoegen van de kalk. Dus mss is de temperatuurwissel van de laatste dagen toch niet zo'n slechte piste.

                            Wat de groei van de toppen betreft, het lijkt alsof die er niet echt onder lijdt. Die blijven zich momenteel al zonnebadend ontwikkelen.

                            Ik heb voorts alle stervende bladeren, dus de geelgerande of waarvan het membraan zichtbaar werd, verwijderd en ik kan momenteel niet zeggen dat hij er slecht bijstaat. Ik post binnenkort nog eens wat foto's van de overige planten voor jullie ongezouten mening te kennen.

                            Groeten uit OVL

                            Comment

                            Bezig...
                            X