Hulp gevraagd!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Imperator
    Retired
    • Sep 2008
    • 44

    #1

    Hulp gevraagd!

    Korting op 420shop
    Ik heb ongeveer 4 weken geleden 4 stekjes geplant in 2 bakken met gaatjes onderin en heb er 1 lamp op gezet..Ik weet dat ik laat begonnen ben maar wilde het toch proberen.
    Ze staan buiten in een hoek met zeil eromheen zodat het een soort van hokje is.Heb er zeil onder liggen zodat ik ze van onder en boven water geef.
    Nu is het volgende het probleem, sinds een paar dagen beginnen ze te toppen!! nu al! Wat moet ik nu doen????? De plantjes zijn nog veel te klein!

    Hopende op een spoedige reactie!

    Gr Imperator
    Attached Files
  • Weedy
    Ultra Grower
    420 MemberLucky Member
    • Jul 2008
    • 2248

    #2
    Re: Hulp gevraagd!

    Dat 'toppen' kan ik niet zo goed zien. Maar hoe dat komt? Doordat het licht op (+/-) 12/12 staat, dus 12 uur licht en 12 uur donker.

    Hoelang laat jij die lamp aan? En je plantje zal door het zijl toch nog het verschil merken tussen donker en licht, of je moet echt dik spul hebben. Rond deze tijd, begint het met 12/12 te worden, daardoor zullen ze gaan bloeien.


    Graag antwoord op: Hoelang laat jij die lamp aan?
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment

    • Imperator
      Retired
      • Sep 2008
      • 44

      #3
      Re: Hulp gevraagd!

      Bedankt voor je snelle antwoord!

      Tot vandaag ging de lamp aan om kwart over 7 's ochtends tot kwart voor 8 's avonds. Dus 12,5 uur. Ik heb hem net op half 8/half 8 gezet dus 12 uur.
      Ik kon hem eerder niet langer aan laten omdat het nu korter licht is en ik nogal praatgrage buurman heb zeg maar..

      Gr

      Comment

      • Imperator
        Retired
        • Sep 2008
        • 44

        #4
        Re: Hulp gevraagd!

        Het is ook echt net begonnen dus is nog niet heel duidelijk, misschien is onderstaande foto duidelijker, scherper krijg ik het niet sorry. Ik probeer anders morgen even nog een foto te maken.

        Gr

        Edit: Voortaan niet meer dubbel posten, gebruik voortaan de 'edit' knop, hiermee kun je het vorige bericht aanpassen. - W -
        Attached Files

        Comment

        • Weedy
          Ultra Grower
          420 MemberLucky Member
          • Jul 2008
          • 2248

          #5
          Re: Hulp gevraagd!

          Je tekstje bevestigd mijn antwoord al. Je hebt hem 12,5 uur aan laten staan. Wil je dat ze gaan groeien, moet de lamp 18/6 aanstaan, dus 18 uur licht. Waarschijnlijk, omdat je nu in een vroeg stadium zit je plantje's levensfase, kun je hem voortaan nog op 18/6 zetten zonder al te veel stress.
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment

          • Imperator
            Retired
            • Sep 2008
            • 44

            #6
            Re: Hulp gevraagd!

            En hoelang moet dat nog ongeveer??

            Groetjes

            Comment

            • Weedy
              Ultra Grower
              420 MemberLucky Member
              • Jul 2008
              • 2248

              #7
              Re: Hulp gevraagd!

              Hoelang de lamp op 18/6 moet blijven?

              Dat kun je zelf bepalen, hoe langer = hoe groter de plant.

              Zodra je 'm dan op 12/12 zet, zal de plant nog 'n stukje groeien en zal hij daarna gaan bloeien.


              Nog iets, welke lamp gebruik je?
              [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

              Comment

              • Imperator
                Retired
                • Sep 2008
                • 44

                #8
                Re: Hulp gevraagd!

                Oke super bedankt! Pff zou echt niet weten welke lamp het is, heb hem 'te leen' van een vriend van me (is een ervaren kweker)

                Gr

                Comment

                • Weedy
                  Ultra Grower
                  420 MemberLucky Member
                  • Jul 2008
                  • 2248

                  #9
                  Re: Hulp gevraagd!

                  Je kunt toch wel zien wat het is, een TL buis, een spaarlamp, een HPS?

                  Maak er anders een foto van
                  [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                  Comment

                  • Imperator
                    Retired
                    • Sep 2008
                    • 44

                    #10
                    Re: Hulp gevraagd!

                    bij deze.. Het is geen HQ, T5, PLL en ook geen TL...
                    Attached Files

                    Comment

                    • Weedy
                      Ultra Grower
                      420 MemberLucky Member
                      • Jul 2008
                      • 2248

                      #11
                      Re: Hulp gevraagd!

                      Aangezien je er van alles bij hebt staan, zal het wel een HPS lamp zijn. (Ben niet thuis in dat soort dingen).

                      Vraag eens aan je vriend hoeveel wattage de lamp is, of misschien staat het erop, en houd je aan deze afstanden:

                      250Watt: minimaal 20cm
                      400 Watt: minimaal 40 cm
                      600 Watt: minimaal 50 cm
                      1000 Watt: minimaal 90 cm

                      (Ik weet niet of je 'm al op 'n goede hoogte heb hangen, daarom zeg ik het even). Dan zullen ze effectief gebruik maken van je lamp.


                      HPS LAMP:
                      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                      Comment

                      • Imperator
                        Retired
                        • Sep 2008
                        • 44

                        #12
                        Re: Hulp gevraagd!

                        Oke bedankt alvast voor je hulp, ik ga morgen kijken of er op de lamp zelf staat hoeveel watt het is en anders vraag ik het aan hem. De lamp hangt zoiezo op iets meer dan een meter hoogte. (kan niet lager)

                        Groetjes

                        Comment

                        • Weedy
                          Ultra Grower
                          420 MemberLucky Member
                          • Jul 2008
                          • 2248

                          #13
                          Re: Hulp gevraagd!

                          Hij zal toch wat lager moeten dan. Zorg eerst dat je het wattage weet en kijk dan hoe hoog hij ongeveer moet hangen. Te hoog = weinig effect, je plant zal gaan stretchen (dus hele grote afstanden tussen de vertakkingen).
                          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                          Comment

                          Bezig...