Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bijna oogsten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bijna oogsten

    Korting op 420shop
    Het is al een eeuwigheid sinds ik nog gepost heb.
    Dit komt omdat mijn plantje het super doet
    ik ben overgegaan tot guerillakweek en nu staat ze in bloei
    ik ga wel maar 1 keer per week kijken/voedigstoffen geven etc
    Nu regent het zeer veel en wordt ze nogal geplaagd door insecten
    daarom enkele vraagjes:

    Eten insecten toppen op?
    mag ik insecticide gebruiken of zal dit mijn oogst verpesten?
    spoelt de regen thc-kristallen van de toppen?
    is een afdakje nodig?
    laat ik de insecten begaan op de plant zodat hij "gewond" geraakt en meer opbrengt?

    #2
    Re: bijna oogsten

    Edit: verkeerd gebruik van de quote-functie. Lees even de regels in verband hiermee. -C-

    1. ik heb slakken op mijn vijf gezonde buitenwiet"bomen", elke dag plet ik ze ter plekke en hoop dat de lijkgeur de andere gluiperds afschrikt. Ze zitten ook op toppen, maar die worden niet aangevreten.
    2. gebruik geen insecticide tenzij je jezelf wilt vergiftigen bij het gebruik van de wiet
    3.thc is niet oplosbaar in water
    4. de mijne staan gewoon buiten, in volle grond; de meest gezonde planten ("bomen" eigenlijk) die je je kan voorstellen; afdak onnodig
    5. aangetaste planten brengen niet meer op; manueel verwijderen van insecten is aangewezen; wel eigenaardig dat er insecten op zitten; hennep is een zeer resiliente plant, taaie bladeren en takken, niet bepaald aanlokkelijk voor pests. Extra voeding enzovoort kan de plant wel verzwakken en daardoor gevoeliger maken aan pests en schimmels. De plant wordt geforceerd door die extra voeding en heeft daardoor minder reserves voor afweer.

    Comment


      #3
      Re: bijna oogsten

      Ik heb de oplossing voor je slakkenprobleem!!
      Dit klinkt gek maar is echt waar en het werkt perfect!
      Neem twee of drie lege jampotjes en vul deze tot de helft met bier.
      Zet ze dan om je planten en je zult zien dat een paar dagen later
      de slakken dood in de jampotjes drijven!
      Hoe werkt het: Slakken zijn dol op bier, dit vinden ze zelfs lekkerder dan de blaadjes die ze elke dag
      consumeren. Dus slak kruipt over de rand en begint te drinken. Ze worden dronken en lazeren in het potjes waar ze dus verzuipen. Het gekke is dat het ze niet uitmaakt of er al enkele broertjes en zusjes dood in het potje zitten ze gaan er gewoon voor. Ik weet het, een vreemd verhaal maar het werkt wel!!!

      en oh ja let op dat als er kleine blaadjes omgebogen zitten ( en op andere plaatsen niet) dan zit er een groen rupsje
      ingenesteld ( met een soort spinrag). Goed controleren als ze buiten staan. Het rupsje gewoon verwijderen en de spin achtige rag ook.

      greetz
      sijp

      Comment


        #4
        Re: bijna oogsten

        Heel goeie tip over dat bierlokmiddel tegen slakken!! Werkt erg goed.
        En is goedkoper dan slakkenkorrels (die zijn duur man!).

        Comment

        Bezig...
        X